Ga naar inhoud


linker kant stukje beeld weg


Gast robert1986

Aanbevolen berichten

Gast robert1986

Hallo allemaal!

 

Na een beetje zoeken in het forum toch maar een berichtje. Bij mij thuis zijn we inmiddels toe aan nieuwe ontvangers, aangezien die eerdere al een jaar of 9 oud waren, en niet meer overweg konden met de nieuwe seca3 codering. Het viel mij op dat bij een van die oude ontvangers (strong 8000) aan de linker kant een stukje beeld weg was, dat bij een andere ontvanger (een nieuwere) wel aanwezig is! (ook al getest op beeldscherm instellingen van tv en ontvanger!)

 

Ik heb nu een nieuwe ontvanger gekocht (showbox 300) voor mijn tv boven, die dit probleem van dat stukje beeld eerst niet had. En die heeft dit nu ook. Bijvoorbeeld bij rtl 5, zit er nog maar erg weinig ruimte links naast het logo van rtl 5, waardoor er bij veel ondertiteling de eerste letter van de ondertiteling net buiten beeld valt.

 

Waardoor kan dit komen? Ik heb 1 schotelantenne met een 4dubbele kop, waarbij nu 2 tv's hier last van hebben, en 2 tv's niet. Waarbij het gaat om 1 gloednieuwe ontvanger en 1 oude. Als ik de ontvangers omwissel, wissel ik het probleem ook mee.

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb ooit iets gelijks aan de hand gehad met de Extreme ontvanger. Was toen in de aansturing van de Scartkabel. Kon kiezen tussen RGB of CVBS (dacht ik). RGB was goed.

Ook het kiezen van juiste norm (Pal, Secam, Ntsc) maakte zulke verschillen...

 

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast robert1986

bedankt voor je reactie!

 

ik zie inderdaad verschil. Bij het veranderen rgb (waar hij al op stond) naar cvbs wordt het beeld alleen een stuk slechter. Maar aan de linker kant blijft het stukje beeld weg.

 

Als ik echter van pal naar ntsc verander, krijg ik het linkse stukje beeld er wel bij! Echter wordt de beeldkwaliteit een heel stuk slechter! Het beeld trilt en wordt onscherper. Heb ik dan een buitenlandse ontvanger of zo? Want hij zou canaldigitaal aanbevolen zijn, en in nederland gebruiken we Pal zover ik weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast robert1986

Mijn tv staat bij de gewone tv (antennefunctie) bij handmatige scan ingesteld op PAL. Bij automatische scan van zenders kan ik die instelling niet eens maken. Voor scart aansluitingen kan ik geen extra instelling maken.

 

Beetje vreemd vind ik het eigenlijk wel :P

Heb zelfs al in het 'geheime' service menu gekeken, maar hier staat ook geen instelling hiervoor. Wel heb ik het land ingesteld op Nederland, maakt hij dan automatisch een pal-instelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je breedbeeld tv's en 4:3 tv's?

 

als je links iets mist, mis je dan rechts ook niet een stuk?

mogelijk dat door het kijken naar het logo dat het opvalt, maar kijk bv ook eens naar ondertiteling.

 

in de ontvanger kun je kiezen voor breedbeeld of ... andere mode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal is het even "spelen" tussen de instellingen van tv en ontvanger totdat je het gewenste resultaat hebt. Misschien dat je meer hulp ontvangt als je ook het merk en type tv vermeldt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je begint met het verschuiven van de display binnen de behuizing van je TV om het beeld goed te krijgen, dan zal je moeten boren en zagen, maar vermoedelijk nog steeds niet solderen...

 

 

Maar idd, we hebben het hier over INSTELLINGEN...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...