Ga naar inhoud


LNB voor ontvangst Nilesat


barona

Aanbevolen berichten

Niet kijken naar sterkte metertjes,maar op zwakke transponder vergelijken,ik had hier het zelfde met ,eerst een smart titanium

en nu single inverto black ultra.

De inverto ultra black lockt gewoon eerder.

 

Grtz.

 

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo , Ben al een tijdje dit topic aan het volgen.

Ik heb een mti highline maar heb die van ellende er weer uitgehaald.

Niet dat de lnb niet goed werkt maar met draaien ging het niet.

Met naar een andere satelliet draaien ,draaide de motor gewoon weg niet maar na een 20 30 sec later pas.

Mijn opstelling is mosteck 2100 met nu een GT-S40 lnb

Wil nog wel graag een inverto black ultra maar hoe gaat die samen met een mosteck met draaien

Het draaien met de GT-S40 of elke andere lnb gaat goed alleen met de mti highline niet.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dream7020
Het draaien met de GT-S40 of elke andere lnb gaat goed alleen met de mti highline niet.


Is al meerdere malen hier aan bod geweest met een Moteck draait hij niet goed komt omdat de MTI meer stroom gebruikt dan een andere lnb.
Met een Stab motor geen enkel probleem met draaien.
Nu heb ik hier ook een Stab motor en een Inverto black ultra draait ook goed maar nu iemand die het getest heeft met een Moteck motor. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dj33333
mensen ik wel 80 procent siginaal maar geen bleed op nile sat hoe kan dat groeten dj


zit je niet op de atlantic bird op 5W ipv 7W?

Edit ivm de inverto ultra black LNB : ik heb nog altijd geen verbetering gezien ivm meer kanalen te kunnen krijgen ivm mijn smart titanium lnb.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je dit getest dan?

 

Je zult alleen een verschil zien als je met je oude LNB net aan of erg geblokt ontvangst had. Met de black ultra zou je dan wel een goede lock moeten hebben.

 

Je moet niet verwachten dat je schotel effectief wordt vergroot van bijvoorbeeld 80 naar 1 meter. Het is echt puntjes op de i werk, verwacht geen mega prestaties. Met een andere lnb kun je geen immense verbeteringen verwachten.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dj33333
ik zat op amos 4 west ter wel ik baar 7 west had gedraait , welke maatschotel moetje heben om nilesat te kijken . groeten dj


Dat heb je nu onderhand al zo vaak gevraagd welke schotelmaat en al zo vaak antwoordt gekregen van @sattaz dat moet je nu wel weten.

Nou je woont in de buurt van Harderwijk hier heb ik s'avonds na een uur of 9-10 ontvangst van een 150 kanalen op Nilesat met een Triax 88 cm met Inverto black ultra lnb.
En midden op de dag soms helemaal niets net te weinig signaal s'morgens vroeg gaat het ook wel maar na een uur of 9 wordt het vaak minder hangt ook van de weersomstandigheden af.
Het is en blijft een moeilijke satelliet met een "kleine"schotel. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
Hoe heb je dit getest dan?

Je zult alleen een verschil zien als je met je oude LNB net aan of erg geblokt ontvangst had. Met de black ultra zou je dan wel een goede lock moeten hebben.

Je moet niet verwachten dat je schotel effectief wordt vergroot van bijvoorbeeld 80 naar 1 meter. Het is echt puntjes op de i werk, verwacht geen mega prestaties. Met een andere lnb kun je geen immense verbeteringen verwachten.


Wel ik had eigenlijk verwacht om in navolging van andere mensen ook beter een paar horizontale tp te kunnen ontvangen die ik voorheen ook kon ontvangen bij heel goede weerstomstandigheden.

Bvb. af en toe kan ik rotana cinema ontvangen 's avonds laat, nu had ik gehoopt dat ik deze iets frequenter kon ontvangen maar blijkbaar is dit niet zo.

Als ik bvb kijk naar de signaalkwaliteit meter in mijn ontvanger heb ik niks van winst in vergelijking met mijn oude LNB, maar misschien is het inderdaad zo dat ik misschien iets langer beeld zal houden etc...

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens te spelen met de afstand tov de schotel door hem in de houder naar voren en achteren te schuifen. Ikzelf heb gemerkt dat het schuiven naar voren een hoger signaal geeft op een Triax schotel. Dit heb ik wel gemeten met een DM800 en het is wel duidelijk dat volgens een Satlook de DM800 niet een eenduidig beeld geeft wat betreft waarden.

 

Maar probeer het en kijk ook naar de skew van de lnb als je een vaste opstelling hebt. Als er zoveel mensen zijn met duidelijke verbetering in ontvangst, moet dit ook voor jou gelden.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...