Ga naar inhoud


[azbox hd] geheugen vervangen


bliksem

Aanbevolen berichten

ik heb de flash module van 256 mb vervangen door een 512 md flash module

 

bij het opstarten moest ik er nieuwe soft in gooien want hij gebruikt de 256 voor opslaan van de gegevens dus duimen kruisen en kijken wat er gaat gebeuren,

 

het ging perfect de azbox werk prima met de 512 mb.

 

ter info

 

type 512 mb 40 pin ide flash module (verkrijgbaar voor ongeveer 20 euro)

 

 

voor de rest is het mooi voor de toekomst hij slaat de emu en settings lijsten daar op dus heb ik meer ruimte voor hij vol is

 

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zie van transcend 1GB modules voor 19 euro en 2GB modules voor 26 euro.

 

D_liver, hoe kom je aan die 2GB max? Het is een IDE aansluiting, dus zou ik geen max van 2GB verwachten. Er zijn al modules van 16GB verkrijgbaar, maar het is natuurlijk goedkoper om er een harddisk aan te hangen.

 

Op dit moment heeft het niet zoveel zin om er een grotere module in te hangen, er zijn nog niet zoveel plugins etc. Standaard is er genoeg ruimte vrij om alle beschikbare emu's/plugins te installeren. Ik heb de laatste Multicam, incubuscam en newcs geinstalleerd en nog iets van 10MB vrij op de EMU partitie.

 

Wel leuk dat het kan en dat het niet moeilijk/duur is om te doen.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bliksem,

 

Mag ik vragen wat er dan allemaal bij jou op staat dat je tegen 256 Mb aan zit?

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dit topic ging dus eigenlijk niet over "het geheugen", maar over de mogelijke omvang van de IDE flashdisk. Ik denk niet dat daar een praktische limiet aan zit, het is tenslotte de disk driver die de maximale theoretische omvang bepaald, en die zou wel eens vele terabytes kunnen zijn.

 

Ik heb echter nog wel een vraag over het 'echte' geheugen. De AZbox heeft 256MB RAM, maar volgens de specs van de chip kan dat maximaal 512MB zijn. Mijn vraag is daarom of het RAM geheugen op het bord gesoldeerd is, of dat de modules in DIMM c.q. SODIMM slotjes gestoken zijn. Als dat het geval is dan zou je wellicht ook 512MB er in kunnen drukken. (Veel geheugen is nooit een probleem, kan alleen maar positief werken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bliksem
flash module


Dat is dus niet het werkgeheugen! Dat flashgeheugen doet dienst als harde schijf. Zoals ik al eerder schreef, ik denk dat het flashgeheugen feitelijk geen beperking heeft in omvang. Terrabytes zouden zelfs moeten kunnen.

Het RAM geheugen is een heel andere zaak, en ik vraag mij af of dat als losse modules op het bord zit, of als op het bord gesoldeerde chips.
Link naar reactie
Delen op andere sites

FF gechecked je kan tot 4 gb gaan.

 

Even voor grunsatt boot staat op intern geheugen de rest zet de azbox op die DOMM dus alle plugins cq softcams en settingslijsten en de rest waar ie mee speelt.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
FF gechecked je kan tot 4 gb gaan.

Even voor grunsatt boot staat op intern geheugen de rest zet de azbox op die DOMM dus alle plugins cq softcams en settingslijsten en de rest waar ie mee speelt.


Dank voor je antwoord. Echter werkgeheugen is toch iets anders. Dat is in principe hetzelfde type RAM geheugen als in de DIMM slotjes in een PC. Het feit dat jullie blijkbaar niet zulke slotjes kunnen vinden wijst er op dat het werkgeheugen vast op het moederbord gesoldeerd is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...