Ga naar inhoud


[Dreambox] Ziggo straks naar video on demand, kan dit op een Dreambox?


djkoelkast

Aanbevolen berichten

Ziggo gaat over naar interactieve televisie en Video on Demand. Ze gaan hier een Cisco ontvanger voor gebruiken die 459 euro moet gaan kosten.

Nu heb ik al een Dreambox staan en in ben benieuwd in hoeverre deze services wel of niet mogelijk zijn met een Dreambox (in dit geval de 600C, maar het is mij om het even).

 

Iemand een idee hoe dit zit en of er een mogelijkheid is? Of moeten we voor deze services definitief een andere oplossing zoeken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: djkoelkast
Ziggo gaat over naar interactieve televisie en Video on Demand. Ze gaan hier een Cisco ontvanger voor gebruiken die 459 euro moet gaan kosten.
Nu heb ik al een Dreambox staan en in ben benieuwd in hoeverre deze services wel of niet mogelijk zijn met een Dreambox (in dit geval de 600C, maar het is mij om het even).

Iemand een idee hoe dit zit en of er een mogelijkheid is? Of moeten we voor deze services definitief een andere oplossing zoeken?


Nop.. Gaat niet lukken. Hardwarematig is er al het probleem dat er geen Eurodocsis 3.0 aanwezig is communicatie NAAR Ziggo toe voor dit verhaal.
Daarnaast zou een Ziggo dit niet op dit soort clandestine apparatuur willen zien. Ze zullen het in eigen hand willen houden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat ook niet werken omdat voor Video On Demand en Interactieve TV gebruik wordt gemaakt van OpenTV als middleware laag en dat is geen open protocol dat beschikbaar is. Ik denk dat je er voorlopig ook niet veel aan zal missen. In tegenstelling tot de berichtgeving is het nog steeds niet werkend in Ziggo/Multikabel en Ziggo/@Home gebied. En als je de berichtgeving op het gebruikersforum een beetje in de gaten houdt dan blijkt dat dit hele gebeuren nog lang niet stabiel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt er wss op neer dat op dit moment:

Je een box van Ziggo nodig hebt om te bestellen, maar je wel kan bekijken op je Dreambox aangezien het veel kans een gewoon kanaal is dat je met dvb-c tuners kan ontvangen

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Gaat ook niet werken omdat voor Video On Demand en Interactieve TV gebruik wordt gemaakt van OpenTV als middleware laag en dat is geen open protocol dat beschikbaar is.

Wat er niet is, kan gemaakt worden. SMB is ook pas recentelijk door Microsoft vrijgegeven aan de Open Source community, en SAMBA server draaien al jaren als een speer zonder enige hulp van Microsoft.
Een Handige Hendrik kan vast iets maken dat OpenTV snapt. Er is toch ook software voor de PC die dat kan ontvangen? Ik zie dan geen reden waarom dat dan niet onder Linux kan draaien op een Dreambox. Tenzij de hardware niet snel genoeg is oid, maar met software kun je zowat alles natuurlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...