Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Freezes op Inverto bij zowel FTA als gecodeerde kanalen


Pletskop

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Is er iemand die hier wat light op het volgende probleem kan werpen?

Ik bezit mijn Inverto reeds 2 jaar en heb tot nu toe nog nooit noemenswaardige problemen ondervonden.

Sinds enige tijd echter heb ik last van beeld freezes tijdens het bekijken van live en opgenomen programma's. De freezes doen zich zowel voor op gecodeerde [TVV] als FTA kanalen [e.g. BBCx].

Aan mijn opstelling is ondertussen niets veranderd. Mijn signaalsterkte en kwaliteit zijn dezelfde gebleven [62%-61%] op zowel Astra1 en Astra2.

Het vreemde is wel dat de freezes zich lijken te beperken tot het eerste halfuur na inschakeling van de decoder.

Kan dit fenomeen gerelateerd zijn aan een defecte LNB? Alhoewel het in dit geval zeer toevallig zou zijn dat zowel de Astra1 als de Astra2 LNB er last van hebben.

Misschien heeft het te maken met de Seca3 omschakeling maar dan zou ik er op FTA kanalen geen last van mogen hebben.

Misschien heeft het te maken met de decoder zelf. Maar aangezien ik geen settings heb veranderd en ook geen upgrade heb uitgevoerd, lijkt me dit ook vreemd.

 

Graag jullie mening.

 

Peter

 

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee hoor.

De freezes doen zich zowel tijdens live tv als opgenomen tv voor. Tijdens live tv wordt er niet gezapt en doen de freezes zich zo maar voor.

Die auto EPG collectie staat al sedert 2 jaar af :-). Die geeft inderdaad dezelfde symptomen.

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke ci-module heb je in de inverto zitten?

 

heb je de inverto al eens spanningsloos gezet gedurende een dertigtal seconden?

ook kan je misschien eens terugkeren naar fabrieksinstellingen?

In uiterste nood kan je misschien ook eens de HD formatteren indien er niet teveel materiaal op staat.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een standaard TVV CAM inzitten.

Heb de 30 sec spanningstruuk ook al geprobeerd. Bracht geen soelaas.

Ik was ook al aan het denken om de HD te formatteren maar vraag me af of dit een effect zal hebben aangezien ik het ook bij livestreams heb. Ik ga ervan uit dat de HD niet in het spel komt als er live wordt gekeken?

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...