Ga naar inhoud


[DM800HD] Fatsoenlijke Mediaplayer voor dm 800/8000 ?


Max8

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: bliksem
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Perdi, hou op met alles uit je duim te zuigen.
1. In de AXbox zit ONGEVEER een dergelijke chipset als in de popcornhour en zeker niet dezelfde.


Ron


bij deze

http://www.popcornhour.com/ This will be the first Media PLAYER using the sigma 8634


zelfde chip googhe maar.



@bliksem & Ron,

Zo te lezen valt de vergelijking tussen AZBox HD en Popcorn Hour zelfs iets ongunstiger uit voor de Popcorn Hour.

De chipsets Sigma 8634 (AZBox HD) en Sigma 8635 (Popcorn Hour) zijn (bijna) gelijk aan elkaar.
Met dit verschil dat de 8635 de Non Macrovision Version is van de 8634.

In het AVS forum staat hierover het volgende geschreven:
Citaat:
If you look at the product brochure for the 8630 series the difference between the 8634/8635 is that the 8635 is the Non-Macrovision version of the chip. http://www.sigmadesigns.com/public/Products/SMP8630/pdf_files/SMP8630_br.pdf


In de NMT Wiki kun je lezen dat de 8635 chipset (in tegenstelling tot de 8634 chipset)
niet geschikt is voor sommige "beschermde" DVD's.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi,

 

Mijn vraag is wel beantwoord.

Er komt een DM800, maar wel met een mediacenter erlangs cool

De Popcornhour A110 of de Conceptronic CFULLHDMAi

 

Bedankt voor de antwoorden.

 

Grtz,

Max

2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
In de NMT Wiki kun je lezen dat de 8635 chipset (in tegenstelling tot de 8634 chipset)

niet geschikt is voor sommige "beschermde" DVD's.

 

Daar heb je veel aan. Op een Azbox kan je GEEN originele DVD's afspelen. Sterker nog, volgens diverse eigenaren verschijnt er zelfs geen DVD menu bij zowel kopieen (ISO's) als originele DVD's gemount vanuit een DVD speler.

In ieder geval klopt perdi's verhaal gewoonweg niet en is de software van de popcornhour als mediaspeler zeker niet dezelfde als de azbox en is een DM800/DM8000 als satellietontvanger vele malen veelzijdiger en beter.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
Gevaarlijk onderwerp weer eheheheh. wink

nou ik heb hier en een 1xdm600/1xdm800/3xkathrein UFS910
maar daarnaast heb ik doelbewust gekozen voor een popcorn A-110

zoals Ron en anderen het aangeven : gebruik een toestel voor wat het nodig is.

Ik gebruik dus de popcorn voor alles wat films, mp3, foto's
en die speelt tot nu toe alles af wat ik het geef (alle soorten audio codec, videoformaten,...)

de sats voor tv kijken, opnemen.

ik verplaats trouwens altijd 'snacht alle opnames van alle toestellen naar mijn popcorn.
Ik kijk dan lekker rustig overal op mijn sat decoders naar mijn .ts opnames.

De rest via mijn popcorn.

SatMann


heb je eens de LT image geprobeert?
Die is voorzien van een mediacenter plugin.
Ik ben er zeer tevreden over. Je kan ermee zelfs streamen vanaf een pc of andere hdd.

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Citaat:
In de NMT Wiki kun je lezen dat de 8635 chipset (in tegenstelling tot de 8634 chipset)
niet geschikt is voor sommige "beschermde" DVD's.


Daar heb je veel aan. Op een Azbox kan je GEEN originele DVD's afspelen. Sterker nog, volgens diverse eigenaren verschijnt er zelfs geen DVD menu bij zowel kopieen (ISO's) als originele DVD's gemount vanuit een DVD speler.
In ieder geval klopt perdi's verhaal gewoonweg niet en is de software van de popcornhour als mediaspeler zeker niet dezelfde als de azbox en is een DM800/DM8000 als satellietontvanger vele malen veelzijdiger en beter.

Ron



@Ron,

Het enige onjuiste in Perdi's verhaal lijkt mij de vermelding dat
de AZBox HD draait op software en/of licentie van Popcorn Hour.
Perdi's vermelding dat de processor van de AZBox HD uit dezelfde familie
als die van de Popcorn Hour stamt blijkt na verificatie 100% te kloppen.
Hoewel jij dat wel vermeldt kan ik daarnaast met de beste wil van de wereld
nergens bij Perdi lezen dat hij de AZBox HD als satellietontvanger
vergelijkt met een Dreambox 800/8000 afgezien dan van zijn vermelding
dat je in de Dreambox 800 geen tweede tuner kunt plaatsen.

