Ga naar inhoud


[6072] RayhTec9f voor seca3 kaart.


Johan45

Aanbevolen berichten

henkkie.

 

Zoveeeeeeel problemen.!!!

Ik denk dat er nog resten van de oude firmware in je decoder zitten waar de decoder op vastloopt en problemen mee geeft.

 

Flash je met een Oslink of serieel.?

Met een Oslink zou je eerst even de decoder geheel leeg moeten maken door een lege firmware en eeprom te flashen.

Meteen daarna de RayhTec firmware & kanalenlijst & eeprom.

 

Gebruikers van FlashDSX gebruiken NOOIT een lege firmware.

Dit is overbodig want alle bitjes worden serieel met FlashDSX overschreven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste Johan45,

 

Ik flash met oslink na read firmware alles op delete firm(2 de vak)daarna write firmware met de lege firmware(vakje1)daarna erase eeprom,write eeprom(lege eeprom)daarna alles selecteren (vakje1)write firmware ray f9, dan de eeprom en klaar is kees,maar toch geen beeld op astra 3(disq2)morgen ochtend doe ik het nog wel een keer.Heb 6 decoders staan en flash meestal 3 stuks na elkaar bij alle het zelfde resultaat.Heb nu de file opnieuw gedownload misschien is daar iets mee fout gegaan.

Flash voor een stuk of 6 personen regelmatig hun box dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

In ieder geval bedankt voor je antwoord ,ik laat het nog wel horen hoe het gegaan is.

Verder hoop ik dat binnenkort er een firm komt waar je niet elke keer weer +,7,6 mee hoeft te doen want mijn vrouw vind dat maar niets.Dus als ik niet thuis ben staat er een deco met de org.firm aangesloten.

Groeten Henkkie

4 X diverse philipsen,oslink,nokia,ariva 200hd,pace twin,schotel met 5 lnb's

Link naar reactie
Delen op andere sites

henkkie

 

Momenteel werk ik op locatie en beschik niet over de apparatuur c.q. software om je probleem te kunnen onderzoeken.

 

Nog wel even een vraagje..

De problemen met de info knop, waren die er al voordat je met MES de kanalenlijst hebt bewerkt.?

Of is dit ontstaan na het bewerken met MES.?

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan45,

De problemen met de info had ik inderdaad niet toen ikhem er de eerste keer op had gezet (zonder ontvangst astra3,alleen een rood blokje op 3)

Ga nu op nieuw beginnen je hoort wel van de resultaten.

Groeten Henkkie

4 X diverse philipsen,oslink,nokia,ariva 200hd,pace twin,schotel met 5 lnb's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan45,

Twee decoders geflasht met de opnieuw gedownloade firmware.

Helaas op beide deco's geen beeld op astra 3.

Na van alles en nog wat te hebben geprobeerd heb ik de kanalen op B opnieuw in laten lezen(kanalen instaleren alleen opB)

Hij vond 132 nieuwe zenders en tot mijn verwondering deden alle zenders op astra 3 het daarna ,hij had de regionale zenders niet opnieuw gevonden maar schijnbaar wel iets veranderd.Limburg zat op de oude lijst op 505 en na zoeken nog steeds op 505 maar nu met beeld.De deco heeft dus de gegevens in de kanalen lijst overschreven waarna alles werkt.

Ook de info en epg werkt nu goed zonder vastlopen.GEWELDIG.

Mijn dank aan Ray en jou en vele anderen die hier voor hebben gezorgt.

Groeten Henkkie

4 X diverse philipsen,oslink,nokia,ariva 200hd,pace twin,schotel met 5 lnb's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok henkkie

 

Dan is er een bug in de kanalenlijst.

 

@all

Als er nog kanalen zijn die ontbreken laat dat dan nog even weten.

De planning is dat er morgen avond een nieuwe lijst komt, dan kan ik dit nog even meenemen.

Wel graag naam van de zender, satelliet, en frequentie opgeven ..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik morgen zeker doen Skytrapper, kan ook eigenlijk niet veel anders zijn dan dat er een aantal transponders niet goed staan.

henkkie gaf dit ook al aan.

Maar het kan ook zijn dat er bij het zamenvoegen van firmware en kanalenlijst iets verkeerd is gegaan.

Dit kan je zien bij sectie manager in MES.

Section manager geeft welliswaar geen fout melding maar het kan zijn dat er te veel (lege) secties in de kanalenlijst staan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johan45,

Ben nog een beetje aan het proberen en kwam er achter dat er ook diverse kanalen op astra 2 niet goed staan zoals,BBC 1,2,3,ETV1,Channel 4+1,ITV Londen,Zone horrer+1,ITV Channel,Movie4man2+1,France24,ChannelM,cctv9,PTVprime,World Network,Man&moters,Horse and Country,E4,E4+1,CITV,Russiatoday en waarschijnlijk nog wel meer maar ik heb niet heel de lijst nagekeken.Maar in ieder geval geven deze kanalen een rood blokje net als de zenders op Astra3 eerst deden.

Ik heb niet geprobeert om ze opnieuw in te lezen met kanalen zoeken dus weet niet of als ik dat doe het probleem dan op astra2 ook is opgelost.Misschien dat ik dat nog doe vannacht maar nu is de tv voor moeders dus kan ik hem niet een half uurtje laten zoeken.

Hoop dat je hier iets aan heb.

Groeten Henkkie

4 X diverse philipsen,oslink,nokia,ariva 200hd,pace twin,schotel met 5 lnb's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels ook de SECA3-kaart van CD gekregen. Ik gebruikte RayTec 9a en die beviel prima. Doe verder niet heel veel bijzonders met mijn DSX6072.

Als ik nu de SECA3 kaart werkend wil zien, zal ik dus naar versie 9f moeten overgaan. Is het dan zo, dat ik elke keer als de DSX6072 uit standby komt die PID-scan moet doen (+, B, 7, 6) voor elk kanaal, als de SECA3-kaart er in zit?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hem aanzet moet je een kee +,b,7,6 doen met de afstandbediening ,dat moet je iedere keer doen als je hem aanzet ook vanuit standbij. Maar als je hem niet uitzet hoeft het maar een keer.

Groeten Henkkie

4 X diverse philipsen,oslink,nokia,ariva 200hd,pace twin,schotel met 5 lnb's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm. Dat is voor mij niet zo erg, maar mijn vrouw gaat dat niet zo leuk vinden. Die wil gewoon de TV en satellietontvanger aanzetten en TV kijken.

Is ook bekend, wanneer dit probleem opgelost is, met RayTec 9f?

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

*Earthfinder zover als ik het weet word er hard aan gewerkt het probleem met je vrouw snap ik heb het zelfde toen ik tegen haar zei als ik niet thuis ben moet je +,b,7,6 doen kreeg ik een hoop gesputter zet hem maar aan voor je weg gaat!!!.

 

*Johan45 heb het herhaald met alle 4 de satelieten en nu draaien alle zenders naar behoren zal vanavond de boel een uitlezen en met mes een lijst maken naar wens van mijn vrouw.

Groeten Henkkie

4 X diverse philipsen,oslink,nokia,ariva 200hd,pace twin,schotel met 5 lnb's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo beste mensen,

 

Ik heb dit draadje gevolgt en mijn vraag luid dan ook...kan dit ook met een monoblock werken,dus astra 19.2 en hotbird 13.0

Astra op B en hotbird op A.

Ik heb dit namelijk geprobeerd maar geen succes.

Iemand een hint???

 

Groet bundy

Dreambox 7020

Dreambox 800 HD

Phillips dsx 6073/03

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...