Ga naar inhoud


[Ziggo] Picons voor Regio Utrecht?


Dreeke

Aanbevolen berichten

Voordat ik het wiel ga uitvinden, ben ik benieuwd of iemand misschien een setje picons heeft t.b.v. m'n DVB-C kaart. Ik ontvang het Ziggo Utrecht pakket (5555).

 

Zo ja, zou iemand die dan willen plaatsen? Zo nee, dan ga ik uitvinden hoe ik zelf picons kan maken.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: seije017
en als iemand ze heeft voor regio zwolle.
voor de pli image dan zou ik die graag willen ontvangen.


Ik gebruik Milo en daar kan ik de picons (regio Zwolle, waar Hengelo ook onder valt) gewoon downloaden & gebruiken.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heeft iemand ze ook voor netwerk ID 5555 (Utrecht en omgeving). Dit is volgens mij de enige die er niet tussen zit bij PLI.

 

Anders zal ik ze zelf gaan maken en delen met het PLI team, maar vind het zonde om dubbel werk te doen (Dreeke gaf bij de eerste posting al aan dat hij ze ging maken als ze niet beschikbaar waren, dus misschien heeft hij dat al gedaan enkel nog niet gedeeld wink )

 

PLI members, misschien is het handig om de TVHome Picons te hernoemen naar Ziggo en dan niet met omgeving maar netwerknummers (welke zijn te vinden op pagina 12 t/m 16 van http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Gebruikers-Handleiding-DigitaleTV.pdf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream1975

PLI members, misschien is het handig om de TVHome Picons te hernoemen naar Ziggo en dan niet met omgeving maar netwerknummers (welke zijn te vinden op pagina 12 t/m 16 van http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Gebruikers-Handleiding-DigitaleTV.pdf)


Dat is wel een idee. Maar ik weet niet of het handig is om netwerk nummers te gebruiken, bijna niemand weet z'n netwerk nummer uit het hoofd...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige andere waarmee je de gebieden uit elkaar kan houden is weten of je vroeger bij Casema of Multikabel zat. En als mensen verhuizen enzo weten veel mensen dat niet meer over een tijdje. Je netwerknummer staat in de documentatie van je startpakket, dus kan je altijd opzoeken. Ik weet ook dat ik op 5555 zit, ook al kan je dat bij de meeste dreambox images niet invullen.

DM7025 en DM800 op Ziggo/Casema met Milo image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Waarom moet er eigenlijk voor die picons onderscheid gemaakt worden tussen de regio's van het Ziggo gebied?


omdat de zenders per regio op verschillende transponders zitten.
(en, dat wordt je volgende vraag, omdat je picons bij voorkeur adhv hun serviceref lokaliseert, omdat de zendernaam nogal eens kan veranderen)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: ArChie
Waarom moet er eigenlijk voor die picons onderscheid gemaakt worden tussen de regio's van het Ziggo gebied?


omdat de zenders per regio op verschillende transponders zitten.
(en, dat wordt je volgende vraag, omdat je picons bij voorkeur adhv hun serviceref lokaliseert, omdat de zendernaam nogal eens kan veranderen)

Okee, bedankt voor je reactie. In dat geval zijn er maar twee sets picons nodig, namelijk een set voor Ziggo/@Home en een set voor Ziggo/Casema/Multikabel.

In het gehele Ziggo/@Home gebied hebben de kanalen namelijk overal dezelfde service ID's en zitten de kanalen in dezelfde Transport Streams. In het gehele Ziggo/Casema/Multikabel gebied is er ook sprake van vaste service ID's en doorgifte in dezelfde Transport Streams. Helaas heeft Ziggo er niet voor gekozen om ook de verdeling van kanalen over de Transport Streams in het volledige Ziggo gebied gelijk te trekken. Men is wel ooit eens begonnen om de service ID's van alle kanalen in het hele Ziggo gebied gelijk te maken, maar dat heeft men niet doorgezet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

in de serviceref zitten niet alleen de sids en tsids, maar ook de frequentie, fec enzovoort.

Volgens mij ontkomen we er nog niet aan om per regio aparte sets te hebben. Tenzij ze nu alles gelijk aan het trekken zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
in de serviceref zitten niet alleen de sids en tsids, maar ook de frequentie, fec enzovoort.
Volgens mij ontkomen we er nog niet aan om per regio aparte sets te hebben. Tenzij ze nu alles gelijk aan het trekken zijn?

Dat is dan vrij dom van de programmeur. Om iets uniek te identificeren in een DVB systeem is "original network ID" + "transport stream ID" + "service ID" voldoende. Als daarbij ook nog eens een frequentie en dergelijke worden opgenomen kan je dus iedere keer dat een digitale TV provider zijn Transport Stream verplaatst naar een andere frequentie de picons opnieuw gaan instellen die bij die Transport Stream horen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie

Dat is dan vrij dom van de programmeur. Om iets uniek te identificeren in een DVB systeem is "original network ID" + "transport stream ID" + "service ID" voldoende.


Op de kabel, wellicht.
Maar het moet ook op de satelliet gebruikt kunnen worden, en daar heb je helaas veel duplicate nid/tsid/sid's, en combinaties daarvan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...