Ga naar inhoud


Dagelijks van 20.00 uur tot 22.00 uur geen internet


Bazel

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Sinds een aantal maanden heb ik adsl aangesloten bij een vriend van me. De hele dag heeft hij een goede verbinding, echter elke avond tussen 8 en 10 uur valt de vebinding weg. Het modem krijgt telkens de verbinding weer op gang maar 10 seconden is dit ook weer weg. Deze problemen doen zich voor met provider Online.

 

Sinds 2 weken heeft hij een nieuwe provider en tot de verbazing blijven de problemen zich voor doen. Nu alleen met Telfort als provider.

 

Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Bij Online en Telfortg hebben ze geen idee wat er aan de hand is.

 

Greetz Bas

DM 800hd, Visiosat Bisat G4 13, 19.2, 23.5 en 28,5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Valt het gehele DSL-signaal weg of alleen de internetverbinding? Je kan dat eenvoudig zien op het modem van Telfort (zitten ledjes op).

 

Indien het eerste geval, zou je dan eens in het modem willen kijken naar de statistieken van de lijn (in het modem n aar Maintenance > Diagnostic > DSL Line te gaan en dan op DSL Status klikken) en die hier posten. En hetzelfde ook te doen als de lijn 's avonds even up is?

 

Ik heb het wel heel vaak gehoord en meestal komt het door een storingsbron in de buurt. Is het echt altijd, en precies op de minuut of is het soms ook niet of ook op andere tijden? Hebben de buren er ook last van? Dan zou het zomaar zoiets kunnen zijn. Dat zou goed te zien moeten zijn aan het verschil in lijnkwaliteit.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Lijkt erop dat er een time instelling ingesteld is.
Tenminste ik kan dat gewoon instellen of ie 24/7 open staat of bepaalde uren open staat enzo.


Als dat het zou zijn (want ik in eerste instantie ook dacht) dan zou de verbinding niet telkens even terugkomen smile.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het gehele DSL signaal valt weg.

Van online hebben we tot 2 keer een nieuwe modem ontvangen, echter zonder resultaat.

 

Bij Telfort zit een nieuw modem die dezelfde problemen geeft.

Het is niet op de minuut af, maar in deze periode gebeurt het over het algemeen het meest.

 

Zal eens kijken of hij een log oid heeft dat we hier kunnen posten.

DM 800hd, Visiosat Bisat G4 13, 19.2, 23.5 en 28,5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij houdt de ZyXEL van Telfort standaard geen logs bij. De logs die je krijgt als je het bijhouden ervan inschakelt zijn in de trant van 'line up', 'line down', 'new ip' dus daar heb je niet zoveel aan.

 

Maar je zou wel zoals ik zei overdag en een keer tijdens de uitval (of eigenlijk als het dan ff werkt) de statistieken kunnen knippen/plakken.

 

Het is namelijk wel zo dat als hij overdag al op de grens van het mogelijke zit voor wat betreft een stabiel signaal het goed mogelijk is dat de lijn 's avonds (als meer mensen gebruik maken van hun DSL-lijn) te veel last heeft van overspraak. En dus net niet genoeg signaal heeft om stabiel te blijven.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dus bij een stabiele verbinding een de gegevens hier laten zien plus de gegevens bij de heel onstabiele/geen verbinding.

 

Ik ga kijken of ik dit van de week voor elkaar kan krijgen, gaatje zoeken om bij die maat langs te gaan.

DM 800hd, Visiosat Bisat G4 13, 19.2, 23.5 en 28,5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Het is namelijk wel zo dat als hij overdag al op de grens van het mogelijke zit voor wat betreft een stabiel signaal het goed mogelijk is dat de lijn 's avonds (als meer mensen gebruik maken van hun DSL-lijn) te veel last heeft van overspraak. En dus net niet genoeg signaal heeft om stabiel te blijven.


Zou inderdaad kunnen. 's avonds wordt het drukker op de lijntjes en de kans op overspraak groter.

Ben ook wel benieuwd naar die "statistieken". Zou alleen uitdraai maken van verschillende momenten op de dag.
Want een uitdraai als het niet werkt, tja.
Dus bv. 's morgens, 12:30, 15:00, 18:00, 20:00, 21:00 en 23:00. Wel wat meer werk maar geeft beter inzicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...