Ga naar inhoud


[DM7025+] "Tune failed" problemen


mr_rolin

Aanbevolen berichten

Ik heb vorige week weer eens een Dreambox gekocht, nu een 7025+.

Ik heb hier een probleem mee, wat ik ook zo nu en dan met mijn DM800 had, nm dat zo nu en dan bij het zappen de melding "tune failed" verschijnt. Dit gebeurt volledig willekeurig en dan zie je in de info-balk ook een hele lage S/N waarde en een hoge BER, die dan na een paar seconden weer normale waarden aangeeft.

Uiteindelijk verschijnt er toch altijd beeld.

Om alles uit te sluiten heb ik de tuners verwisseld of maar met 1 tuner gewerkt, maar dat maakt allemaal niets uit. Ook heb ik de diseqc switch ertussen uit gehaald en single lnb gewerkt (ook de lnb is vervangen door een ander type).

Ik heb diverse images, ook de nieuwste CVS) gedraaid en daar zit iets verschil in, maar oplossen doet het het probleem niet.

Het lijkt erop, dat de tuner zo nu en dan traag inloopt, hoewel het ook sporadisch gebeurt met programma's binnen dezelfde transponder. Ook gecodeerd signaal of FTA maakt geen verschil.

Momenteel draai ik Newnigma 2.5.2 en dat gaat redelijk goed.

Hebben meer 7025+ bezitters hier last mee of is het exemplarisch?

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rolin,

 

Ik heb al 3 maanden een 7025+, ik heb dit probleem nog niet gehad.

 

Dolf.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit probleem ook regelmatig.

Heb tot nu toe geen oplossing gevonden voor dit probleem.

 

Iets is mij wel opgevallen. Als je afstemd op een kanaal dat geen signaal heeft op dat moment (een afschakel zender - bv. Vitaliteit in de avonduren) dan vertoont de 7025+ dit probleem ook. Indien je vervolgens op een kanaal afstemd dat wel beeld zou moeten hebben dan krijg je ook "Tune Failed" (of afstemmem mislukt).

 

Het is dan kwestie van een kanaal op een andere satelliet te kiezen, waarna je weer beeld hebt en kunt terug gaan zonder problemen naar het gewenste kanaal.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het probleem ook op mijn DM7025+ met 4 LNB's op een oude Archsat 4/1 switch. Bij mij is het volledig opgelost door voor 8 Euro een nieuwe Diseqc switch te kopen (EMP Centauri 4/1 DiSEqC Schalter).

 

Ik moet er bij zeggen dat ik tegelijk met het installeren van de nieuwe switch 3 nieuwe single LNB's (Alps) heb geïnstalleerd, maar ik denk dat het probleem niet in de LNB's zat.

 

Wel vreemd dat het bij jou ook verkeerd gaat als je de switch er tussenuit hebt gehaald. Of gebruik je misschien een monoblock met ingebouwde switch?

 

 

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, als ik er een enkele lnb (dus geen monoblock) aanhang met in de configuratie "simple" en dan opnieuw de dreambox de kanalen laat zoeken, heb ik dit probleem ook.

Dus alle andere problemen met oa de DM800 en het diseqc gebeuren zijn dan ook niet van toepassing.

Wat mij wel is opgevallen is, dat bij de oudere images zoals Newnigma 2.3 en 2.4 het langer duurt voordat de melding "Tune failed" verschijnt. De box heeft dan in die langere tijd het kanaal dan ook meestal al goed ingelezen.

Maar zoals al eerder verteld, er komt na kortere of langere tijd altijd beeld en dat was op mijn DM800 wel eens anders.

Ook heb ik CCcam al eens verwijderd, zodat ik zonder emu werkte, maar dat gaf geen verschil.

Als ik een van de tuners vervang door een dvb-t tuner, dan heb ik dit probleem bij de dvb-t kanalen niet.

Het lijkt mij dus echt een probleem met de dvb-s tuners.

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met BarryAllen werkt (multiboot) dan moet je altijd zorgen dat de image in het flashgeheugen altijd dezelfde of nieuwere drivers heeft.

 

Als je met BarryAllen werkt dan worden de kernel en de drivers vanuit de flash image gebruikt. Als de image die je daadwerkelijk draait tegen een nieuwere kernel en/of nieuwere drivers is gecompileerd dan kan het mis gaan.

 

Ik heb altijd een recente oozoon image in het flashgeheugen staan (tegenwoordig kan je die gewoon via de update optie bijwerken).

 

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Golfdiesel,

 

Nee, ik gebruik geen multi-boot configuratie, omdat ik de kans van problemen zo klein mogelijk wil houden.

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vandaag maar even een nieuwe lnb kopen, als ze het hebben een Inverto.

Ik heb nu 4 smalle alphs lnb's, vanwege het gebrek aan ruimte op mijn Visiosat.

Ik zet die nieuwe lnb dan maar even tijdelijk op mijn Triax 78cm schotel.

Ik heb met die alphs lnb's tot nu toe op geen enkele ontvanger problemen gehad, maar ja...

Trouwens heb ik vrij uitzicht en gebruik ik al een Spaun switch.

Maar zoals al eerder gemeld, het probleem doet zich ook zonder switch voor in single satelliet opstelling.

 

Wordt vervolgd crazy.

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inverto lnb gekocht en uitgeprobeerd.

Heel af en toe nog wel bij het intunen een lage S/N en een hoge BER, maar alles blijft tot nu toe binnen de "Tuned failed" tijd.

Ik blijf het belachelijk vinden, dat de dreambox zo gevoelig is voor dit soort dingen.

Ik heb al diverse dreamboxen gehad, de 7000, de 7020, de 7025, de 800 en nu dan de 7025+, maar alleen de nieuwe boxen (800 en 7025+) zijn volgens mij zo extreem gevoelig voor switches en lnb's.

Ik heb ook diverse andere boxen gehad, Topfield, Philips en Kathrein, maar daar waren nooit dergelijke problemen mee.

 

Afin, we zullen maar zeggen, dat het probleem is opgelost, maar prettig voelt het niet mad.

Iedereen weer bedankt voor het meedenken en het reageren.

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik hier ook hoor met geen ontvanger (500s/500+/7000/5620s/technomate 9100s/strong 8000/pioneer 14xx/philips 6072/ipbox 200s/ipbox 900hd) problemen tot ik een 800Hd kocht eerst de switches vervangen (zat al een spaun tussen) nu weer eentje en toen de kabels nog maar een keer nagekeken niks te vinden andere lnb's gekocht en nu werkt het als een tierelier hier.

 

zie

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/galleries/1665713/Mijn_opstelling_Triax_88_met_4

 

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer even een update over de onwillige 7025+.

Na 2 dagen redelijk gewerkt te hebben weer grote problemen met het "Tune failed" probleem. Ook de harddisk (een 250 GB 2,5" WD drive) wordt zo nu en dan niet meer herkend. In de setup is hij wel aanwezig, maar bij het opnemen geeft de box de melding "HDD not found or not initialized".

Uiteindelijk heeft hij helemaal de geest gegeven en wil de box niet meer opstarten.

Ergo, een defecte voeding (zekering is nog in orde).

Misschien was de voeding ook hier de eerste oorzaak van de eerder genoemde problemen.

Morgen met de box maar weer terug naar de leverancier.

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...