Ga naar inhoud


Uitleg voor ahap Enigma2 op IPbox9000 met stick


ikbennico

Aanbevolen berichten

Even een uitlegje voor Ahap voor het maken voor Enigma2 op een usb-stick.

Je hebt niet de lunix kinnis nodig,maar het is wel handig al je het hebt.

Ik kwam deze hint tegen en dacht waarom ben ik niet op dat ideen gekomen.(zoals gewoonlijk)

Je hebt nodig een usb-stick van minimaal 2 gig.

De rest heb ik voor je in een pakketje voor je gezet:

usb_upgrade.img - voor een boot selektie op je IPbox9000 te zetten

ghost32 - voor de image op je stick te zetten

“BKP Ghost 9000_PKT_4.0_Tideglo_E2_rev_0.4.0.GHO” – de image voor ghost om op de stick te zetten.

 

Formatteer voor de zekerheid je stick op windows (daar is deze uitleg ook voor).

Start ghost32 druk dan op OK.

Dan Local->Disk->from imge.

Dan de imge file kiezen.

Dan kan je kiezen waar de imge op geschreven moet worden.(je ziet het aan Size het aantal MB bij mij 1912 dat is drive 2)

Klick daarop zodat hij blauw word.(LET WEL OP WAAR JE NAAR SCHRIJFT als je het fout doe kan C: gewist worden) ->OK.

Dan vraagt hij naar “Destination Drive Details” kies ->OK.

Dan zie je een balk 0%-100% als hij klaar is zie “Clone Complted Successfuly”->Continu.

Je stick is nu klaar->Quit.

Je moet nu usb_upgrade.img flashen op de IPbox9000.(maar dat is bij jou bekend)

Die zorgt dat je kan kiezen tussen b.v. NLB en Enigma2.

Je houd 3->Enigma2 4->NLB ingedrukt start je box wacht 5 sec.

Je ziet dan op je stickLED dat hij laad.(dit kan de 1e een tijdje duren)

Nadat je het Enigma bootscherm ziet kom je in de (instel)wizzard als de taal pools is druk je dan op ROOD.

De rest moet je maar zelf ontdekken.

Het ziet er wel strak uit en gaat vrij vlot,in iedergeval veelbelovend.

 

-------------------------

Als je een (backup)image van je stick wilt maken om andere te plezieren van je ingebouwde lijsten plug-ins enz . kan je waar ghost32 gebruiken.

OK->Local->Disk->To Image ->kies je drive->kies een naam->High->OK.

Je ziet dan een balk 0%-100%.

Daarna op Continu->Quit->Yes.

Dan heb je een Backup of zet het op deze site zodat anderen er misschien ook wat aan heeft met ned. Instellingen en kanaallijsten,plug-ins,enz.

Veel suc6 ermee ahap.

 

Nico

(ik ben geen Enigme2 expert dus dat laat ik aan jou over ahap)

 

Je kan hem binnenhengelen op: http://www.megaupload.com/?d=OR8A32DH

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb nu geen stick bij de hand van groter dan 1 gB en met de protable drive werkt het niet.Denk niet dat het ook zal werken omdat E2 blijkbaar geen dual tuners ondersteund.Kan de img wel op de drive zetten en mounten maar bij reboot en drukken op 3 gaat hij toch steeds naar NLB.Toch bedankt.Weet wel niet waar ik de bootversie kan zien.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou deze uitleg over de mail naar hem sturen,toen dacht ik laat ik het maar hier op zetten.

Hij wilde er even mee spelen,en ik had het eindelijk werkend gekregen op deze manier.

De 2 tuners werken hier gewoon meer kan ik nog niets verder over zeggen.

Als iemand het niet wil proberen boeid me niet zo net zoals cardsharing mij niet boeid.

Wil je geen gekloot koop dat een NIET lunix (hobby)

box zoals b.v. Topfield.

Ik heb het tegen jou persoonlijk maar tegen mensen die blijkbaar ons lastig moeten vallen met klaagzangen op dit en andere borden.

Dan zeg ik zet hem gewoon op marktplaats en koop een NIET lunix box b.v. Topfield of iets dergelijks.

En als EPG nu niet even werkt ligt aan CanalDigitaal (de rest heeft er ook last van) maar de box krijgt meteen de schuld.

Er zijn mensen die uren vrije tijd insteken voor de nodige alt.software zoals (dexter)NLB,SIFteam en voor enigma2 SIFteam,Tideglo,waardeer hun werk i.p.v. klagen.

En ik weet het het kan beter kan maar als je kijkt naar een jaar geleden(toen ik hem kocht) naar nu is hij wel met sprongen verbeterd (maar kan nog beter).

Sorry voor deze uitlating maar moest het even kwijt.

 

Nico

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met de kern van Nico's betoog volledig eens. Ik zou het in iets minder sterke bewoordingen stellen, maar hij heeft wel gelijk. Ik ben overgestapt van Topfield (5510) naar een IPBOX 9000HD en heb dus bewust geen Topfield HD ontvanger gekocht. De ontwikkelingen op software gebied bij Topfield zijn al langere tijd dramatisch slecht. Een (Topfield) HD ontvanger met 2 tuners, die niet in staat is on-the-fly te decoderen is echt niet meer van deze tijd. Een goed werkende MHW-EPG is voor Topfield ook een hele uitdaging en voor de problemen hiermee moet je vooral bij het gepruts van CD zijn. De IPBOX maakt het wel mogelijk (doordat 'tie op Linux gebaseerd is) dat je zelf invloed hebt op de ontvanger, je zelf kunt mee ontwikkelen (in tegenstelling tot de Topfield 77xx HD receivers). Met de laatste NLB image ben ik aardig tevreden, ook voor 'normaal TV kijken en opnemen'. Het is en blijft wel een ontvanger voor gevorderden en geen plug & play receiver, maar dat is bekend. Daar krijg je wel veel mogelijkheden voor terug, maar dat betekent meestal dat je bereid moet zijn er wat tijd aan te besteden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Joe Bar

Sorry dat ik even uit mijn slof schoot,ik had ze weer vandaag aan de deur die dachten dat het simpel was.

