Ga naar inhoud


welke wavefrontier voor 40 oost tot 1 west


hermanh

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Met veel genoegen heb ik allerlei informatie kunnen opdoen op de fora hier. Binnenkort ga ik dan ook allerlei (satelliet) hardware aanschaffen. Mijn enig vraagteken is nu nog welke wavefrontier moet ik nemen, de 55 of de 90.

Liefst neem ik voor esthetische redenen de kleinere (moet tegen het ding aankijken wink )

Echter mijn satelliet wenslijstje loopt tussen de 40 oost (Express AM1) en 1 west (Thor) Ik heb veel gelezen over de ontvangst vanaf de astra's richting het westen, maar verder oost heb ik nog niet veel informatie gevonden.

Dus in het kort kan ik op de t55 40 oost ontvangen, of moet ik hiervoor de t90 gebruiken.

 

alvast bedankt voor de reacties.

 

Herman

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Herman,

 

Geen idee welke sat's je wil ontvangen.Maar 55cm lijkt mij vrij klein als je meer als de hotbird en astra's wil ontvangen.

De Thor en siruis hebben ook best een redelijk signaal maar ik denk dat het toch mooi meegenomen om wat signaalreserve te hebben bij regen.

Wat betreft de express am1 zolang je alleen uzbekistan tv wil ontvangen niks aan de hand, anders moet je daar toch echt een aparte schotel van minimaal 120cm voor plaatsen.

 

Succes,

 

Quinten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste quinten,

 

Wat betreft Expresss AM1 (Oost 40) heb ik alleen interesse voor de zender die in het russisch uitzenden. (voor mij nog steeds abracadabra, maar mijn vrouw vind het leuk wink ) Geen idee of dit uzbekistan tv is, maar de kanalen waren goedgekeurt door de ballotagecommissie.

 

Voor nu is het satlijstje

- 40 oost

- 28.5 oost

- 28.2 oost

- 23.5 oost

- 19.2 oost

- 13 oost

- 4.8 oost

- 0.8 west

 

mvgr,

herman

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06

Even vooraf: Voor HD kanalen moet je een steker signaal hebben dan voor de SD zenedrs.

 

Ik zou in jou geval niet de T55 nemen.

1) De T55 is een prima schotel maar niet voor 40 graden gemaakt en in de praktijk zal deze reikwijdte niet of slechts bij zeer goed sat-weer gedeelte gaat.

Ik heb voor een kennis deze geïnstalleerd en wel van 28E (HD zenders) t/m 5E gaat deze opstelling redelijk tot goed, maar op meer zou ik niet rekenen indien je wat reserve wil hebben voor de regen.

 

De T90 kan jou reikwijdte prima aan (ook voor HD zenders).

 

Conclusie : neem dan de T90 en niet de T55.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry,

 

Bijna alle russische kanalen op Express AM1 zitten op 2 lastig te ontvangen transponders in mpeg 4, om ze te kunnen zien heb je dus een HD ontvanger nodig en een grotere schotel. Ik zou zeggen kijk even naar het artikel Express AM1 probleem met 10967V hier in schotelpark.

Andere russische kanalen zitten op de hotbird. Op de sirius zitten enkele kanalen met russische films (bv enter film.)

Bij lyngsat.com kun je zien wat er op iedere sat te ontvangen is. Zo ook wat er FTA is per taal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inderdaad dit artikel gezien in mijn onnozelheid dacht ik met transponder 10994V nog een behoorlijk aantal zenders te kunnen oppikken.

Ik zat mijn zender selectie te valideren op basis van kingofsat.net en daar stond net niet in dat deze zenders in mpeg4 uitzenden. shocked

 

uiteindelijk ben ik wel van plan een HD ontvanger te halen (dreambox 800), maar ik begin met de DM600. Dus weer even terug naar de tekentafel.

 

Hartelijk bedankt voor alle tips hier!!

 

Herman

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...