Ga naar inhoud


Opnames die niet goed gaan met TF5300


PattiMan

Aanbevolen berichten

We hebben nu al twee keer gehad dat een geprogrammeerde opname slechts 0 MB groot is. Als je die dan selecteert om te kijken krijg je, zoals verwacht, niets te zien. Normaal worden de opnames ook met witte tekst in de lijst getoond, maar toevallig zag ik dat de tekst nu een blauwe kleur had.

 

Is dit probleem bij een van jullie bekend? (Ik kan niets vinden via de zoekfunctie)

Digitenne icm Topfield 5300 PVR (160GB) en Topfield 6000 voor op de slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probleem bekend bij ons.

Helaas de oplossing nog niet. We kunnen 'm -onder garantie-

wel omruilen, maar ik denk dat we hetzelfde weer gaan tegenkomen.

's Morgens staat op de display ook nog vaak "rec".

Heeft dan ook niets gedaan en de ontvanger doet dan niets meer en met worden uit- en aangezet!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opname zou een uur voordat we 'm wilden kijken afgelopen moeten zijn.

 

Digitenne zit bij mij nog in de proeftijd tot eind april, dus ik twijfel nu wat ik moet doen. 2 a 3 keer in twee weken vind ik wel een beetje veel van 't goede. Jammer dat de recorder update nog even op zich laat wachten.

 

@Edje: hoe zeker is het dat er een update aan komt? Is dat niet een gerucht?

Digitenne icm Topfield 5300 PVR (160GB) en Topfield 6000 voor op de slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dat deze 0MB opnamen door een firmwarefout is kan ik beamen. Ik gebruik een freeview topfield TF5800pvr. Er zijn verschillen mbt de aansluitingen het hart is echter exact hetzelfde.

 

De TF5800 heeft 2 CI plaatsen, een USB ingang en een RS232 poort. De opnamen van de harde schijf zijn te kopieeren naar de PC. En het is mogelijk om met TAP's te werken, mp3 afspelen enz. In de CI plaats zit een Diablo light CAM. Hier past de digitenne kaart en heb ik beeld met 1 beperking. Dat is de 18 plus zender. Er kan nl geen pincode ingevoerd worden. Ik heb geprobeerd dit op te lossen door de kaartlezer uit een TF5300K over te zetten. De aansluitingen daarvoor zitten al op het moederbord, maar de firmware kan er niets mee. Ik vond een alternatieve firmware nl van een TF5100pvr. Alleen is het overschieten van de firmware geblokkeerd met de (vrij vertaalde) melding "niet geschikt voor deze ontvanger". Als iemand nog tips heeft hoe dit omzeild kan worden dan graag.

 

De TF5300 heeft een kaartlezer en is verder gewoon een uitgekleed model. Waar je geen leuke dingen mee kan doen en afhankelijk bent van wat KPN mbt het tijdstip en de firmware aabied.

 

Als ik in de TF5800pvr een firmware van begin 2008 of eerder plaats dan krijg ik hetzelde probleem met de 0MB opname's als jullie nu ook hebben. Met de firmware vanaf eind 2008 is het opgelost.

 

De moederborden van de TF5100pvr, TF5300k, en TF5800pvr zijn allemaal exact hetzelfde. Alleen het randgebeuren zoals een kaartlezer, usb poort, enz verschillen. Ik neem aan dat jullie b.v. een USB aansluiting ook wel gewaardeerd zouden hebben maar nee. KPN vond dat deze uitgebreide ontvanger uitgekleed moest worden tot het absolute minimum.

 

Kijk voor wat meer info op weeweewee.toppy.org.uk/ Dan zal je zien dat je de firmware ook zelf kan patchen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het modificeren (hardware)is hier al e.e.a. besproken.

Helaas heeft niemand dat tot een goed einde gebracht.

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, alx. Dat had ik ook gelezen. Maar ik gebruik een TF5800pvr ipv de in Nederland gangbare TF5300k. Gewoon omdat ik de kpn uitvoering te simpel vond. Op het moederbord zit een aansluiting voor een cardreader en dan is de verleiding groot om deze uit een kpn topfield te halen en het gewoon te proberen. Er hoeft niet gesoldeerd te worden oid. Het probleem waar ik tegen op liep was dat de firmware van een tf5800pvr geen cardreader ondersteunt. In de firmware van een TF5100 zit alles van een TF5800 plus de cardreader wel ingebakken. Dus deze wilde ik proberen maar het is helaas afgeschermd. Het uploaden naar de ontvanger deed ik trouwens met de usb aansluiting. Misschien is er met de rs232 aansluiting meer mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan helaas het bericht van gister niet veranderen, maar op de 18 plus zender heb ik nu ook beeld door de pin op het digitennekaartje uit te schakelen. Soms is de oplossing zo simpel en voor de hand liggend dat er overheen gekeken wordt. Ipv de pin op de kaast gebruik ik nu de pin van de diablo cam. In feite was er pin op pin gestapeld.

 

Dus alles wat met de TFf5300k te zien is pak ik ook met de TF5800pvr. Wat betreft de aanstaande firmwareupdate moet je niet verrast zijn als dat nog 3-6 maanden gaat duren. KPN heeft de gewoonte om firmwareupdate's is fasen te verspreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...