Ga naar inhoud


TechnoTrend DVB + NL'se kanalen kijken?


Gast

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,<P>Ik ben al een jaar in het bezig van een TechnoTrend PCI DVB kaart, en ook al enige tijd op zoek naar iets waarmee ik ook nederlandse zenders kan kijken op mijn computer.<P>Nu heb ik begrepen dat je hier enige apparatuur voor moet aanschaffen, iets om je kaarten te lezen/scrijven enz. <P>Ik heb een CI aansluiting op mijn DVB kaart, (hoop pinnetjes) <P>Ik heb het forum ook al doorzocht maar kon niet het resultaat vinden waar ik op hopte, wel vond ik al:<P> <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> <BR>je kunt in principe alle kanalen bekijken maar je hebt hier wel enige modules nodig.<BR>FTA kanalen kun je zoziezo bekijken. Voor het bekijken van bv. C+ heb je in ieder geval een module nodig waar je je CI module in kunt steken. Deze module gaat middels een flatcable op de DVBkaart.<BR>In de CImodule moet verder een werkende kaart cq pickaart en alle kanalen kunnen in principe bekeken worden.<BR><HR></BLOCKQUOTE><P>Kan iemand mij precies vertellen wat ik hiervoor moet kopen? en hoe ik het aan de gang krijg?<P>Alvast bedankt!<P>Dennis<BR>Dennis@contra.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites


De technotrend kaart standaard is alleen bruikbaar om FTA te kijken. Wil je gecodeerde kanalen kijken( anal+ e.d.) dan heb je een ci-interface ( ong, 249,00 ) , een seca ci module ( ong 349,00) , en een chipkaart ( bestellen bij anal+ 110,00 of de bekende gw kaartjes) nodig.<P>erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR><BR>De technotrend kaart standaard is alleen bruikbaar om FTA te kijken. Wil je gecodeerde kanalen kijken( anal+ e.d.) dan heb je een ci-interface ( ong, 249,00 )<BR><HR></BLOCKQUOTE><BR>Is dit het kastje waar je de kaartjes in kan stoppen?<BR>Is diet niet de aansluiting op mijn DVB kaart? daar staat ook CI interface bij, 2 rijen met pinnetjes.<BR>Waar te koop, welke moet ik dan hebben?<P> <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR><BR>een seca ci module ( ong 349,00) <BR><HR></BLOCKQUOTE><BR>Waar is deze voor? zelfde als hierboven, waar te koop welke moet ik dan hebben?<P> <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR><BR>, en een chipkaart ( bestellen bij anal+ 110,00 of de bekende gw kaartjes) nodig.<BR><HR></BLOCKQUOTE><BR>Kan ik deze ook zelf programeren? met z'n kaart programmer? of kun je die ergens kant en klaar kopen. die van anal+ word wel erg duur als je daar abbo op moet nemen<P>Dennism\

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die connector op je DVB kaart is een aansluiting voor een zg DVB-uitbreidingsboard. In dit uitbreidingsboard kun je dan weer 1 of 2 Common-Interface-CAM's plaatsen, bijv Irdeto of Seca of Viaccess. In deze CI's dien je dan weer een smartcard te plaatsen om bepaalde zenders te kunnen ontvangen. Kijk eens bij de verschillende shops op het internet, dan wordt het denk ik wel duidelijk. Succes.

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...