Ga naar inhoud


[Strong] complete firm met kanalenlijst en nstellingen astra 19.2 en 23.5


stronger

Aanbevolen berichten


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ron1727
Is blijkbaar een aartsmoeilijke vraag of deze zenderlijst in strong 8100 geplaatst kan worden?


is niet een moeilijke vraag, maar de reden dat er niet ge-antwoord wordt......zou kunnen zijn omdat er niet gelezen wordt, wanneer dit topic goed gelezen zou zijn had je het antwoord al gevonden.

Maar ik heb hem in mijn 8000 gezet

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder Foutmelding bij patchen,antwoordt interpol op 19 mei dat deze kanalenlijst voor een 8000 model is.....En daar heeft ie ook groot gelijk in want ik krijg de lijst er echt niet in,sterker nog,de pc liep er op vast(als extraatje).Jammer voor mij en anderen maar het is niet anders!

 

Verder meldt moimoi dat de 8100 kaartleeschip grote problemen heeft om de nieuwe kaart te lezen,in zijn antwoord van gisteren.

 

Er wordt dus wel degelijk gelezen,en ik vindt het antwoord ook niet leuk,maar die fout ligt in wezen bij canal D. Als deze hierboven geciteerd forumleden dit zo stellen ,dan is er op dit moment nog niets aan te vangen met de 8100.

 

Mocht iemand de oplosing wel weten,gaarne,mijn deco is beschikbaar als proefkonijn.

 

Groet,Adri

Werktuigkundige&klimaattechnicus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Verder meldt moimoi dat de 8100 kaartleeschip grote problemen heeft om de nieuwe kaart te lezen,in zijn antwoord van gisteren.

Nee, dit staat geheel los van de nieuwe kaart. De 8100 heeft een technisch probleem met de kaartlezerchip. Ook bij het patchen is het belangrijk om te zorgen dat er geen overspanning optreedt. Zorg voor een goede aarding van je deco.

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo Interpol,

Ik heb vandaag mijn software van de srt 8000 proberen te updaten. Geen makkelijke opgave. Uiteindelijk is het me gelukt door de volgende stappen te nemen:

stap 1 Complete_TVV_Merlin_seca2_by_interpol

stap 2 complete kanalenlijst astra19.2 en 23.5 stronger

stap 3 seca2-patch by interpol

stap 4 8000EMU_17-05-2007(2Flash).

Heel fijn dat de regionale zenders nu zonder problemen worden ontvangen.

Groot probleem is nu dat ik de zenders Ned1,2,3 niet kan ontvangen. De andere commercielen kan ik niet beoordelen, deze kan ik niet ontvangen met mijn gratis CD-kaart.

 

Wat heb ik verkeerd gedaan en hoe kan dit worden opgelost?

O ja, kan het menu ook in de Nederlandse taal worden verandert.

 

Groeten Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rob,

 

probeer even een Pidscan zet je tv op ned1

+ B 1

en dan voor de Nederlandse zenders ik denk 2

maar ik zou zeggen probeer het

 

gelukt...doe dan het zelfde bij ned2 en 3

 

Johannes

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Johannes,

 

Ik heb de receiver op ned 1 gezet. '+'knop ingedrukt, daarna 'b' van sub-menu. Dan krijg ik de keuze uit 0-5. Toets ik '1' in, dan krijg ik weer een submenu, wat kan ik daarin veranderen of manupuleren?

Toets ik '2' in dan verandert 'none' in 'sega', maar zonder resultaat wat betreft beeld en geluid voor Ned1,2,3. Het blijft stil en zwart.

 

Wat bedoel je met een PID Scan uitvoeren? Want als ik die '1', moet ik misschien nog een knop combinatie intoetsen die mij onbekend is.

 

groeten Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een aanvulling.

 

Na via +B1 in de submenu te zijn belandt, heb ik de pijlen naar onderen en naar boven gebruikt. Daarna ben ik uit het submenu gegaan en naar Ned 2 gezapt. Opeens was er beeld en geluid op alle drie de zenders. Even later alle overbodige zenders opgeruimd. Terug naar Ned1,2,3 en weer geen beeld en geluid. Kan het zijn dat één van de twee Ned1's in de zenderlijst effect heeft op de anderen?

Ik heb namelijk één van de twee Ned1's verwijdert.

 

Ik blijf het vreemd vinden. Ik kan me herinneren dat ik een aantal jaren terug ook met dit probleem zat maar ik kan geen oplossing meer terug vinden.

 

Groet,

Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

bedankt voor jullie reacties,

 

Na vele trial en error systematiek denk ik dat het uiteindelijk gelukt is. Steeds weer de orginele firmware als eerste geinstalleerd.

 

Ik heb de bovengenoemde kanalen lijsten in edstrong bewerkt en aangepast aan eigen gebruik. Het is een zeer uitgeklede versie geworden zonder commercielen.

 

De volgende stappen heb ik gevolgd.

1 originele firmware;

2 SRT8000_SatTracker_v3.0(2Flash);

3 eigen uitgeklede zenderlijst;

4 8000EMU_15-10-2006(2Flash);

5 seca2-patch by interpol.

 

Het enige probleem waar ik nu tegen aanloop is dat de EPG niet functioneerd dus ik ga nog maar een wat sattrackers uitproberen.

Weet iemand nog waar ik de sattracker aanpassingen van MoiMoi kan vinden?

 

Groet,

Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...