Dat jij de Dreambox 800/8000 als satellietontvanger vele malen beter vindt
("is" lijkt me niet de juiste term die bij een mening hoort) is jouw goed recht
maar is mijns inziens iets dat niet (verder) in dit topic uitgediept/bediscussieerd
kan worden maar alleszins de moeite waard is er een apart topic aan te wijden.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BRUUT-DREAM
Wat is nu het topic ?? Dreambox of AZBox confused



@BRUUT-DREAM,

Dat is Dreambox of in ieder geval een fatsoenlijke mediaplayer voor de Dreambox 800/8000.

Door een opmerking van Perdi over de AZBox HD waarop door Toxic[Q] is voortgeborduurd
is het topic een andere richting ingeslagen.

Vandaar ook dat ik in mijn vorige posting heb gepleit om de discussie/vergelijking
inzake AZBox HD en Dreambox 800/8000 niet verder in dit topic te voeren
maar er eventueel een apart topic aan te wijden.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt misschien weer eens tijd om iemand een ban te geven die zich beledigend uitlaat over een ander forumlid.

Ik hoop dat er iemand ingrijpt Toxic[C] smile

 

Waar haal je het vandaan! Uit je duim?

 

Mijn posting was geen reclame hoor. Ik heb niet beweerd dat er in de AZbox dezelfde chipset zit als in de AZbox (jij noemt dat een AXbox, maar ik denk dat we allebei de AZbox bedoelen). Lees mijn posting er nog maar even op na, dan zie je misschien dat er iets heel anders staat.

Ik vind het niet erg hoor, dat je zelf een tekst uit je duim zuigt terwijl er iets heel anders staat, maar ach, ik ben wel iets van je gewend haha!

Dat de software van de AZbox heel anders is dan die van de Popcornhour lijkt me geen nieuws, maar gelukkig is er niemand die zegt dat het tegendeel waar is. Waarom acteer je dan alsof ik dat wél beweer? Ik had het over de functionaliteit, die kan je op veel verschillende manier in software realiseren jongeman! smile

Zelf heb ik de AZbox gekocht omdat ik overwoog om zo'n popcornding te aan te schaffen. Omdat ik liever een mediaplayer en satontvanger inéén heb, is het de AZbox geworden.

Ik vind het niet erg dat er nog aan de software wordt ontwikkeld, het is wel leuk om weer nieuwe dingen te proberen.

Als het meezit wordt het een fijn apparaat, een goede mediaplayer en een twintuner HD satontvanger tegelijk. Zoals gezegd, mijn 7025 zie ik voorlopig nog niet uit de huiskamer verdwijnen, maar tot die tijd heb ik dubbel plezier. Het houdt me van de straat en ik wordt er ook geen azijnzeiker van, zoals sommigen onder ons. Ik hoef daarbij niet eens dingen te verzinnen om mee te kunnen praten en ik sta altijd open voor opbouwende kritiek als men meent dat mijn beweringen niet kloppen.

Bij mijn opmerkingen over de AZbox maak ik geen reclame, ook geen reclamespotje dus. Ook zeik ik er niet overheen, net zo min als dat ik dat doe over andere zaken waar weer anderen soms leuke dingen over zeggen. Omdat ik in deze posting tot nu toe een paar merknamen heb genoemd kan dat misschien als reclame worden uitgelegd. Ik zou het jammer vinden als die verkeerde conclusie zou worden getrokken, daarom wil ik nog wat positieve ervaringen over andere apparaten vermelden. Dat zal alleen niet in deze posting zijn, want anders krijgen de lezers misschien méér gepresenteerd dan dat ze kunnen verwerken. Dat houd den we dus nog te (eind goed al)goed!

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je niet alleen slecht "uit je duim zuigen", maar ook nog slecht lezen :-))

 

Citaat:
De ontwikkelaars van de AZbox hebben gewoon een licentie op de Popcornhour software gekocht

 

"Licentie van" is dus dezelfde software. Zo lees ik het en ik neem aan ook ieder ander.

 

Citaat:
In de AZbox Premium HD zit de functionaliteit van de veel geprezen Popcornhour Mediaplayer.

 

Heb je wel eens een popcornhour gehad? Ik denk het niet. De software en de functionaliteit lijkt er niet eens op!

