Ga naar inhoud


[DM800HD] Wordt gek van die radertjes


robbedoeske

Aanbevolen berichten

Mijn dm800 werkt ook gewoon goed, maar ik heb niet voor niets mijn dm7020 niet weggedaan, de vrouw vind nu eenmaal enigma1 veel prettiger werken, daarentegen het beeld van de 800 is wel mooier op mijn plasma

wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Sinds begin februari heb ik de DM800.

Nu moet ik zeggen, toen ik in het begin er mee bezig was als leek had ik ook wel vaak vastlopers en radertjes etc. Maar nu bijna 2,5 maand later moet ik zeggen dat de DB mij prima bevalt, helemaal met die geweldige HD kanalen zoals Premiere HD en SkySports HD doen het gewoon super op een LCD.

Af en toe switch ik voor de grap nog wel terug naar NL3 als daar Championsleague op is. Op dat soort momenten ben ik dan gewoon bij dat ik de DB heb. Verder gaat het opnemen ook prima met een 500gb Hdd intern, ik kan nu als ik wil bijna 11 dagen non-stop opnemen. Meer dan prima allemaal !

 

Maar wat eerder al vermeld is en wat sommigen uit het oog verliezen is dat het hierbij gaat om een Satreceiver die HD beelden aankan, en dat kan de DB prima !Ik heb in het begin ook wel gemopperd over het feit dat MKV bestanden beroerd gaan of dat DVD's niet geheel lekker lopen. Maar hier is simpel mee om te gaan. Voor iedereen die MKV's gebruikt, overal staat wel duidelijk vermeld om welk formaat het gaat. Tot op heden werken bij mij de x264 bestanden met AC3 geluid en 720P het beste, ook voor wat betreft vooruitspoelen etc. Voor DVD's is de oplossing heel simpel, volg een taalcursus Engels en zet de ondertiteling uit.

 

Voor alle overige opties functies etc moet je de DB gewoon verkopen en een eigen HTPC bouwen, dat is wel een alleskunner !(prijstechnisch ook nagenoeg gelijk) alleen vraagt het nog meer kennis van zaken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
lucht maar effe. wink

heb hem al een tijdje langer dan jou gehad
met OoZoon lean en niet te veel grappen en grollen erop
heb ik het meest plezier gehad

al die verschrikkelijk interessante plugins zijn naar mijn mening toch nog niet zo rijp dat je de vruchten kunt plukken.
vooral die mediaplayers zijn mij allemaal suspect (my two cents)
dus test eens een tijdje een lean image.

chiao


Nou ik moet zeggen dat ik idd met de OoZoon lean image heel weinig tot geen vastlopers heb,zelfs de DVD speler werkt goed.
Een vraagje, **** volstrekt off topic en voor nieuwe vragen start je een nieuw topic!!! ****

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Opuske

Wel ik ben al jaren fan van alle DGS boxen en heb eigenlijk nooit echt een dreambox willen kopen.

 

Maar nu heb ik dan toch mijn allereerste dreambox (DM800 HD) ooit gekocht.

 

Wat ik moet zeggen over deze box is dat die alles doet wat een sat pvr receiver moet doen.

En dat is namelijk mij en mijn familie laten genieten van alle pracht die er op de sat te zien is.

Ook het opnemen gaat lekker goed.

 

Het "binnenhuis" sharen gaat ook perfect.

 

Alle andere rommel zet ik er niet op daar ik daarvoor aparte apparatuur voor heb staan en die daarvoor geschikt zijn.

 

Enige minpunt dat ik tot nu toe vind zijn de opstarttijden van de box (duurt ellendig lang) en het feit dat in enigma 2 je geen kolommen hebt in de kanaal lijst.

 

Ik zal zeker en vast een fan blijven van alle DGS boxen maar vanaf nu toch ook een fan van de DM800 HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een hele domme opmerking/vraag, maar is het niet zo dan dat jij de hele Dreambox uitschakelt? (wanneer je via menu afsluiten doet heb je 2 opties namelijk) Mijn Dreambox is namelijk altijd supersnel opgestart, alleen als ik hem helemaal uit doe duurt het even... Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben het met hem eens dat dat gewoonweg erg lang duurt vanuit uit naar operationeel met standby is hij supersnel maar dat is dus niet uit als je bv effe volledig moet herstarten om welke reden dan ook dduurt dat gewoon erg lang.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Opuske
Origineel bericht van: ome to
Nou ik ben het met hem eens dat dat gewoonweg erg lang duurt vanuit uit naar operationeel met standby is hij supersnel maar dat is dus niet uit als je bv effe volledig moet herstarten om welke reden dan ook dduurt dat gewoon erg lang.