Nee het is een hobbybox waar je snel iets aan kan verkloten als je niet handig bent.

Zelf ben ik ook geen expert laat staan een programmer maar ik neem wel de tijd om iets uit te zoeken.

En dat ik Topfield zei was maar een willekeurig merk.

Maar even waardering voor harde werk van SIF/NLB team en plug-in's zoals favpip,myepg,shoutcast,fps,enz die de box aardig aankleden.

Nu is het tijd om ook met Enigma2 te spelen die nog niet 100% maar aardig werkt voor erbij.

De hoofdzaak is nog NLB ingebruik.

 

Nico

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb even geprobeerd met de stick van 1 GB.Via ftp zie ik 2 directorys USB0 en USB1.In USB1 staan de dirs ongeveer zoals op mijn interne HDD.Bij booten al voor verschillende nummertjes gekozen maar blijft in booting en ik zie geen activiteit op de stick.Wat doe ik verkeerd of moet ik langer wachten bij booting ? Ik heb wel de multiboot van je file erin gezet en DONE gekregen.Wil wel eens beginnen zoeken met E2 of dat werkt op mijn rotor en vaste schotel.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bellejt

Je hebt de selector al geflashed (2sec werk)

Er werd mij geadviseerd om een stick van 2 gig of iets groter te nemen.(waarom weet ik niet)

Ik had nog een oude 2gig stick liggen vandaar dat ik het niet weet van die 1gig.

Zet je box uit (b.v. schakelaar achterop) doe je stick in de usb poort.

Druk alvast op 3 zet je box aan en wacht 5 sec(zelf tel ik de knipperende ring op de aan/uit toets 5-6x).

Daarna zie je aan de stick(led) dat hij laad(dat duurd de 1e x een paar minuten)

Ik heb dit ritueel diverse x uitgevoerd(ook door anderen) en werkt hier prima.

Als je weer NLB wilt druk je op 4.(zelfde tijd)

 

Hopelijk komen er ook wat plug-ins for fun op de Enigma2.

 

Nico

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ikbennico
En als EPG nu niet even werkt ligt aan CanalDigitaal (de rest heeft er ook last van) maar de box krijgt meteen de schuld.
Sorry voor deze uitlating maar moest het even kwijt.

Nico



Even een klein citaat.
Ik HAD hier ook last van maar ben nu 2 versies terug gegaan met nlb en nu heb ik wel weer epg.
Ik begon er over na te denken toen iedereen zei het ligt aan canal digitaal en ik vervolgens via mijn kabeltuner ook geen epg meer van Ziggo had.
Ik dacht het ligt hem dus helemaal niet aan cds maar aan de software zelf.
En zie daar,
een paar versies terug en zie daar ik heb weer epg.

Gr CB1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkel probleem, Nico, sterker nog: ik heb alle begrip voor je verhaal! Ik ben zelf een kritische Topfield eigenaar (en zeker geen Topfield 'groupie'), die bewust is overgestapt bij de keuze van een HD SAT-receiver naar een niet-Topfield box. Ik heb de IPBOX gekocht nadat ik mij goed had ingelezen. Ik wist wat ik kon verwachten en wat nog 'under construction' zou zijn. Ik ben overtuigd dat Linux based HD satreceivers een sterk hardware platform is, waarmee je zelf op software niveau veel vrijheid hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Joe Bar
Ik heb de IPBOX gekocht nadat ik mij goed had ingelezen. Ik wist wat ik kon verwachten en wat nog 'under construction' zou zijn. Ik ben overtuigd dat Linux based HD satreceivers een sterk hardware platform is, waarmee je zelf op software niveau veel vrijheid hebt.

Die mening deel ik met je,we proberen allemaal elkaar te helpen om deze box beter te maken.

Nico
Link naar reactie
Delen op andere sites

E2 aan de praat gekregen na testen met verschillende sticks maar was blijkbaar img met bug naar satelieten toe.Kreeg geen ontvangst op sats.Ziet er leuk uit maar ben nu zo gewoon aan NLB dat ik die nog het liefst heb.Is eenvoudig in gebruik.Nog wat experimenteren en we zien wel.Alvast bedankt voor de goede handleiding.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bellejt
E2 aan de praat gekregen na testen met verschillende sticks

Blij te horen dat je hem aan de gang krijgt.
Het is ook de bedoeling om er mee te spelen en kan makkelijk switchen naar E2 en terug zonder oorlog met mijn vrouwtje.
Er was wel een nieuwere uit maar dat was alleen de dhcp gefixt,maar dat is niet echt belangrijk omdat je toch een vast IP insteld.
Als er weer een nieuwe versie uit is zet ik wel weer de ghost img op dit bordje,zodat wat mindere handige mensen met E2 kunnen spelen.

Nico
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was heel tevreden met de ghost versie want mijn box loopt vast als ik het volgens de normale procedure doe.Ik heb wel de nieuwe ghost versie gedownload op denktenk.Ze plaatsen daar nu ook ghost versies ipv gewone rars.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...