Ga naar inhoud


[MATRIX REBORN] Matrix Reborn weer werkend krijgen


Aanbevolen berichten

Hallo satters,

 

Met mijn CAS3 programmer heb ik geprobeerd om andere software in mijn Matrix Reborn Cam te zetten. Daarbij heb ik ook het de xilinx vervangen. De Cam wil nu niet meer initializeren.

Ik heb gelezen op dit forum dat het niet lukt met Humax ontvangers, maar met een ander merk lukte het ook niet.

Kan iemand mij vertellen of ik de Cam nog werkend kan krijgen en zo ja, met welke software en waar vind ik die?

 

Groet

gulio

Humax HDCI-2000 met Dragoncam 4.1

Dreambox DM800HD, Visiosat A1,A2,A3&HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bolliee,

 

IK heb zcas gevonden en geinstalleerd, de volgende gegevens werden door CAS3 weergegeven:

1 Xilinx XC9536XL, CLPD versie 4

2 Manufactures ID: 0xC2

3 Device ID: 0x0049

4 Flas Maconix MX29LV160BTC

 

maar nog steeds geen beeld, het zal toch niet zo zijn dat ik de cam weg kan gooien omdat er software is vervangen.

Daar zijn die programmers toch voor?

Maar als je nog een optie hebt hoor ik dat graag.

 

mvg gulio

Humax HDCI-2000 met Dragoncam 4.1

Dreambox DM800HD, Visiosat A1,A2,A3&HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de xilinx overschreven hebt, is er een grote kans dat ie inderdaad niet meer werkt. De originele xilinx software is/was namelijk niet beschikbaar en zonder werkt de cam niet.

 

De vraag is dus nu heb je de xilinx gevonden en weer geschreven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gulio
De xilinx die ik hierboven heb beschreven heb ik er in gezet.
Of dat de originele xilinx is weet ik niet.


Waarom ga je die dan wissen je weet waarschijnlijk geen eens waar hij voor dient.
De xilinx is er alleen maar voor dat je beeld krijgt, als je dus geen beeld krijgt is het waarschijnlijk niet de originele.
Als hij voor die tijd wel beeld gaf was er ook geen enkele reden om te wissen.
Als hij inderdaad niet beschikbaar is en niet vrij is gegeven heb je pech had je er maar af moeten blijven.
Dan is het enigste dat de satdealer het opstuurt naar de importeur van die modules die heeft wel de juiste xilinx dat is in het verleden ook gedaan met de Matrix revolution tot er door een hobbyist een alternatieve xilinx is geprogrammeerd. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik hier zo tss kom, blush maar mijn mrb wil ik ook terug werkend krijgen.

Ik heb mijn mrb onder het stof uitgehaald, tot voor 8 maanden werkte deze perfect met de originele software (nooit aan geprutst) en kaart van TvV.

Als ik mijn kaart van TvV erin stop leest hij alles (ook de geldigheid datum TvV) maar ik krijg geen beeld, zelfs niet na heractivatie.

Zegt telkens dat ik geen recht heb deze kanalen te zien.

Iemand? confused

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Matrix revolutions en reborn zijn op dit moment niet meer goed genoeg om beeld te geven cq om de updates van de nieuwe kaart te kunnen ontvangen.

Zelfs met de oude kaart werkt deze niet meer naar behoren.

De officeiele fabrikant heeft de ondersteuning al een tijdje geleden gestopt.

Misschien dat er nog vanuit de hobby kant een update komt, maar zelf betwijfel ik dat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aart44,

 

Leuke reactie, achteraf had ik inderdaat van die xilinx af moeten blijven.

Maar maar als in dat niet had gedaan had ik nu nog niet geweten dat de xilinx alleen dient om beeld te krijgen.

Dus ik heb er weer wat bij geleerd, bedankt daar voor.

 

groet

gulio

 

Waarom ga je die dan wissen je weet waarschijnlijk geen eens waar hij voor dient.

De xilinx is er alleen maar voor dat je beeld krijgt, als je dus geen beeld krijgt is het waarschijnlijk niet de originele.

Als hij voor die tijd wel beeld gaf was er ook geen enkele reden om te wissen.

Als hij inderdaad niet beschikbaar is en niet vrij is gegeven heb je pech had je er maar af moeten blijven.

Dan is het enigste dat de satdealer het opstuurt naar de importeur van die modules die heeft wel de juiste xilinx dat is in het verleden ook gedaan met de Matrix revolution tot er door een hobbyist een alternatieve xilinx is geprogrammeerd.

Humax HDCI-2000 met Dragoncam 4.1

Dreambox DM800HD, Visiosat A1,A2,A3&HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...