Dat is inderdaad wat ik bedoel.

Standby naar operationeel is on the fly eigenlijk.

Volledig uitgeschakeld naar operationeel duurt veeeeeel te lang.
Dit zou eigenlijk veel sneller moeten.

Denk dat dit eigenlijk wel meer aan enigma 2 light dan aan de dreambox zelf ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Opuske
Origineel bericht van: ome to
Nou ik ben het met hem eens dat dat gewoonweg erg lang duurt vanuit uit naar operationeel met standby is hij supersnel maar dat is dus niet uit als je bv effe volledig moet herstarten om welke reden dan ook dduurt dat gewoon erg lang.


Dat is inderdaad wat ik bedoel.

Standby naar operationeel is on the fly eigenlijk.

Volledig uitgeschakeld naar operationeel duurt veeeeeel te lang.
Dit zou eigenlijk veel sneller moeten.

Denk dat dit eigenlijk wel meer aan enigma 2 light dan aan de dreambox zelf ?


De tijd van het opstarten van een DM8000 was in het begin 3 minuten en na een stapel updates in de afgelopen maanden is dit nu minder dan 2 minuten.

Er wordt nog gewerkt aan veel dingen en toen ik hem net had was ik toch wel teleurgesteld omdat het een kostbaar ding is en nog allelei kinderziektes had. Ik ben nu wel gehecht aan mijn DM8000 en nog steeds een paar dingetjes die bijgeschaafd moet worden en het is en blijft een hobby-box.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind nog geen antwoord hoe die radertjes weg te krijgen.

Ik heb eens timeshift aangezet bij een HD kanaal en een uur later ga ik weer verder kijken. 90% van de tijd zijn die radertjes in beeld, je kunt dat ook niets doen, die box reageert dan nergens op.

 

Zijn deze of uit te zetten (dat ze niet meer zichtbaar zijn) of dat de box wel kan multitasken...

 

Ik gebruik GP4.2 met CCcam 2.1.1

 

Alvast bedankt

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens een ander image? Volgens mij is er iets heel anders aan de hand.

 

Hou er rekening mee dat de radertjes je alleen maar attent maken op het probleem dat de box het te druk heeft. Ze zijn niet de oorzaak. Anderen (ik incluis) zien de radertjes maar zelden.

 

Mijn 7025 multitaskt prima. Twee opnames lopen, eentje afspelen, en dan ook nog gelijktijdig een torrent downloaden. En geen radertje te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je wel een goede zenderlijst??

 

probeer je box een in opnieuw in te laten scannen met de optie: alles wissen AAN

 

mocht het geen resultaat gegeven:

ontkoppel je HDD eens en kijk eens wat dat voor een resultaat geeft na aan paar dagen testen. (je kunt natuurlijk een brakke hdd of voeding hebben)

 

succes

 

ps. ik onder vind de problemen die jij hebt niet met mijn dm800

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pleenmeel

Bij mij komen de radertjes (of eigenlijk wandelende Tux) als ik, na wat langer kijken naar dezelfde zender, ga zappen. De oorzaak ligt in de picons die op mijn harde schijf staan welke eerst weer up moet spinnen crazy om ze te kunnen ophalen. Verder doet alles het prima (OoZoon lean met alleen de graph multiEPG, AC3 lipsync en autoresolution plugins).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik eerder al schreef: 9 van de 10 keer verschijnen die radertjes door een gebruikersfout.

Als je picons op de HDD zet en de HDD na 5 min in laat slapen, moet je het niet vreemd vinden als er onnodige vertragingen (en dus radertjes) optreden.

Dat geldt ook voor alle andere gebruikersfouten:-)

Die radertjes verschijnen bij een goed geconfigureerde e2 dreambox uitsluitend als het nodig is en dan dienen ze ook zeer goed hun doel, namelijk aangeven dat de box met een bewerking bezig is zodat je weet dat je op dat moment geen andere acties uit kunt voeren.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pleenmeel

Mijn post was informatief bedoeld om een mogelijke oorzaak van radertjes aan te geven. Overigens betreft het bij mij geen gebruikersfout.. Het is een keuze.. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...