Ga naar inhoud


[DM800HD] Fatsoenlijke Mediaplayer voor dm 800/8000 ?


Max8

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een opzetje met een NAS waarop alle films staan ( 4Tb :D)

En een oude XBox met mediacenter soft. (geweldig apparaat, speelt echt alles af, zelf al het nog gezipt of een imagefile is)

 

Nu wil ik toch naar HD upgraden, en de DM800/8000 is dan natuurlijk de eerste keuze.

 

Maar is hier reeds een goede mediaplayer soft. voor beschikbaar?

Dit zou de aanschaf van een los FullHD mediacenter uitsparen.

 

Ik heb wel wat gelezen, maar in bijna alle gevallen moet je de gedownloade bestanden converteren naar iets wat de Dreambox snapt.

Iets wat ik bij m`n oude vertrouwde Xbox nog nooit heb hoeven doen, en eigenlijk ook niet wil.

 

Wie kan hier iets meer over zeggen?

 

Grtz,

Max

 

2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier valt denk ik al het nodige over te lezen. Met een dreambox blijft het zwaar behelpen. Prima satelliet decoder, maar het is geen mediaplayer.

 

M.a.w. dat moet je niet van een dreambox verwachtten, daar moet je hem niet voor kopen. Je gaat ze zelf dan teleurstellen

 

Ik laat me graag door anderen van het tegendeel overtuigen.

 

Verder nooit spijt gehad van een dreambox.

 

grt.

Jex.

Clarke Tech ET 9000 / Visiosat G4 / 42" Panasonic plasma / Synology DS 710+

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de AZbox Premium HD zit de functionaliteit van de veel geprezen Popcornhour Mediaplayer. De ontwikkelaars van de AZbox hebben gewoon een licentie op de Popcornhour software gekocht. Die software draait uitstekend op de processor die in de AZbox zit (top processor uit dezelfde familie als in de Popcornhour).

De box kan binnenkort naar een twintuner worden opgewaardeerd. De mediaplayer software van de box is al veel verder ontwikkeld dan de Satelliet ontvangst.

Zelf wil ik ook van SD naar HD, de flatscreen was m'n eerste aanschaf daarvoor.

 

Mijn Dreambox 7025 doet het supergoed, maar de AZbox die ik er voor relatief weinig geld (€360) heb bijgekocht, kan de 7025 nog niet vervangen.

Vind ik helemaal niet erg, want er kan weer lekker gehobbyd en gespeeld worden.

Voor de weinige HD kanalen die er nu pas zijn doe ik dat liever dan dat ik een dure 8000 koop.

De 800 zou natuurlijk ook kunnen, maar daar kan je geen tweede tuner inzetten.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik zelf geen dm8000 en ik geloof direct dat die meer kan dan een DM800. Wat ook wel mag voor de prijs. Maar ik vraag me toch af je alles kunt afspelen zonder ondersteuning van een pc en VLC mediaplayer. Dat je geen bestanden hoeft om te zetten en dat je een fatsoenlijke interface hebt voor hebt voor het afspelen van mp3. En dat de DM8000 ook zonder problemen overweg kan met allerlei Mp3 bestanden met VBR, etc. En je geen groen scherm krijgt of lange wachttijden (radartjes). Iets waar je allemaal geen last van hebt meet een fatsoenlijk echte mediaplayer of een losse pc naast je dreambox:-). Maar zoals gezegd de dreambox is een prima, zij het dure, satelliet decoder.

 

grt.

Jex.

Clarke Tech ET 9000 / Visiosat G4 / 42" Panasonic plasma / Synology DS 710+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Perdi, hou op met alles uit je duim te zuigen.

1. In de AXbox zit ONGEVEER een dergelijke chipset als in de popcornhour en zeker niet dezelfde.

2. De software van een popcornhour is totaal anders dan die van de azbox. Het lijkt er niet eens op. de popcorn hour is vele malen beter als mediaplayer.

3. Als satellietontvanger blijft de azbox behoorlijk achter. Je kunt heb zeker niet met een DM800 en DM8000 vergelijken.

Verder kan een DM800/DM8000 prima DVD's afspelen. Ook via het netwerk. In tegenstelling tot een AZbox laat een DM800/DM8000 wel het DVD menu zien en een AZbox dus niet!

Een DM800 kan daarnaast MKV en TS afspelen en een DM8000 kan daarbij ook een groot aantal DIVX/XVID formaten afspelen, maar het is niet een popcornhour. Die speelt beduidend meer formaten.

Als zeer universele mediaplayer is een DM8000 dus niet zo heel erg geschikt, maar het is wel een verdomd goede satellietontvanger met de beste opname/afspeelmogelijkheden die ik ooit op een satellietontvanger ben tegengekomen.

Een Azbox kan niet eens een file afspelen terwijl je aan het opnemen bent. Tot zover de relativering van Perdi's zeer inobjectieve "reclame" artikel.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron wat een leuke reactie zeg..uit de duim zuigen.. whistle

Ik weet niet in hoeverre jij zijn bericht goed heb gelezen ik heb wel iets gelezen zoals:

Citaat:
Mijn Dreambox 7025 doet het supergoed, maar de AZbox die ik er voor relatief weinig geld (€360) heb bijgekocht, kan de 7025 nog niet vervangen.

