Ga naar inhoud


[DM7000] Netwerk kaart 'opeens' weg


hels

Aanbevolen berichten

L.S.

Ik heb 'beneden' een 7000 en 'boven' een 500. Gisteren ochtend had ik nog normaal verbinding van de 500 op de 7000 (NFS share etc.). Op beide gebruik ik Gemini image.

In de loop van de dag deed mijn 7000 'raar'; beeld blokkerig en meer van dat soort dingen. Nu gebeurt dat wel vaker. De remedi is dan altijd: ff opnieuw booten en alles werkt weer.

Ook nu geen probleem.

 

Helaas merkte ik gisterenavond dat ik vanaf de 500 mijn 7000 niet meer kon bereiken. Ook vanaf de PC krijg ik geen verbinding meer (niet met webinterface nog met Telnet).

 

Ik heb een ander image geprobeerd (Nemesis). Ook daar geen verbinding meer via netwerk.

 

Ik krijg dus echt de indruk dat netwerk kaart het begeven heeft ??? De box is een kleine 6 jaar oud (oker LCD schermpje).

 

Kent iemand de verschijnselen en wat interesanter lijkt: weet iemand een eenvoudige oplossing ?

 

Groet, Henk

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, na nog een herstart lijkt de netwerk kaart weer sjoege te geven.

Ik heb geen idee wat de oplossing was ;-)

 

Onderwerp mag gesloten worden wat mij betreft.

 

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onverklaarbare problemen met netwerk kunnen ook aan de netwerk switch/router/modem liggen. Bij bleek een keer na maandenlang aanklooien dat de linksys router kaduuk was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...