Ga naar inhoud


Teletekst 888 altijd aktief? (PLI Jade3)


Menneke

Aanbevolen berichten

Ik kijk bijna altijd naar de Britse zenders met teletekst ondertiteling op pagina 888.

 

Het vervelende is dat als ik dan van zender wissel, eerst teletekst moet uitgeschakeld worden, dan van zender wisselen, en dan teletekst terug aanschakelen.

 

Is er een manier op TT888 altijd aktief te hebben? Dit zou ik zeer op prijs stellen.

 

PS. Een oplossing zou ook zijn als de DM600PVR de teletekst informatie gewoon naar de TV zou doorsturen. Dan zou ik de TV op TT888 kunnen laten staan, en dan gewoon via de afstandsbedieling van de Dreambox de zenders te wisselen. Ik vraag me eigenlijk af waarom dit niet het geval is.

 

Alvast bedankt!

 

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


teletekst ondertiteling kan je van onder de audio knop selecteren. Dan hoef je dat niet meer met tuxtxt te doen, en heb je geen gedoe meer met zappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
teletekst ondertiteling kan je van onder de audio knop selecteren. Dan hoef je dat niet meer met tuxtxt te doen, en heb je geen gedoe meer met zappen.

Als ik op de audio toets druk dan zie ik bij sommige zenders "no subtitles" staan (bij anderen helemaal niets), terwijl deze toch ondertitels via teletekst uitzenden. Is dit misschien bedoeld voor een andere type ondertitels (niet-teletekst) ???

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guppje29
of Gsub instaleren
Kan je eerste keuze en 2de keuze onderiteling invoeen of zelfs door de config aan te passen alles automatisch te laten lopen.

Ik heb zonet deze plugin geïnstalleerd, maar er komen nog steeds geen ondertitels. Ik heb enkel een configuratiescherm bij de plugins, maar wat ik daar ook instel, er gebeurt niets :-/

Is dit wel voor teletekst ondertitels?

Alvast bedankt iedereen...

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Menneke
Origineel bericht van: pieterg
teletekst ondertiteling kan je van onder de audio knop selecteren. Dan hoef je dat niet meer met tuxtxt te doen, en heb je geen gedoe meer met zappen.

Als ik op de audio toets druk dan zie ik bij sommige zenders "no subtitles" staan


ja, en als je daar op gaat staan, en rechts/links gebruikt om subtitles te selecteren?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
teletekst ondertiteling kan je van onder de audio knop selecteren. Dan hoef je dat niet meer met tuxtxt te doen, en heb je geen gedoe meer met zappen.


Supertip, vanaf welke software versie is dit actief?

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
teletekst ondertiteling kan je van onder de audio knop selecteren. Dan hoef je dat niet meer met tuxtxt te doen, en heb je geen gedoe meer met zappen.


Werkt helaas niet bij zone reality.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
ja, en als je daar op gaat staan, en rechts/links gebruikt om subtitles te selecteren?

Dat is een erg goede tip, dat wist ik niet! Deze ondertitels zijn ook veel mooier en minder indringend, dan die van teletekst.

Is dit standaard van PLI Jade3, of is dat door de installatie van gsub?

Echter, alhoewel ik engels als default ingesteld hebt, moet ik toch bij elke zender apart dit instellen (via de audio knop, en dan links/rechts tot ik Engels heb). Dit moet voor elke zender apart?

Vreemd is dat dit niet met alle zenders werkt die TT888 ondertitels heeft. Bvb wel bij BBC1, maar niet bij NED1. Vermoedelijk is dat een ander soort ondertitel, dan de TT888, die simultaat wordt uitgezonden?

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit nog wat verder onderzocht...

 

- er zijn twee soorten ondertitels: DVB en Teletekst. Sommige zenden beide uit (bvb BBC), maar anderen niet (bvb NED1).

 

- de DVB ondertitels kan men via het audio menu instellen (gsub is hier zelfs niet voor nodig). Dit moet apart per zender, tenzij misschien een plugin dit automatisch kan doen in functie van de taal? (gsub?)

 

- teletekst ondertitels moet men via teletekst kiezen, tenzij één of andere plugin dit ook kan?

 

- heeft iemand gsub goed aan de praat gekregen? Bij mij doet dat helemaal niets (buiten een extra menu aan het plugin menu toe te voegen). Volgens dit instellingenscherm kan het zowel DVB als TXT (=teletekst, veronderstel ik) ondertitels tonen; maar dat werkt dus niet bij mij.

 

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Menneke

- teletekst ondertitels moet men via teletekst kiezen, tenzij één of andere plugin dit ook kan?


nee, die zouden echt ook in de lijst moeten staan onder de audio knop.
Je moet alleen wel txt caching aan hebben staan volgens mij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Menneke

- teletekst ondertitels moet men via teletekst kiezen, tenzij één of andere plugin dit ook kan?


nee, die zouden echt ook in de lijst moeten staan onder de audio knop.
Je moet alleen wel txt caching aan hebben staan volgens mij.

Inderdaad; als ik teletekst caching aanzet, dan verschijnen de teletekst ondertitels ook in het audio menu! Bedankt!

PS. gsub is dus niet nodig hiervoor; heeft iemand dit trouwens aan het werk gekregen?

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guppje29
Deze werkte bij mij perfect
Alles in de juiste mapjes stoppen en de box een keer restarten.
De config is aangepast zodat hij op bepaalde kanalen ook NL subs weer geeft.
die config kan je aanpassen met crimson editor of wordpad.

In welke folder exakt plaats ik deze files dan?

Bedankt.

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...