Ga naar inhoud


vraagje uitrichten van Astra 1,2,3


johantje

Aanbevolen berichten

ik heb een schotel van Visiosat (bisat)met daarop het bekende montageplaatje voor 3 lnb's geplaats voor de drie Astra's.

Ik heb dan de schotel uitgericht zoals beschreven was bij het montageplaatje. De lnb van astra3 in het midden en daar de schotel perfect op uitgericht. Dit heb ik gedaan met een satfinder.

Nu zie ik dat Astra 1 het zwakste binnen komt vergeleken met Astra 2 en 3 (heb wel normaal beeld).

Nu mijn vraag : is dit normaal bij deze opstelling, of moet ik mijn schotel anders gaan uitrichten ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


uitrichten op A1 is meestal beter en de lnb drager kantelen.Dan heb je meestal het beste ontvangstresultaat op alle 3.Zie plaatje : http://www.johnnyrail.net/afbeeld/Satelliet/SchotelLNB.jpg

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nachtbraker, ik heb een smalle lnb zitten voor de 23.5° maar toch bedankt voor je reactie. Ook heb ik vandaag de eerste zware onweerbuien had (na mijn bericht van 24 mei) en dan nog zonder beeldverlies smile Dus kan ik maar best mijn handjes thuis houden van die schotel .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: johantje
Ook heb ik vandaag de eerste zware onweerbuien had (na mijn bericht van 24 mei) en dan nog zonder beeldverlies smile Dus kan ik maar best mijn handjes thuis houden van die schotel .


dan zou ik zeggen: niets meer aan doen

triax 60cm & twin-LNB

Lemon 070 PVR CD 80 GB

DGstation Relook 300S 80GB(funteam 4.0 firmware)

CD Entertainment pakket

Panasonic viera 42 inch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...