Ga naar inhoud


[DM800HD] Beeldkwaliteit verschil tussen dm 600 en dm 800?


Gast Bloempje

Aanbevolen berichten

Gast Bloempje

Ik heb net een 46" LCD TV aangeschaft en kijk nu nog analoog. frown Natuurlijk wil ik zo mooi mogelijk beeld op me LCD TV, net als ieder ander. Das dan ook alles wat ik verlang van me ontvanger.

 

Aangezien je bijna 200 tot 250 euro meer betaald voor DM 800 vroeg ik mij af of dit zijn geld waard was qua beeldkwaliteit (verbetering) t.o.v een DM 600?

 

Al meer dan een week ploeter ik me door de topics op dit forum heen om op mijn vraag antwoord te vinden, maar helaas, daarom zelf maar een topic gestart.

 

Ik dank jullie alvast voor jullie reactie. smile

 

Groetjes Marjan

Link naar reactie
Delen op andere sites


In mijn ogen geen discussie over mogelijk: de DM800 geeft perfect beeld. Schitterend plaatje op mijn 46 inch JVC. Wel via HDMI aangesloten. HD beelden zijn haarscherp. Ook SD beelden zijn zeer acceptabel en veel beter dan de boxen die ik in het verleden heb getest. Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik alle dreambox types heb gehad behalve de 600.

 

Suc6 met je keus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het alleen maar aanbevelen. Ik ben zelf sinds een paar maand overgeschakeld van de 600 naar de 800

Verschil is enorm groot niet alleen in beeld maar ook in geluid, dit moet je ook niet vergeten.

 

Verder zijn de menu's allemaal wat moderner, usb stick aangesloten en ook intern hdd. Loopt allemaal perfect.

Vu+ Uno DM 800 DM800SE

Sundtek-C HUMAX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: knakker
In mijn ogen geen discussie over mogelijk: de DM800 geeft perfect beeld.


Imho moet je voor SD beelden wel de de-interlacer uitschakelen (m.b.v. de autores plugin), de de-interlacer van de 800 zelf is niet sterk.
De de-interlacing door de tv laten doen maakt het beeld in mijn situatie aanzienlijk scherper.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de laatste drivers is de upscaler van de DM800 zeer verbeterd... maar wat ook gebeurt is dat de meeste TVs de overscan weghalen en dwz dat zelfs HD-TV wordt upgescaled (iets ingezoomd in feite). SD wordt dan upgescaled en dan nog iets ingezoomd.... dat levert natuurlijk een minder plaatje op(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens, maar ik neem aan dat Bloempje nu wel overtuigd zal zijn...... smile

 

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: knakker
In mijn ogen geen discussie over mogelijk: de DM800 geeft perfect beeld.

 

Imho moet je voor SD beelden wel de de-interlacer uitschakelen (m.b.v. de autores plugin), de de-interlacer van de 800 zelf is niet sterk.

De de-interlacing door de tv laten doen maakt het beeld in mijn situatie aanzienlijk scherper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de meerprijs zeker meer dan waard. De 800 geeft echt een fantastisch plaatje (ik heb zelfs mijn 8000 nog niet zo goed gehad)En met alle respect het beeld van de 600 is absoluut een stuk minder.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bloempje

Thnx, dit is informatie waar ik heel wat mee kan.

Ik ben helemaal overtuigd van de DM800.

 

Nogmaals mijn dank aan jullie allen.

 

Marjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...