Ga naar inhoud


[DM800HD] channel nummer en picons op hdd?


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

Hi,

 

ik zit al een tijdje te zoeken hoe ik erin slaag om op mijn dm800 ook het kanaal nummer kan te zien krijgen.

 

Ik heb de image. nab.darkholev09 staan en ik vind daar niet echt iets terug van.

 

Is er iemand die dat weet hoe je het kanaalnummer kan zien op je scherminfo balk?

 

en dan mijn tweede vraag.

ik heb een zeer grote collectie picons.

ik zou die allemaal willen overzetten, maar dit op mijn interne HDD. hoe moet ik dat doen en moet ik dan zelf linken gaan leggen (symb links?)

 

alvast bedankt

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: SatMann
ik heb een zeer grote collectie picons.
ik zou die allemaal willen overzetten, maar dit op mijn interne HDD.


Zet de picons op de harddisk, in de directory /hdd/picon.

link deze naar /usr/share/enigma2/picon met het unix commando (vanuit telnet):

ln -s /hdd/picon /usr/share/enigma2/picon

Dit gaat wel betekenen dat je harddisk blijft draaien als je alleen maar zapt, en dat je bij het zappen soms moet wachten tot de harddisk opgestart is.

Je kunt natuurlijk ook MiLo-image gaan draaien, die ondersteunt picons op de harddisk recht uit de doos...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Je kunt natuurlijk ook MiLo-image gaan draaien, die ondersteunt picons op de harddisk recht uit de doos...


Of Pli, die ondersteund Picons op USB, en heeft ze in de downloads staan. smile

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Of Pli, die ondersteund Picons op USB, en heeft ze in de downloads staan.


Bestaan er images die dat niet doen dan? whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou nou,

 

hoor ik hier een wedstrijd tussen milo en pli :D

 

wel wat zou ik dan nemen.

Ik moet wel zeggen, ik vind de skin die nu op de nab. standaard staat perfect, is hetzelfde als mijn kathrein E2 hd-tv skin. Kan die ook gebruikt worden met jullie image? of ben ik weer verplicht uit een lijst te kiesen of kan je skins van andere images gebruiken of installeren?

 

greetz

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
...kan je skins van andere images gebruiken of installeren?


Spijtig genoeg zijn skins nou net het minst portable geworden van alle onderdelen van enigma, terwijl ze bij Dream zich nou net in bochten wrongen om te zorgen dat je ze in principe zelfs tussen Enigma 1 en 2 zou moeten kunnen uitwisselen.

Skins maken bijvoorbeeld gebruik van fonts, en die moeten in het image staan. Ook allerlei extra informatie, zoals decryptiedata, zijn alleen maar op bepaalde images beschikbaar en dan nog ieder op eigen wijze. Juist de mooie scheiding die dream tussen code en UI heeft willen aanbrengen heeft ertoe geleid dat je eigenlijk geen generieke skins kunt maken als je daar ook nog specifieke dingen in wilt doen. Want om bijvoorbeeld de satellietpositie weer te geven moet je nu dus zowel de skin als de code aanpassen, en je "mag" geen code aan de skin toevoegen.

Al met al is de skin de meest onderscheidende feature van een image geworden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Milo,

 

zitten in uw image veel skins?

hoewel ik er geen 10 moet hebben, maar kan je ergens screenshots zien van jouw skins?

 

en heb jij een kanaalnummer zichtbaar in je lijsten of op je info bar?

 

greetz

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...