Ga naar inhoud


[DM800HD] hoe zie ik of het een hd uitzending is


chipeter

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: chipeter
nou heb lang gezocht naar hoe die skin in mijn db te krijgen maar lukt niet
weet iemand waar dit programma te vinden en even uit te leggen hoe ik dit moet doen
zou fantastisch zijn bedankt


Jongens, er staat toch duidelijk wat te doen met die skin. Progjes als DCC gebruik ik al helemaal niet, heb je ook niet nodig.
Files kopieeren naar een Dreambox vindt ik het makkelijkst met gewoon Windows Verkenner, dan heb je geen progjes of andere tools nodig.

Hieronder een korte uitleg hoe je box voor FTP te benaderen vanuit Windows Verkenner:

- Start Internet Explorer, ga eerst naar Extra-Internetopties en tabblad geavanceerd en vink de optie "FTP mapweergave inschakelen" AAN.

- Herstart Internet Explorer en geef het volgende in: ftp://ipadres-box, login en wachtwoord waar ie om vraagt is root en dreambox.

- Die pagina die je nu ziet niks mee doen verder, maar voeg de "site" toe aan je favorieten onder de naam Dreambox en sluit Internet Explorer af.

- Gan naar Windows Verkenner (Start, rechtse muisknop en kies verkennen)

- In Windows Verkenner ga je naar de balk bovenin en ga je naar favorieten en kies je voor de Dreambox.

- Hij vraagt wederom om de login en wachtwoord, vink nu de optie "wachtwoord opslaan" AAN

- In de rechtse kolom zie je nu de mappenstructuur van je Dreambox, heel simpel allemaal.

Nu de box gewoon met Windows Verkenner te benaderen is kun je bestanden naar alle gewenste mappen kopieeren zoals ook de skin van hierboven.
De map HDD bijvoorbeeld is je evt. Harddisk die in je box zit, kijk daar maar eens op.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

En eerlijk is eerlijk, mensen die met bovenstaande nog niet verder komen zijn de echte "digibeten" onder ons. Een categorie mensen die eigenlijk niks moeten doen met een box zoals de Dreambox.

Is niet lullig bedoeld, maar een beetje basiskennis van een PC, FTP en netwerken is nu eenmaal onontbeerlijk bij het werken met een Dreambox.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: chipeter
nou heb lang gezocht naar hoe die skin in mijn db te krijgen maar lukt niet
weet iemand waar dit programma te vinden en even uit te leggen hoe ik dit moet doen
zou fantastisch zijn bedankt


Jongens, er staat toch duidelijk wat te doen met die skin. Progjes als DCC gebruik ik al helemaal niet, heb je ook niet nodig.
Files kopieeren naar een Dreambox vindt ik het makkelijkst met gewoon Windows Verkenner, dan heb je geen progjes of andere tools nodig.

Hieronder een korte uitleg hoe je box voor FTP te benaderen vanuit Windows Verkenner:

- Start Internet Explorer, ga eerst naar Extra-Internetopties en tabblad geavanceerd en vink de optie "FTP mapweergave inschakelen" AAN.

- Herstart Internet Explorer en geef het volgende in: ftp://ipadres-box, login en wachtwoord waar ie om vraagt is root en dreambox.

- Die pagina die je nu ziet niks mee doen verder, maar voeg de "site" toe aan je favorieten onder de naam Dreambox en sluit Internet Explorer af.

- Gan naar Windows Verkenner (Start, rechtse muisknop en kies verkennen)

- In Windows Verkenner ga je naar de balk bovenin en ga je naar favorieten en kies je voor de Dreambox.

- Hij vraagt wederom om de login en wachtwoord, vink nu de optie "wachtwoord opslaan" AAN

- In de rechtse kolom zie je nu de mappenstructuur van je Dreambox, heel simpel allemaal.

Nu de box gewoon met Windows Verkenner te benaderen is kun je bestanden naar alle gewenste mappen kopieeren zoals ook de skin van hierboven.
De map HDD bijvoorbeeld is je evt. Harddisk die in je box zit, kijk daar maar eens op.


Hoi Henksat dit is echt iets voor de dreambox database :D

groeten Willy

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou bedankt alvast voor je uitleg dezeis super

nou ben ik niet zo een leek ik deed dit vroeger met de db 500 via dreameedit

ik heb dat gedaan wat je zij en kom inderdaad in de db

maar hij vraagt mij geen ww kan ook nergens instellen hoe dit wel te doen

maar ik krijg die skin er niet ingezet

ik copieer deze en wil deze dan plakken in de db map usr

die komt er inderdaad te staan maar ik kan dan via pc alleen download deze map aanklikken

als ik op de db zelf kijk staat deze skin nergens ook niet op de harde schijf

wat doe ik verkeerd bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chipeter

maar ik krijg die skin er niet ingezet
ik copieer deze en wil deze dan plakken in de db map usr
die komt er inderdaad te staan maar ik kan dan via pc alleen download deze map aanklikken
als ik op de db zelf kijk staat deze skin nergens ook niet op de harde schijf
wat doe ik verkeerd bedankt alvast


Beter kan ik het niet uitleggen, misschien een cursusje Windows?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: testscooter
in deze draad staat de autoresolution plugin genoemd.
Wat doet deze plugin?


Met deze plugin kan je de upscaler en/of de-interlacer van de Dreambox uitschakelen, zodat de diverse ingangsresolutie's (576i/p, 720p en 1080i) één op één naar je tv worden uitgestuurd.
Dit kan een betere beeldkwaliteit opleveren (met name in het geval de scaler en/of de-interlacer van je tv beter is dan die van de Dream. Kwestie van uitproberen).
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou henksat je uitleg is super

bedankt hiervoor

alleen werkt het niet

ik doe alles zoals jij beschrijft maar dan zegt hij kan pagina niet weergeven

laat ik nu dat -box weg dan gaat hij wel naar mijn db

maar vraagt geen wwoord en kan ook niks in de db zetten

hoe verklaar jij dit dan

bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...