Ga naar inhoud


rotorprobleem of dreambox?


ergo

Aanbevolen berichten

Geachte satters,

 

Heb sinds kort een vervelend probleem op de 7020. Heb kortgeleden de nieuwe PLI erop gegooid nadat ik op de een na laatste versie problemen had met de audio die soms wegviel.

 

Bij het installeren va de nieuwste versie bleek het volgende:

 

Ik heb een rotor met 3 satposities handmatig opgeslagen (gotox krijg ik niet aan de praat). Wanneer mijn rotor (sg2100a) draait naar Nilesat of Astra, dan geeft de 7020 aan dat de motor aan het draaien is, terwijl hij in werkelijkheid al is gestopt. Ik moet dan naar een andere zender dan ik gekozen heb schakelen om beel te krijgen op de desbetreffende satelliet. Op de hotbird, de derde geprogrammmeerde satpositie, gebeurt dit niet. Heb inmiddels vrijwel alle images geprobeerd. Steeds hetzelfde probleem. Is er iemand met wellicht een oplossing??

 

 

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi,

 

Ik heb zelf "Use Motor Input Power" aangezet,

en die vervolgens op 80 gezet.

Als gevolg is de melding over het draaien

snel weg, terwijl de motor nog draait.

Het duurt dan even voor je beeld hebt (immers de

motor draait nog) maar dan heb je geen melding meer.

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fbouwman
Hi,

Het duurt dan even voor je beeld hebt (immers de
motor draait nog) maar dan heb je geen melding meer.


Ja maar werkt de Usals functie dan goed?

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de antwoorden! Ze hebben mij op het juiste spoor gezet. Blijkt dus inderdaad aan de nieuwe 7020 images te liggen, heb er erg veel geprobeerd, allemaal hetzelfde prbleem. Heb PLI jade final er weer op gezet, problemen weg. Usals, daar heb ik sinds ik een 7020 heb altijd al problemen mee gehad; op mijn 7000 werkte dit erg goed.

 

Kan het misschien zo zijn dat de image builders met wat minder aandacht werken aan de images voor de wat oudere boxen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Pli Jade is bekend dat er een probleem is ingeslopen met de aansturing van de rotor bij een 7020. Ik gebruik daarom nog steeds Pli Iolite, met usals.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Van Pli Jade is bekend dat er een probleem is ingeslopen met de aansturing van de rotor bij een 7020. Ik gebruik daarom nog steeds Pli Iolite, met usals.


Na deze problemen met de 2de Pli Jade, draai ik de eerste Jade weer, deze werkt naar behoren, daarvoor hoef je niet terug naar Iolite.
Jammer dat het probleem nog steeds niet wordt opgelost. Ik krijg een beetje het idee dat E1 naar de achtergrond verdwijnt ten faveure van E2. Jammer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

E1 zal zeker naar de achtergrond verdwijnen. Er is immers een opvolger en dat is niet erg maar gewoon een natuurlijk proces.

 

In de volgende versie zal het rotor probleem zijn opgelost.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marco275


Na deze problemen met de 2de Pli Jade, draai ik de eerste Jade weer, deze werkt naar behoren, daarvoor hoef je niet terug naar Iolite.


En dat intrigeert mij nou weer, want ik heb het probleem al vanaf Jade versie 1. Ik krijg versie 1 echt niet goed aan de praat met rotor, vandaar Iolite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...