Ga naar inhoud


Externe eSATA drive niet zichtbaar in Vista wel in de Bios.


Dilasso

Aanbevolen berichten

LS,

 

Ik heb een externe eSATA harddisk Western Digital een 1Tb My Book, aangesloten op de eSATA aansluiting van het moederbord dat is een x58m van MSI, in de Bios werd de drive gezien maar in Windows Vista Ultimate niet. Als ik de drive aansloot op USB poort werkte hij wel maar ja die vind ik te langzaam voor data overdracht eSATA is 2x sneller. De drive aangesloten op de PC van een vriend en werkte bij hem wel! Ik heb de drive retour gezonden, ik vraag mij nu af of ik de eSATA aansluiting nooit zou kunnen gebruiken voor dergelijke drives, graag advies A.U.B.

 

Vriendelijke groet,

Dilasso.

 

 

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Ome Merde
je hebt de drive retour gestuurd terwijl ie bij een vriend wel deed ? smile
merDe


Ja, het was wel de bedoeling dat ik hem ging gebruiken en niet mijn vriend.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Merde bedoeld dat je dus een WERKENDE, GOEDE DRIVE retour hebt gezonden ;-)

 

Dat zou wel eens voor een rekening kunnen zorgen......

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat hij in de bios wel wordt gezien en in Vista niet betekent dit dat hij een driver mist.

 

Je hebt hem al terug gestuurd.... maar dit had in 2 minuten opgelost kunnen zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo
Ik denk dat Merde bedoeld dat je dus een WERKENDE, GOEDE DRIVE retour hebt gezonden ;-)

Dat zou wel eens voor een rekening kunnen zorgen......



Binnen 7 dagen terug gezonden, dus binnen de 7 dagen zicht periode.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Omdat hij in de bios wel wordt gezien en in Vista niet betekent dit dat hij een driver mist.

Je hebt hem al terug gestuurd.... maar dit had in 2 minuten opgelost kunnen zijn.


Ik heb natuurlijk wel gezocht naar drivers zowel bij Western Digital als wel op de site van de leverancier, maar niets gevonden en de terugstuur periode was bijna verstreken.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dilasso
Origineel bericht van: winwiz
Omdat hij in de bios wel wordt gezien en in Vista niet betekent dit dat hij een driver mist.

Je hebt hem al terug gestuurd.... maar dit had in 2 minuten opgelost kunnen zijn.


Ik heb natuurlijk wel gezocht naar drivers zowel bij Western Digital als wel op de site van de leverancier, maar niets gevonden en de terugstuur periode was bijna verstreken.


Je had bij je moederboard moeten kijken.Vaak hangt esata aan een jmicron controler ofzo(ik weet niet wat voor een moederboard je hebt) en die had je dan moeten installeren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz

Je had bij je moederboard moeten kijken.Vaak hangt esata aan een jmicron controler ofzo(ik weet niet wat voor een moederboard je hebt) en die had je dan moeten installeren.


Merk en type moederbord staat aan het begin van dit topic!

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt gelijk... ff niet goed gelezen, maar dat is mosterd na de maaltijd.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Omdat hij in de bios wel wordt gezien en in Vista niet betekent dit dat hij een driver mist.

Je hebt hem al terug gestuurd.... maar dit had in 2 minuten opgelost kunnen zijn.


Ik heb weer een My Book opgehaald, krijg alleen de Jmicron-driver niet geinstalleerd. Het hoeft niet in twee minuten, maar zou nog wat hulp kunnen gebruiken.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even het moederboard boekje opgezocht..

 

Controleer of de j-micron aan staan in de bios (voor de zekerheid). Kijk bij de opties in Integrated Peripherals...

 

Extra RAID/ IDE Controller Moet aan staan!

 

(JMB322 for SATA7 & E-SATA)

This item allows you to enable/disable the onboard extra RAID/ IDE controller.

 

Ga eens naar je startknop deze aanklikken, computer dan rechtermuisknop en beheren kiezen.

 

Dan links in je menu Apparaatbeheer. Zie je dan iets met een geel uitroepteken aan de rechterkant bij IDE Controlers? Of anders: wat zie je dan wel??

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Apparatbeheer staat in de optie, Opslagcontrollers:

 

JMicron JMB 36x Controller

JMicron JMB 36x Controller

Microsoft iSCSI-initiator

 

En in de optie IDE ATA/ATAPI-Controllers:

 

ATA Channel 0

ATA Channel 0

ATA Channel 1

ATA Channel 1

Intel® ICH10 Family 2 port Sirial ATA Storage Controller 2 - 3A26

Intel® ICH10 Family 4 port Sirial ATA Storage Controller 1 - 3A20

 

Er staan in Apparaatbeheer geen gele uitroeptekens er zijn volgens mij dus geen verkeerde instellingen. Maar mijn Western Digital My Book Home werkt nog steeds niet onder Vista Ultimate. Is er nog iemand met een suggestie, of zal ik het maar op geven.

 

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dilasso
In Apparatbeheer staat in de optie, Opslagcontrollers:

JMicron JMB 36x Controller
JMicron JMB 36x Controller
Microsoft iSCSI-initiator

En in de optie IDE ATA/ATAPI-Controllers:

ATA Channel 0
ATA Channel 0
ATA Channel 1
ATA Channel 1
Intel® ICH10 Family 2 port Sirial ATA Storage Controller 2 - 3A26
Intel® ICH10 Family 4 port Sirial ATA Storage Controller 1 - 3A20

Er staan in Apparaatbeheer geen gele uitroeptekens er zijn volgens mij dus geen verkeerde instellingen. Maar mijn Western Digital My Book Home werkt nog steeds niet onder Vista Ultimate. Is er nog iemand met een suggestie, of zal ik het maar op geven.


Is er niemand die mij met dit probleem kan helpen?

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...