Ga naar inhoud


Duo lnb icm universele houder


Scheermes

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik de halve dag op het dak gezeten om mijn nieuwe duolnb te monteren en uit te richten. Helaas zonder suc6. mad

 

Mijn opstelling:

-Vector Transparant schotel

-DUO LNB 60 TWIN

-Universele duo lnb houder (zie plaatje)

-Dreambox 7020s

 

univduolnbhouder120.jpg

 

Stappen die ik heb uitgevoerd:

1. "oude" lnb verwijderd. Hiermee heb ik een signaal van 94%.

2. nieuwe houder + lnb geinstalleerd. Het kleine gat van de houder bevat de 23.5 lnb. Je kan de houder ook omdraaien...

3. zonder de lnb te roteren (dit is mogelijk met de houder) had ik verwacht om astra1 te ontvangen. Vreemde is alleen dat geen van beide lnb's in het middel van de schotel zit.

4. lnb allerlei kanten op gekanteld zonder suc6.

 

Ik neem aan dat mijn aanname (punt 3) verkeerd is.

 

Welke stap ben ik vergeten?

 

-Moet ik misschen de elevatie aanpassen?

-Moet ik de schotel misschien meer naar het oosten draaien?

 

Heeft iemand een antwoord?

 

 

Deambox 500HD - Dreambox 7020S - [uit de collectie: Nokia Mediamaster 9500 Allsas cam]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi als ik je nu goed begrijp heb je een duo lnb om astra 1 en 3 te kunnen ontvangen en je schotel (was) is goed uitgericht op astra 1 ......als dat het geval is leg die houder aan de kant en monteer de duo lnb op de oude houder (die standaard op je schotel arm zit) er is als het goed is een losse opvulring bij geleverd ....... dan moet je goed beeld hebben zonder dat je je schotel opnieuw moet uitrichten.

 

Groetjes............

Link naar reactie
Delen op andere sites

De houder die ik voor die single lnb gebruikte is te ruim voor die duolnb. Die duolnb past daar niet op. Dat is het nadeel van die Vector houder. Daarom heb ik die universele nodig.

Deambox 500HD - Dreambox 7020S - [uit de collectie: Nokia Mediamaster 9500 Allsas cam]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerst een standaard lnb gemonteerd (zie plaatje) op de standaard houder die bij mijn Vector schotel zat. Niks bijzonders.

 

Schotel met standaard lnb en houder

 

 

Omdat deze standaard houder niet gebruikt kan worden icm een duolnb heb ik speciale "vector" houder voor duolnb gekocht.

Deambox 500HD - Dreambox 7020S - [uit de collectie: Nokia Mediamaster 9500 Allsas cam]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de opvulring. Maar met de standaard houder + opvulring kan ik de houder niet dicht schroeven. Vandaar die nieuwe houder die ik gekocht heb.

 

Man in de winkel gaf ook aan dat ik voor een Vector schotel die nieuwe houder nodig heb.

 

Mijn nieuwe houder + lnb

img0621n.jpg

Deambox 500HD - Dreambox 7020S - [uit de collectie: Nokia Mediamaster 9500 Allsas cam]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het een vreemd verhaal, paste die inverto lnb wel zonder iets?

 

Heb je de handleiding van de doos van de duo lnb wel goed bekeken daar zit een mal op voor de skew (verdraaing van je lnb) ik zie dat je die houder kan verdraaien, een lijn op je lnb zetten en een waterpas op de lijn de lnb dmv de houder verdraaien tot die waterpas staat dan zou je beeld moeten hebben.

 

Groetjes............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Scheermes bedoelt dat die twee "pootjes" van de monoblock lnb dermate dicht op elkaar staan, dat de houder van zijn Vector schotel inclusief de ring daar niet tussen past.

 

In ieder geval moet het met die universele houder toch ook mogelijk zijn om de boel goed uitgericht te krijgen? Het verschil is dan wel dat de handleiding van canal digitaal ervanuit gaat dat de astra 23.5 in het midden van de schotel zit. In de opstelling van Scheermes zitten beide lnb's net iets van het midden af.

DB7020, DB500S, PLi Helenite Final
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou kunnen kan ik zo niet beoordelen, heb er een paar geplaatst vind die ruimte ertussen behoorlijk maar dan zou de houder die je nu gebruikt wel iets moeten doen, staan je DiSEqC instellingen wel goed, dus a of 1 voor astra1 en b of 2 voor astra 3 of misschien andersom?

 

groetje...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de oude werkende LNB in een gat van die nieuwe LNB houder stoppen en opnieuw uitrichten, dan weet je welke satelliet er met die houder positie ontvangen kan worden.

dan die andere combi LNB erin en met DiSeqC uitzoeken wanneer die zelfde posite ook weer werkt

Bij uitrichten niet op beeld letten, maar louter op signaal balk..anders vind je het never

 

Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

passen of niet pasen met de adapter-ring, niet van belang, dat is het probleem niet.

 

Zoals je kan zien staat met de montage beugel de astra 1 niet meer in het midden zoals bij een enkele lnb, je zult dus de schotel een tikkelje moeten verdraaien, een klein beetje naar links vanachter de schotel gezien zou het moeten werken.

voor de 2e sat, die moet je ietsje omhoog zetten , dus de rechtse vanaf achter de schotel .

zodra je dit doet zul je waarschijnlijk de schotel ietsje voorover moeten zetten omdat de beugel op het hart draaid en daardoor de astra 1 ook ietsje zal wijzigen .

denk hierbij aan milimeters tot een een paar centimeter.

 

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...