 

Ron

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Toxic (Q)

Licentie lees ik als het kopen van een gebruikersrecht van de software, maar iedereen zal het weer anders lezen. Dus nee, niet ieder ander leest het zoals jij.

 

Heel raar, maar ik krijg de indruk dat je erg graag 'gelijk' wil krijgen (over dit onderwerp). Ik heb je al eens via de PM gezegd dat dat de discussie (in dit geval) niet ten goede komt. Ook nu weer niet. Tenminste, dat is mijn mening, dat hoeft niet noodzakelijkerwijs die van ieder ander te zijn crazy

 

 

 

 

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, hier reageer ik maar niet meer inhoudelijk op. Je wilt gelijk? Je krijgt het van mij, hoewel dat jou natuurlijk niet zo veel waard is qua duimzuigen. Even goede vrienden hoor, ík zal hier geen draadje verzieken met verzuurde, verbitterde of uit de duim gezogen opmerkingen! smile 'Have a life' zeg ik dan.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je even een beetje inhouden als ik jou was.

Jij gaat hier volledig off-topic door over een AZbox te beginnen terwijl het hier over de mediaplayer van de DM800/DM8000 gaat.

In je verhaal verkondig je ook gewoon onjuistheden.

 

Origineel bericht van: Perdi
In de AZbox Premium HD zit de functionaliteit van de veel geprezen Popcornhour Mediaplayer. De ontwikkelaars van de AZbox hebben gewoon een licentie op de Popcornhour software gekocht. Die software draait uitstekend op de processor die in de AZbox zit (top processor uit dezelfde familie als in de Popcornhour).

 

In jouw verhaal beweer je duidelijk dat de azbox (volgens jou)dezelfde software gebruikt als de popcornhour.

Ze zegt immers dat azbox de licentie voor gebruik van die software van popcornhour heeft gekocht en dat die software op de azbox uitstekend werkt. Het is logisch om aan te nemen dat ze die licentie niet hebben gekocht om hem in de kast te leggen. Het is dus gewoon niet waar.

De azbox gebruikt niet dezelfde software, hij is er niet eens op gebaseerd. Azbox heeft geen licentie gekocht voor popcornhour software, je baseert dat niet op feiten en dus is het uit de duim gezogen.

Dan moet je nu nu niet net gaan doen of er niets aan de hand is en ik de boel opblaas, want je begon deze ellende zelf door het topic te verzieken met off-topic "uit de duim gezogen" azbox onzin terwijl we hier in het Dreambox forum zitten!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
Gevaarlijk onderwerp weer eheheheh. wink

nou ik heb hier en een 1xdm600/1xdm800/3xkathrein UFS910
maar daarnaast heb ik doelbewust gekozen voor een popcorn A-110

zoals Ron en anderen het aangeven : gebruik een toestel voor wat het nodig is.

Ik gebruik dus de popcorn voor alles wat films, mp3, foto's
en die speelt tot nu toe alles af wat ik het geef (alle soorten audio codec, videoformaten,...)

de sats voor tv kijken, opnemen.

ik verplaats trouwens altijd 'snacht alle opnames van alle toestellen naar mijn popcorn.
Ik kijk dan lekker rustig overal op mijn sat decoders naar mijn .ts opnames.

De rest via mijn popcorn.

SatMann


Ik heb een HDX1000 (vergeljkbaar met Popcorn A110) en krijg binnenkort mijn DM800HD binnen. Kan ik de HDX naast de huidge netwerkaansluiting ook tegelijk als USB schijf aan mijn DM800HD aansluiten en dan dus als externe schijf voor opnames vanaf mijn DM800 te gebuiken zijn?
Beide gebruiken Ext3 als filesysteem dus dat mag het probleem niet zijn, toch??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obbie

Ik heb een HDX1000 (vergeljkbaar met Popcorn A110) en krijg binnenkort mijn DM800HD binnen. Kan ik de HDX naast de huidge netwerkaansluiting ook tegelijk als USB schijf aan mijn DM800HD aansluiten en dan dus als externe schijf voor opnames vanaf mijn DM800 te gebuiken zijn?
Beide gebruiken Ext3 als filesysteem dus dat mag het probleem niet zijn, toch??


Een beetje offtopic , maar vooruit.
De ucb van een dm800 is niet snel genoeg.
Wel kan je via de netwerkverbinding , en de ingebouwde fileserver functie van die hdx1000.
over het netwerk opnemen naar de schijf van die media speler.

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...