Ga naar inhoud


[TF4000PVR] Je hoort niets meer over de cd problemen voor de 4000


Satfan

Aanbevolen berichten

Hebben we met z'n allen de 4000 opgegeven en accepteren we dus de aanpassing van cd waardoor de 4000 minder goed bruikbaar is?

Mvg,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Stond die dan bij de goedgekeurde ontvangers van CD ?

 

Zoja, dan zou ik inderdaad aktie ondernemen. Zonee, dan zou ik maar gewoon accepteren wat er gebeurt en hoop houden op nieuwe firmware die dergelijke problemen oplost....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de 4000 wel of niet op die lijst stond is niet van belang, immers anders zou er sprake geweest zijn van koppelverkoop en dat is verboden! Waar het om gaat is dat de voorwaarden ongevraagd veranderen waardoor het gebruikersgemak afneemt!

Immers je moet nu bijna direct 's morgens je opname veilig stellen omdat anders de codering niet meer werkt. Opnames tijdens vakantie gaan dus ook niet meer.

Mvg.

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ? Nou, volgens mij kon ik met de 4000 altijd prima alles bekijken, moest alleen met de datum goochelen, maar dan decodeerde hij alles zonder morren.....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je moet extra dingen doen om weer het oude te kunnen bereiken. Dat zou dus niet moeten!

Mvg,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satfan
Of de 4000 wel of niet op die lijst stond is niet van belang, immers anders zou er sprake geweest zijn van koppelverkoop en dat is verboden!
Ron


Je weet het allemaal zo goed.


maar wat werkt erbij jouw dan niet, zoals het volgens jou zou moeten ?

bij mij werkt de 4000 met de Xcam (angel) al vele jaren zonder problemen.


VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem op, ben een paar dagen weg, kom terug en kan de opname niet meer bekijken zondeer heel veel trucjes uit te halen. Kon eerder wel, heb ik niet om gevraagd, dus eenzijdige aanpassing in het contract.

MVg,

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een tekortkoming van je apparatuur. Daarom refereerde ik aan het feit dat de 4000 niet een "goedgekeurde" ontvanger was.

Ongecodeerd opnemen, of gecodeerd en dan later laten decoderen door de TF zodat ie weer ongecodeerd op de HD staat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loopt ook al een draadje over HIER en dat gaat dan wel niet over de 4000PVR maar ook daar zie je men er problemen mee heeft en hoe die opgelost worden.

 

Misschien kan er iemand een TAP schrijven voor de 4000 (of de bestaande aanpassen aan de 4000) zodat ie inderdaad op een vast tijdstip decodeerd in de nacht...?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Moderator,

Ik heb de link gevolgd, maar die vlieger gaat helaas niet op omdat de 4000 geen taps kent.

Blijft dus het punt zoals eerder besproken, een eenzijdige aanpassing van cd waardoor het gebruik zoals eerder niet meer mogelijk is hoewel dit volledig legaal was.

Vraag is dus nog steeds het zelfde.

Mvg,

Ron Prins

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron, ik zou het NIET accepteren en proberen om van je contract af te komen. Of je zou ze voor de rechter kunnen slepen wegens wanprestatie.

 

Zelf zou ik de boel de boel laten en is kijken wat er te verbeteren valt aan bijvoorbeeld de CAM die je gebruikt etc.

Zoals je wellicht hebt kunnen lezen zijn er ook mensen die GEEN problemen hebben of zich daar niet druk om maken.

 

Of ga jij BMW aanklagen omdat je een 1502 hebt staan uit 1964, omdat de huidige BMW's veel harder kunnen dan 160 ?

 

CD veranderd de codering omdat iedereen zonodig illegaal wil kijken. De kaart pakt de kaartwissel op en je kunt gewoon blijven kijken. Dat is wat ze leveren. Dat jij op wilt nemen is jouw pakkie an. Ook het apparaat waarmee je dat doet valt onder jouw verantwoording.

 

Gewoon de opnames die gecodeerd opgenomen worden, net voordat je zelf gaat pitten even laten decoderen en lekker je bed in gaan.

Andere dag staan die opnames dan ONGECODEERD op je harde schijf en kun je naar believen kijken.

Alles wat je 's nachts opneemt dat wordt direct gedecodeerd opgeslagen en kun je dus gewoon bekijken, niets aan de hand...?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de opnames die gecodeerd opgenomen worden, net voordat je zelf gaat pitten even laten decoderen en lekker je bed in gaan.

Andere dag staan die opnames dan ONGECODEERD op je harde schijf en kun je naar believen kijken.

Alles wat je 's nachts opneemt dat wordt direct gedecodeerd opgeslagen en kun je dus gewoon bekijken, niets aan de hand...?

 

 

 

De andere dag staat de opname ongecodeerd op de harde schijf, tot op het moment van bevriezen. (Je kunt zowiezo niet meer dan één opname tegelijk decoderen). Dit heb ik al diverse malen geprobeerd, bij de 4000 heeft het geen enkele zin, althans niet bij programma's van 1,5 uur of langer. Bij een aflevering uit een serie kun je eens een keer geluk hebben. (Is mij zegge en schrijve 1 x overkomen). meestal is het na een minuut of 20 afgelopen met decoderen, omdat het origineel dan is blijven stilstaan.

 

Alles wat 's nachts wordt opgenomen komt i.d.d. ongecodeerd op de schijf te staan, dat klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...