Ga naar inhoud


(DM8000/Ziggo/CCcam) Hij lijkt wel te decoderen maar geen beeld


Dream1975

Aanbevolen berichten

Het enige wat ik kan verzinnen is dat het netwerkgebonden is (bepaalde Ziggo locatie) of smartcardgebonden. Zonder de hiervoor aangegeven toevoeging in CCCam.cfg werkt het niet en met de toevoeging wel. Ik heb het enkel met PLI geprobeerd omdat ik onze "Nederlandse" bouwers trouw blijf wink

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dream 1975,

 

Hier heeft het niets mee te maken ik ken mensen uit het hele ziggo gebied die werken met een PLi erop....ik heb nog nooit geen problemen meegemaakt.

De smartcard heeft ook niet met de regio te maken een smartcard uit groningen of drenthe werkt net zo goed in bijv regio zwolle.

Tof dat jij bij PLi blijft......... winkwink

 

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xilorp

Tof dat jij bij PLi blijft......... winkwink


Dat is aan de ene kant uit principe (het zijn gewoon goede images en oplossingen die jullie vinden koppelen jullie weer terug zodat andere image bouwers er ook wat aan hebben, dat moet je steunen) en aan de andere kant uit praktische overwegingen.

Pli is meer thuis in de Nederlandse markt en aan jullie hebben we veel te danken:
- Mediahighway EPG op dreambox (anderen hebben de oplossing hiervoor overgenomen van jullie werk), ook waren jullie de eerste met een fix na het probleem van de nieuwe EPG servers
- Zaken als Picons voor bijvoorbeeld Ziggo (die vind je minder snel bij niet Nederlandse image bouwers)
- etc

En is er een probleem dan kan je overstappen op een andere image, maar ik kies er dan juist voor om hier verder in te duiken opdat dit de algehele kwaliteit van PLI ten goede komt.

Kort gezegd ik ben heel blij dat we zo'n actief team hebben in Nederland voor de Dreambox. Ik ben niet heel erg thuis in Linux en programmeren maar als ik een steentje bij kan dragen zal ik dat zeker doen (zoals gisteren ben ik bezig geweest met Pieterg om Picons te maken voor het Ziggo gebied Casema/Multikabel omdat die er nog niet waren). Dat is toch ook een beetje het open source idee... ieder doet wat ie kan met elkaar en voor elkaar opdat de algehele kwaliteit voortschrijdend beter wordt wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag een 2e kaart gehaald bij de winkel op de hoek (voor een 2e TV met ingebouwde DVB-C op de slaapkamer). Dit is een oranje 4117... kaart. Deze werkt ook zonder camkey/camdata in de config (in tegenstelling tot mijn blauwe 4107... kaart). Waarschijnlijk is het dus zo dat enkel de "oude" blauwe kaarten die voorheen in het Casema gebied werden uitgegeven aanvullende sturing nodig hebben bij CCcam (de blauwe kaarten worden nu overigens helemaal niet meer uitgegeven, enkel nog maar de oranje voor zowel het Casema als Multikabel gebied)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb PLI er maar weer ingezet want dat is toch mijn favoriete image. Maar buiten de FTA kanalen om krijg ik onmogelijk beeld op m'n Ziggo kaart frown. Met precies dezelfde instellingen krijg ik op Gemini wel beeld grrrrrrrrrrr. Ik ga nu even de rambam krijgen. Iemand nog een idee wat ik kan proberen behalve terug gaan naar Gemini?

 

ik heb al een paar berichten hier voor aangegeven dat die camkey en camdata niet nodig zijn....!!

 

En dit helpt ook al niet. Entitlement is wel zichtbaar. Sky kaart werkt wel prima. Kaart wisselen helpt ook niet, dat wil zeggen kaart boven in de onderste stoppen en andersom. Ik wil graag PLI blijven gebruiken.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel vervelend voor je zeg. Zeker aangezien ik ook een 4107... heb en deze het doet met (uiteraard de pas in de onderste ontvanger)

CAMKEY: /dev/sci0 11 22 33 44 55 66 77 88

 

CAMDATA: /dev/sci0 3C 86 33 AA C0 D3 67 53 3D EC 7B B2 EE ED EB 8C A3 AD A5 2E 58 B9 9B B3 46 72 78 32 77 A1 DA AC 3B 61 06 AD 09 09 77 4E 03 1B 2A 6E 30 19 5B 43 76 83 AD 0F C5 99 B8 7D 08 CE A4 7B E1 B6 C7 6A

 

Try all chids heb ik er ook niet in staan en is ook niet nodig.

 

Wat ik overigens wel merk met de 4107 is dat af en toe het beeld zwart is als ik de Dreambox aan zet en hij na een seconde of 15 ineens beeld geeft (mijn oranje pas heeft dit niet).

 

Ik heb het idee dat de nieuwe oranje passen het sowieso beter doen (hebben geen aansturing in de config nodig en staan ook niet af en toe kortstsondig op zwart bij het aanzetten), misschien dat je je pasje om kunt ruilen in de Ziggo winkel voor het nieuwe type (en werk je gelijk met de nieuwe CAID-604, zie http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1695626/Ziggo_kaarten_en_CAID#Post1695626). Ik heb de 4107 nu ook in mijn originele ontvanger gedaan en laat de dreambox lekker werken met de nieuwe 4117 pas zonder config wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream1975


Wat ik overigens wel merk met de 4107 is dat af en toe het beeld zwart is als ik de Dreambox aan zet en hij na een seconde of 15 ineens beeld geeft (mijn oranje pas heeft dit niet).


Dan is dit een typisch PLI kwaal want met Gemini was het perfect.
Nou ik zal nog es weer aan de gang gaan met de door jou opgegeven gegevens. Thx.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: klaas
Dan is dit een typisch PLI kwaal want met Gemini was het perfect.
Nou ik zal nog es weer aan de gang gaan met de door jou opgegeven gegevens. Thx.


Lukt het nou niet zal ik het ook nog eens neerleggen op het forum van PLI zelf (pli-images.org). Misschien dat ze daar kunnen helpen en bekijk output eens als je CCcam opstart in telnet (zoals ik in de eerste posting heb gedaan). Misschien dat jij (of het PLI team) daar wat uit kunnen halen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu beeld, en de enige manier om het te krijgen was het opstarten in telnet door middel van CCcam -d opdracht. Vreemd, kennelijk gaat/ging er iets mis wanneer je de Cccam in het PLI menu start.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is in ieder geval al heel mooi. Probeer nu eens de dreambox te herstarten met menu->afsluiten->Dreambox herstarten.

 

Kijken of hij nu ook aanspringt zonder telnet interventie.

 

Ps. Ik neem aan dat je wel de camkey/camdata nodig hebt of doet ie het zonder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...
  • 3 maanden later...
  • 1 jaar later...

Ik heb hier drie oranje Ziggo kaarten liggen: 4145, 4137 en een 4121. De eerste twee werken zonder problemen in mijn DreamBox 500 C en zonder speciale zaken in CCcam.cfg. De laatste (4121) werkte niet. Ik kreeg in CCcam_2.2.1 -dv de volgende foutmelding:

 

CCcam: local ecm <- card /dev/sci0 error

 

Door het toevoegen van alleen TRY ALL CHIDS : /dev/sci0 in de CCcam.cfg werkt het nu wel! Super bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...