Ga naar inhoud


Ontvangers voor CD en TVV ?


robtopf

Aanbevolen berichten

Voor een lid van de famiie moet ik een ontvanger uitzoeken met de volgende wensen:

-Eenvoudig te bedienen ontvanger in SD kwaliteit

-Moetzowel CD als TVV kunnen ontvangen, dus 2 kaartlezers of 2 CI slots, die dus zonder kaartwisseligen kan werken.Dus 1 zenderlijst.

-Eventuele FTA ontvangst is meegenomen

-Bij voorkeur een USB aansluiting voor firmware update etc.

 

Is er zo'n ontvanger verkrijgbaar en is het verstandig een CD gecertificeerd exemplaar te kopen ?????

 

Bij voorbaat dank voor reacties.............robtopf..........

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
-Eventuele FTA ontvangst is meegenomen


hhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaa,

je bent al belazerd (met permissie) door bepaalde marktpartijen als je gelooft dat FTA zenders aan een CD en/of TVV abo gekoppeld zouden zijn.

je kunt eerder meer FTA ontvangen met elke niet gecertificeerde ontvanger dan dat je CD of TVV zenders kunt ontvangen.

overigens ter correctie, canalDIGITAAL certificeerd tegenwoordig geen merken en type receivers meer.
ze raden je enkel aan hun aanbodt te gebruiken.

alles wat je wenste is dus met heeeeeeeeeeeel erg veel "niet door canalDIGITAAL aanbevolen" receivers mogelijk.

enkel hun speciale vormgeving en ideeen over EPG (Electronic Program Guide) kan een nadere of beter gezegd nadere selectie procedure met zich brengen.

maar laten we eerlijk zijn ze geven ook op hun nieuwste EPG compatibele receivers gewoon weg niets aan extra informatie

vergelijk het maar met een uitbundige programma beschrijving in een TV gids <> ten opzichte van enkel die dagelijkse Krant waarin de tijden en een naam van het programma staat als kolommetje.

kijk maar eens naar de bijgevoegde afbeelding, wat een FTA zender zoals ZDF jou aan info geeft
(dat is bij CD of TVV enkel een loze kreet)

chiao

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp en ondersteun het anthousiasme betreffende FTA ontvangst, maar wat ik zoek is een simpel te bedienen ontvanger, dus geen HD, waar zowel de CD als de TVV kanalen in een zenderlist is op te roepen.

De Aston Xena 1800 welke wordt voorgesteld is , dacht ik een HD ontvanger.

 

...................robtopf.........................

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heel veel (en goede) ervaring met de Technomate(s) en een type die je heel goed moet bevallen (en doet wat je vraagt) is de TM 5400 super:

- multisat ontvanger.

- nederlandstalig menu.

- Fastscan (plaats alle TVVzenders of CanalDigitaal zenders vooraan in de lijst.

- kaartlezer en CI slot.

- 16 favorietgroepen mogelijk (120 zenders per groep).

- gescheiden TV en radio lijst.

- opslagcapaciteit van 5.000 zenders (dacht ik).

- klassering van alle zenders op alle satellieten mogelijk: alfabetisch, FTA of per CAS of per transponder.

- USB poort voor data transfer, updates of opname en weergave via externe HD...

- meer info op www.technomate.com (engels gezien Technomate een engels product is)

 

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer
Origineel bericht van: robtopf
De Aston Xena 1800 welke wordt voorgesteld is , dacht ik een HD ontvanger.

nee is geen HDTV maar een PVR ontvanger oftewel een ontvanger met Harddisk, gogel maar eens op aston france....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerdy, de technomate heb ik ook zien spelen en mocht zelf er effe mee spelen

ziet ook goed uit...

maar dan moet ie wel twee ci-modules erbij kopen

(of is dat inmiddels een multicam/softcam per firmware update?)

 

we hadden de fta receiver

we hadden de embedded cam (+fta) receiver

we hadden de embedded cam (+fta) + ci slot receiver

in een of meer slots en kaartlezer combinaties

we hadden de bovenstaande in combinatie met een softcam per firmware update

we hadden de bovenstaande met linux (openembedded) met ethernet + vaste schijf (PVR) ingebouwd

 

welke men neemt is gebruiksgemak en een kostenplaatje

gebruiksgemak is ook intuitief je weg vinden door heldere menu's

 

als je dan daarenboven ook nog een goede support hebt voor die receiver is de keuze enkel nog je portemonnaie omkeren en kijken wat je hebt te besteden.

 

als ik de besproken aston xena bekijk op internet denk ik dat je eens met zo een moet kunnen "spelen" (met mediaguard embedded)

 

hij is in elk geval NIET mooi, eerder de japanse getto blaster look.

 

chiao

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...