Ga naar inhoud


Positie LNB t.b.v. Sirius 4,8E op Visiosat Big Bisat


redfox

Aanbevolen berichten

De alignment software van visiosat heeft standaard in het programma geen aanvinkmogelijkheid voor satelliet Sirius op 4,8E.

Ik heb met de coordinaten van mijn woonlocatie nu alvast 7 lnb's "geprogrammeerd" en wil daar eigenlijk nog Sirius 4,8E als 8e bijplaatsen.

Met wat eenvoudig rekenwerk hoever de andere satellieten uit elkaar staan op de Clarke belt en de plaats van de bijbehorende LNB's op de beugel van de visiosat kom ik uit op een theoretische positie tussen S4 en S5 in de simulatie op ongeveer -9,4 graden. (zie print screen in bijlage, het "lege gat" tussen S4 en S5 moet dus nog worden opgevuld)

Heeft iemand van jullie dit al in de praktijk toegepast voor Sirius 4,8E die dit kan bevestigen of anderszins kon berekenen?

post-41448-1318260278,9417_thumb.jpg

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor je reply Theo. Het zal verder geen probleem opleveren, want de fine-tuning zou toch met de satlook plaatsvinden. Mijn vraag was uit nieuwsgierigheid enerzijds en verwondering anderzijds dat Visiosat deze toch wel enigszins populaire Sirius satelliet niet in haar tabel heeft opgenomen

(of te ongwild in hun grootste afzetgebied Frankrijk?)

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit ligt niet aan visio sat maar aan de lnb afstand onderling er zij nu LNB's van INVERTO op de markt die heel smal zijn ,lijken net asperges deze hun je dichter naar elkaar toe zetten is dus geschik voor sat pos.die dicht bij elkaar staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan Sirius zelf aan het rijtje satellieten toevoegen op de website van Visiosat.

Voordat je aangeeft welke satellieten je wilt ontvangen moet je eerst je locatie opgeven, bv. 6E en 52N.

Als je dan op Next klikt krijg je de lijst met beschikbare satellieten.

In het vakje links op het scherm vul je nu de gegevens van Sirius in: Sirius, 5.0E.

Klik op add en dan is Sirius als laatste in de lijst toegevoegd. Je kan dan je plaatje compleet maken!

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Perdi,

Wow, dank je wel voor je wakkere opmerking, dat is inderdaad midden in de roos. Ik heb het programma al meerdere keren testmatig gebruikt maar nog nooit was het me opgevallen dat je satellieten manueel kunt toevoegen en dan even doorscrollen om de nieuwe configuratie te kunnen zien! Compliment voor je reactie, volgens mij zijn er meer hobbyisten die hier gewoon overheen kijken.....

Inmiddels heb ik net al even de test gedaan en vastgesteld dat Sirius 4,8E op mijn locatie dan op positie -8,97 graden op de beugel hoort te zitten.

Het afstellen was ook zonder wel gelukt, maar nu is het plaatje compleet.

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, soms schrik ik even wakker, maar gelukkig duurt dat nooit zo lang! Leuk dat je het plaatje nu compleet hebt.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...