 

Dus hij doet niet aan reclame...

 

Maar terug ontopic

Ook ik zit te wachten op een HD receiver die nu eindelijk eens alles kan afspelen.

Mijn dm800 is een goede ontvanger voor HD maar ver van goed om als media speler te functioneren.

Dit vind ik persoonlijk jammer.

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Unetwork
Dus hij doet niet aan reclame...

Misschien gebruikte ik daarom wel "reclame" en niet reclame? Ik snap ook wel dat hij er waarschijnlijk zelf niet beter van wordt, maar het leek wel verdacht veel op een reclame spotje en bovendien klopt zijn verhaal ook gewoonweg niet.

Origineel bericht van: Unetwork
Maar terug ontopic
Ook ik zit te wachten op een HD receiver die nu eindelijk eens alles kan afspelen.
Mijn dm800 is een goede ontvanger voor HD maar ver van goed om als media speler te functioneren.
Dit vind ik persoonlijk jammer.


Zou ik ook heel mooi vinden, maar toen ik de DM8000 kocht wist ik wat hij wel en niet zou kunnen en daar heb ik genoegen mee genomen. Het is ook een satelietontvanger en geen mediaspeler. Daarvoor heb ik een PS3 en een NAS met Twonky.
Voor op het water koop ik een boot en voor op de weg een auto. Alles wat beide kan is altijd ergens een compromis.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn we het eens en zou de vraag van max8 beantwoord kunnen zijn? Maar dat zou hij dan zelf dan het beste kunnen aangeven?

 

grt.

Jex.

Clarke Tech ET 9000 / Visiosat G4 / 42" Panasonic plasma / Synology DS 710+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SatMann

Gevaarlijk onderwerp weer eheheheh. wink

 

nou ik heb hier en een 1xdm600/1xdm800/3xkathrein UFS910

maar daarnaast heb ik doelbewust gekozen voor een popcorn A-110

 

zoals Ron en anderen het aangeven : gebruik een toestel voor wat het nodig is.

 

Ik gebruik dus de popcorn voor alles wat films, mp3, foto's

en die speelt tot nu toe alles af wat ik het geef (alle soorten audio codec, videoformaten,...)

 

de sats voor tv kijken, opnemen.

 

ik verplaats trouwens altijd 'snacht alle opnames van alle toestellen naar mijn popcorn.

Ik kijk dan lekker rustig overal op mijn sat decoders naar mijn .ts opnames.

 

De rest via mijn popcorn.

 

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Of een HTPC bouwen of kopen,die kan echt alles,als computer gebruiken,tv kijken,opnemen,alles afspelen ook 1080p,diverse mediaplayers gebruiken,noem maar op.

 

_________________________

HTPC met DvbViewer en flycccam op windows vista ultimate 64bit

DM 800

Visiosat Big BiSat - vantage 8/1 - 8 x Alps lnb

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: andre123
Hallo
Of een HTPC bouwen of kopen,die kan echt alles,als computer gebruiken,tv kijken,opnemen,alles afspelen ook 1080p,diverse mediaplayers gebruiken,noem maar op.

_________________________
HTPC met DvbViewer en flycccam op windows vista ultimate 64bit
DM 800
Visiosat Big BiSat - vantage 8/1 - 8 x Alps lnb



Klopt. Werkt prima. Alleen moet je dan toch met 2 zaken rekening houden:

* Het configureren van zo'n ding is niet zo simpel, zeker niet als je naar Linux gaat.
* Gebruiksgemak is ook iets minder, al moet ik zeggen dat vrouwlief inmiddels uitstekend met de HTPC om kan gaan. De DM7000 is hier naar de kast verbannen en een DM8000 komt er niet meer in.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh
Origineel bericht van: andre123
Hallo
Of een HTPC bouwen of kopen,die kan echt alles,als computer gebruiken,tv kijken,opnemen,alles afspelen ook 1080p,diverse mediaplayers gebruiken,noem maar op.

_________________________
HTPC met DvbViewer en flycccam op windows vista ultimate 64bit
DM 800
Visiosat Big BiSat - vantage 8/1 - 8 x Alps lnb



Klopt. Werkt prima. Alleen moet je dan toch met 2 zaken rekening houden:

* Het configureren van zo'n ding is niet zo simpel, zeker niet als je naar Linux gaat.
* Gebruiksgemak is ook iets minder, al moet ik zeggen dat vrouwlief inmiddels uitstekend met de HTPC om kan gaan. De DM7000 is hier naar de kast verbannen en een DM8000 komt er niet meer in.


nee bij mij ook geen DM8000 voor dat geld heb ik een hele mooie HTPC gebouwd,die veeeeel meer kan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Perdi, hou op met alles uit je duim te zuigen.
1. In de AXbox zit ONGEVEER een dergelijke chipset als in de popcornhour en zeker niet dezelfde.


Ron


bij deze

http://www.popcornhour.com/ This will be the first Media PLAYER using the sigma 8634


zelfde chip googhe maar.

Perdi maakt geen reclame maar geeft zijn mening, en hij valt jou toch niet personelijk aan waarom dan gelijk zo bod.

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...