Ga naar inhoud


Aansluiten lcd, blue ray op receiver


Aanbevolen berichten

Hallo deskundigen..........

 

Ik heb een Topfield 7710 pvr, Philips lcd 9703, een Philips reciever fr 975 en een Blue Ray speler van Sony.

 

Om lipsinq te voorkomen via HDMI heb ik een coax kabel van de Philips lcd naar de Topfield aangesloten. Nu lopen beeld en geluid weer mooi synchroon.

De blue ray die ik ook via HDMI heb aangesloten naar de Philips lcd zou het nu toch ook moeten doen? Deze heb ik aangesloten via de optische ingang van de receiver.

Voor alle duidelijkheid : de reciever heeft geen HDMI.

 

Als iemand voor mij een mooi schema zou kunnen maken, ben ik ook weer blij.

Mocht dit geen duidelijke vraag zijn, hoor ik het graag.

 

Rene

Rebox 8500 HD PVR

Onkyo Dolby Digital 5.1, Sony blue ray

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je het goed wil doen zou je eigenlijk een receiver moeten hebben met HDMI ingangen en dáár je topfield, BR speler enz... direct op aan moeten sluiten. Daarna met 1 HDMI kabel naar je tv.

 

Vooral al voor je BR speler is het eigenlijk een must. De nieuwe geluidsformaten kunnen namelijk niet door coax of optisch, enkel door HDMI.

 

Je zult toch eens in de menu's van de BR moeten kijken waarom optisch uit niet werkt, het lijkt me dat het gewoon zou moeten werken zoals je dit hebt aangesloten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

De blue ray speler werkt overigens wel optisch, wanneer ik de reciever naar de ingang van de DVD schakel. Maar dan heb ik het lipsync probleem weer. Het geluid zou eigenlijk via de coax van de lcd tv moeten komen, net zoals de Topfield decoder.

 

Je hebt gelijk, dat ik een HDMI reciever moet aanschaffen, die komt er ook wel.

 

Rene

Rebox 8500 HD PVR

Onkyo Dolby Digital 5.1, Sony blue ray

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je in eerste instantie alle "beeldverbeterbaars" moet uitschakelen. Dit is vaak de oorzaak van alle lipsync problemen.

 

Digitale bewerkingen kosten nu eenmaal tijd.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je ook al geprobeerd om de blu-ray speler aan te sluiten op de hdmi-ingang waar nu je sat-receiver op aangesloten zit?

Of een andere...je tv heeft toch 4 hdmi-ingangen, misschien moet je in het menu van je tv per ingang aangeven of het geluid doorgelust wordt?

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo heren,

 

Even voor de duidelijkheid: het beeld van de lcd gaat natuurlijk via de Topfield. Voor het geluid heb ik een extra coax kabel aangesloten van de lcd naar de reciever. Dit om het lipsync probleem op te heffen. Het geluid loopt nu dus niet via de Topfield maar via de lcd.

 

Op deze manier heb ik ook de BD aangsloten, alleen dan de extra optische kabel, i.p.v. de coax. Dit moet eigenlijk geen verschil zijn. Ik krijg wel beeld, maar geen geluid. Wanneer ik alleen de hdmi van de BD gebruik krijg ik lipsync.

 

Ik weet dat ik de beeldverbeteraars kan uitschakelen, om dit probleem op te heffen, maar dan had ik niet zo'n dure lcd hoeven te kopen.

 

Ik hoop dat ik nu een beetje duidelijker ben, anders hoor ik wel weer.

 

Met andere woorden: wat gaat er verkeerd?

 

Rene

Rebox 8500 HD PVR

Onkyo Dolby Digital 5.1, Sony blue ray

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rene1710
hallo heren,

Ik weet dat ik de beeldverbeteraars kan uitschakelen, om dit probleem op te heffen, maar dan had ik niet zo'n dure lcd hoeven te kopen.
Rene


Das flauwekul. Echt goede schermen hebben 'beeldverbeteraars' helemaal niet nodig - nu ik erover nadenk, de minder goede schermen meestal ook niet! :-)

Mijn Philips 9613D heeft ook al die onzin zoals Natural Motion, Noise Reduction, Dynamische Achtergrondverlichting of hoe het allemaal ook heet, en ze staan vrijwel allemaal UIT.
En ja, dan is het beeld nog steeds beter dan de meeste andere LCD's. Stukken beter zelfs.

Er is bij mijn scherm maar ééntje die wel wat toevoegt en dat is de optie Geavanceerde Scherpte. Deze maakt het beeld daadwerkelijk beter, maar het is dan ook de enige.

Voor andere tv's geldt vrijwel altijd ook dat de juiste stand voor dit soort snufjes de UIT-stand is. Als je dan nog steeds slecht beeld hebt, ligt het aan het bronsignaal zelf. En moet je dát dus aanpakken, in plaats van de tv allerlei kunstgrepen uit te laten halen die de problemen doorgaans alleen maar verergeren. Een opgepoetste bolus is immers nog steeds een ...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens heb ik mijn Flips dus géén lipsync problemen, of het nou de Echostar via scart is, de ClarkeTech via HDMI of de BluRay via HDMI...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen slecht beeld, perfect zelfs, maar wanneer er snelle bewegingen plaats vinden, dan is zo'n beeldverbeteraar een goede optie, of zit ik nu helemaal verkeerd?

Hoe kan ik dan het beste de Philips instellen, zodat er geen lypsync problemen zijn?

 

Sorry, maar ik ben een leek hierin. Ik dacht dat ik een goed lcd scherm gekocht had ( Philips 9703 )

 

Rene

 

Rebox 8500 HD PVR

Onkyo Dolby Digital 5.1, Sony blue ray

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rene1710
Ik heb geen slecht beeld, perfect zelfs, maar wanneer er snelle bewegingen plaats vinden, dan is zo'n beeldverbeteraar een goede optie, of zit ik nu helemaal verkeerd?
Hoe kan ik dan het beste de Philips instellen, zodat er geen lypsync problemen zijn?

Sorry, maar ik ben een leek hierin. Ik dacht dat ik een goed lcd scherm gekocht had ( Philips 9703 )

Rene


Probeer nu eerst eens om alles uit te zetten en kijk wat het effect is. Experimenteer ermee. Voor je het weet ben je leek af en kun je anderen je ervaringen delen.

Je kunt altijd terug naar de fabrieksinstellingen als je er niet uitkomt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...