Ga naar inhoud


VEEL advies gevraagd over schotelinstallatie


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo actieve schotelgebruikers, ik hoop dat jullie mij op weg willen helpen met een aantal vraagjes. Ik loop al een aantaal maanden te denken over een schotelinstallatie, uiteindelijk heb ik me erbij neergelegd om een draaibaar systeem te plaatsen en voor digitaal ontvangst van de Astra en Eutelsat te gaan, omdat op deze sats 90% van de zenders zitten die ik wil ontvagen. Qua set denk ik zelf aan een Humax5400, VisioBisat, 2xLnb (Alps?). De Humax lijkt me een goede ontvanger omdat daar mee te "spelen" is, 2x CI interface is natuurlijk lekker om mee te rommelen en embedded Ird. schijnt nu nog steeds in het apparaat te zitten (geruchten dat Humax haar Ird. licentie zou verliezen zijn waar?). <BR>Van diverse personen heb ik vernomen dat de LNB's van ALPS prima zijn, de VisioBiSat is mij als enige bekend voor goede ontvangst van zowel astra als eutel. Nu komt de volgende vraag, wanneer moet ik een zogenaamde wafer gebruiken en wanneer een pic kaart, is elk systeem soms anders (Ird-VIA)? Kan de Humax5400 beide kaarten lezen of is dat niet nodig? Deze grap is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik heb wel diverse adressen gevonden waar deze kaarten te koop zijn, maar het fijne ervan weten doe ik dus nog niet. Laatse vraag is of deze kaarten te herprogrammeren zijn? Alvast bedankt voor je reactie, elke info is meegenomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Dolphs, begin eens met lezen op dit board, al je vragen zijn al vele malen beantwoord en beter dan ik in 1 posting zou kunnen... wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste dolphs, veel vragen = veel antwoorden = veel typwerk = grmmmpfh.<BR>ok gaatie, 1 de ontvanger. humax is niet draaibaar, je kan wel meerdere lnb's aansturen. dwz. dat je dus met een speciale schotel geschikt voor 2 lnb's prima astra en bv. hotbird kijken kan. draaibare ontvangers zijn bv. echostar, strong.<BR>2 coderingen. de belangrijkste coderingen op dit moment zijn Irdeto, viaccess, en seca. het mooie is dat ze allen gehacked zijn, dus met een piratenkaartje te kijken. er zijn zeer veel piratenkaarten met nog meer benamingen in omloop. het komt allemaal echter op hetzelfde neer, de piratenkaart emuleert de originele smartcard die door de provider wordt geleverd. soms met succes, soms met minder succes resulterend in geen beeld. dit alles is materie die je niet in 1 dag onder de knie hebt, je zal veel moeten lezen, en proberen. enige kennis van de systemen zal je je toch eigen moeten maken wil je zelf in staat zijn om zelf je kaartje te programmeren. schaf dus ook geen schotel aan om "gratis" te kunnen kijken, in dit geval kom je waarschijnlijk van een koude kermis thuis. als je voor een schotel kiest omdat je tabak hebt van de kabel, en bijbehorende prijsstijgingen dan kan je een schotel overwegen.<BR>mijn advies als je besluit een schotel aan te schaffen, koop een goede schotel, het merk lnb doet er niet tevel toe, als het ruisgetal maar laag is. (0.7db of minder). koop ook een goede ontvanger (humax echostar strong etc.) en geen secadoos. zorg ervoor dat je lage demping coaxkabel gebruikt, en installeer het hele zaakje goed. als je dan beeld hebt, ga dan maar eens rustig snorren op internet voor kaartjes en code's. je zal dan vanzelf wel snappen waar eea. over gaat. Wat zeer zeker handig is, laat je adviseren door een echte schotelinstallateur over hoe en wat, en niet door de locale tv boer op de hoek, deze weet vaak ook niet wat 'ie verkopen moet.<BR>peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo <P>Een humax is een goeie keus ik draai zelf met een diseq 1.2 Motor en haal wat leuke zenders in huis maar als je met een multifeed houder gaat beginnen voor astra & Hotbird dan haal je een leuk Tv aanbod binnen.<P>Waar ik een hekel aan heb is dat mensen gratis willen kijken naar Betaal kanalen. en als ik uit je verhaal mag opmaken dan weet je al veel van kaartjes af en wat ze kunnen. het is al eerder gezegd ga eens in de forums neusen je komt leuke dingen tegen wat je met een receiver als een humax kunt doen.:-)<P>Natuurlijk kan je kaarten herprogrammeren.<P>Groetjes <BR>Avalon<P>Moderator Sat4all™

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dan zal ik ook ff een reactie geven. Mijn persoonlijke mening is dat de Echostar AD 3000 IP de mercedes is onder de ontvangers. Veel betere beeldkwaliteit dan b.v. een strong, en zo nog heel veel meer. LET WEL dit is een PERSOONLIJKE mening, dus niet iedereen zal er zo over denken. Maar ik vind het een dijk van een ontvanger.<P>groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...