Ga naar inhoud


9500 opstartproblemen als decoder lang van stroom geweest is


Gast Rodajo

Aanbevolen berichten

Dag,

 

Enige tijd geleden heb ik m'n goeie oude nokia 9500 vanonder het stof gehaald omdat de voeding van de dream 7025 er de brui aangegeven heeft.

 

Als de decoder lang van de stroom geweest is en koud staat dan start hij met veel problemen op.

Eerst verschijnt en niets in het display.

Na de stekker een vijfmaal in en uit het stopkontakt gestoken te hebben verschijnt de bootloader melding op het scherm en slaat de decoder terug af.

Na nog wat over en weer gestek komt de opstartprocedure op het scherm, maar eens dat het kanaal erop staat gaat ie terug af.

Dan uiteindelijk na een gehele opstartprocedure van een 15 tal minuten start ie door en geeft dan beeld.

 

Eens dat de box op temperatuur is, dan verloopt alles normaal.

Ook vanuit standby start hij dan normaal op.

 

Ik heb zo de indruk dat er ergens een condensator moet opgeladen worden, waar kan ik beginnen zoeken ?

 

Nomaliter haal ik de decoder niet van de stroom, maar de stroom valt hier regelmatig voor een tijdje weg en dan heb ik prijs.

 

Bij voorbaat dank

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik dit zo lees, denk ik dat ook hier de voeding zijn beste tijd heeft gehad.

Schroef hem eens uit elkaar en kijk eens naar de condensators van de voeding. Geheid dat er een paar bol staan of is gaan lekken.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal

 

Ik heb nu ook een gelijkaardig probleem, bij mij start de ontvanger (Nokia 9500s) nog normaal op, ik zie de zendernaam maar ik krijg geen volledig singaal.

De ontvanger is sinds 23/4/09 van de stroom geweest en ik wou nog eens testen of alles nog goed ging.

Is dit bij mij dan ook de reden dat de decoder lang van de stroom is geweest of een voedingsprobleem of is de schotel mogelijk iets verdraaid?

 

Misschien weet ik meer als we na de verbouwingen in augustus de schotels opnieuw installeren ...

 

laugh Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alhoewel de nokia 95/92-dbox1 over het algemeen weinig

problemen met de voeding heeft lijkt dit er inderdaad op

controleer de cap. van elco cs02 eens en bij twijfel vervangen

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Metropar

 

Bedankt voor je berichtje, ik zie wel wat er gebeurd half/eind augustus, misschien een nieuwe ontvanger kopen eventueel. Want mijn Nokia 9500s is al 10 jaar.

 

Ik weer van me laten horen als ik terug satontvangst heb.

Nu kan ik nog verder met mijn digitale kabeltv.

 

Ik wacht tot na de verbouwingen tot we weer opnieuw gaan uitrichten, de 2 schotels worden dan een mast bevestigd ...

 

laugh Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...