Ga naar inhoud


Welke HD films kan ik met mijn 8000 afspelen?


Pedro4

Aanbevolen berichten

Ik lees op het forum dat iemand HD films bekijkt met zijn DM8000. Mijn vraag is welke films ik af kan spelen? Zijn dit HDDVD's of blueray ? Of zijn er nog andere HD bestanden (als die bestaan)? Ik hoop dat iemand mij kan helpen want er is niets mooier op tv als HD beelden.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi, bedaankt voor de moeite maar ik snap er nog niet zoveel van. Hoe kan ik nou zien of een hd bestand af te spelen is op mijn 8000? Heeft iemand een bestandje waarmee ik kan testen of eventueel een test dvd?? Ik heb een aantal hd films maar er speelt niet 1 film af.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pedro4,

 

Er is een test CD inzake het (kunnen) afspelen van allerlei multimedia formaten.

Tot voor kort was die nog gemakkelijk via Internet te downloaden.

Helaas nu niet meer, alleen via Usenet en dergelijke zou die nog te downloaden zijn.

 

Jou (en eventuele andere geïnteresseerden) kan ik op verzoek eventueel die test CD toesturen.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro4
Kun je mij vertellen hoe die cd heet? Of mag dit niet ? Helmond - Eindhoven is niet zover.


DivXTestCDv2.0.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro4
Kun je mij vertellen hoe die cd heet? Of mag dit niet ?



@Pedro4,

Natuurlijk mag dat.
Meer info kun je hier vinden.
Naar dat topic is al eerder in het huidige topic verwezen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sattaz,

Ik heb dat topic al bekeken. Ik zal die nog eens beter gaan bekijken maar het is erg moeilijk. Kun je mij vertellen wat ik precies met die cd kan ? Kan ik daarmee testen welke bestanden ik af kan spelen ?

 

 

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro4
Kun je mij vertellen wat ik precies met die cd kan ? Kan ik daarmee testen welke bestanden ik af kan spelen ?




@Pedro4,

Inderdaad, je kunt ermee testen welke bestanden je af kunt spelen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro4
Ik lees op het forum dat iemand HD films bekijkt met zijn DM8000. Mijn vraag is welke films ik af kan spelen? Zijn dit HDDVD's of blueray ? Of zijn er nog andere HD bestanden (als die bestaan)? Ik hoop dat iemand mij kan helpen want er is niets mooier op tv als HD beelden.


Wat betreft HD bestanden, zo als mkv, x264, AVCHD, en anderen, kan je met dm800/dm8000 afspelen.
De beste resultat krijg je als je bestanden demux in ts,an geluid in ac3,(dm spelt geen dts geluid af),dat kan je doen met programa txMuxerGUI.
Werkt snel, binnen 5 minuten omgezet, zelfs bestanden van 30gigs.
Kwaliteit perfekt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

demux in ts,an geluid in ac3 ??

Bedoel je daarmee dat ik het video bestand om moet zetten naar een ts formaat?? en dat ik het geluid om moet zetten naar een ac 3 formaat ?? Kan dit beide met het programma txMuxerGUI ??

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: krimi

Wat betreft HD bestanden, zo als mkv, x264, AVCHD, en anderen, kan je met dm800/dm8000 afspelen.
De beste resultat krijg je als je bestanden demux in ts,an geluid in ac3,(dm spelt geen dts geluid af),dat kan je doen met programa txMuxerGUI.
Werkt snel, binnen 5 minuten omgezet, zelfs bestanden van 30gigs.
Kwaliteit perfekt.


Maak het nou niet verwarrender dan het al is...

Voor zowel SD als HD worden de volgende video codecs ondersteund: h264=mpeg4avc en mpeg2, verder doet alleen de dm8000 ook nog mpeg4vc=divx=xvid.
Voor audio worden mpeg1-layerII (aka mp2) en mpeg1-layerIII (aka mp3) en dolby digital (aka ac3) ondersteund.

Deze audio en video's moeten in een mpeg transport stream (mpegts,.ts) zitten, of in een mpeg program stream (mpegps,vob,.mpg) maar dan mag er alleen mpeg2 en mp2 in zitten. Als je een image hebt met gstreamer zou je ook deze codecs in een matroska (mkv) container moeten kunnen afspelen.

De meeste films die je van internet haalt zijn "divx" oftewel mpeg4vc+mp3 in avi. Volgens mij wordt avi (nog) niet ondersteund, maar dat is op zich wel te doen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het over blueray, mkv, avchd,en allee andere hd bestanden. dus niet over divx, mpeg, mpg....

met tsmuxergui kan je hd bestanden die je download van internet,zo als mkv,avchd,binnen no time omzeten in en bestand dat dm800/8000 kan lezen en afspelen.er veranderd niks, kwaliteit is het originel.

probeer het maar, je zal het verschil zien.

google is your friend....zoek nar tsmuxergui.

 

groetes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...