Ga naar inhoud


Iemand ervaring met astra2connect


alex6

Aanbevolen berichten

Astra-SES biedt tweeweg breedband internet aan via de ASTRA-satelliet.

"High speed Internet met voip en televisie(Hdtv) via uw eigen schotel.

Opstralen en downloaden tegen een betaalbare prijs.

Zenden en ontvangen via de Sateliet.

Surfen, E-mailen en bellen via internetlijn."

Ik hoop ervaringen met deze provider te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Astra2connect is niet de provider. Astra2connect levert infrastructuur (de satellietverbinding) aan providers.

De kwaliteit van het gebodene is dus mede afhankelijk van de providerkeuze. In heel Europa zijn verschillende providers die deze diensten aanbieden, tegen verschillende tarieven.

 

Gebruikers melden dat de verbinding op zich prima werkt, maar de snelheid erg varieert door de fair-use policy.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds enkele maanden hebben wij internet via de schotel bij een provider in Duitsland. (Daar wonen wij).

 

Installatie is niet heel moeilijk, uitrichten komt wel nauw. Verbinding, snelheid etc. zijn prima.

 

Middels Devolo LAN adapters en inloggen op de Linksys router worden twee laptops, een PC en mijn Reelbox Avantgarde voorzien van internet.

 

In Duitsland heb je een tiental aanbieders (waar ik weet van heb), hoe dat in Nederland is weet ik niet.

 

Qua kosten vind ik het meevallen. Waar ik woon heb ik geen alternatief om snel internet te bekomen. Voor zo'n 70,- euro p.mnd ben ik blij snel internet te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen kan ik het best aanraden maar de installatie luistert echt heel nauw. Bij mij was het bouwen van een muurtje in huis al voldoende om een slechte verbinding te krijgen. Je moet het eigenlijk elk jaar opnieuw laten meten. Sta er bij de installatie met je neus boven op om te zien of ze netjes werken en alles mooi waterdicht is. Er lopen nogal wat cowboys rond in deze tak van sport.

 

Hou er wel rekening mee dat de uplink gevoelig is voor weer en dat je een behoorlijke vertraging hebt en online games dus vrijwel onmogelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je alleen wil opteren voor internet ( geen TV en telefoon), zijn er dan nog restricties om vrij te kiezen voor een Europese provider naar eigen keuze. Immers de problemen met grensoverschrijdende TV rechten gelden daar niet voor. Dat zou betekenen dat wanneer je een deel van het jaar in een ander land woont je niet gebonden bent om meerdere dure jaarabonnementen te nemen plus dat je een prijsvergelijking kan maken en kiezen voor de meest voordelige aanbieder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...