Ga naar inhoud


Bij regen vallen de zenders van RTL (45678) allemaal weg of gaan haperen


Gast bkj

Aanbevolen berichten

Met de nieuwste kabel 120 db is 75 meter geen probleem Die takken zijn bij wind en regen op een andere plaats dan bij droog weer , Dus snoeien En de schotel is dat wel een goed merk. Want het komt vaak voor dat men een kleine hoogwaardige meer resultaat heeft dan een grote slechte kwaliteit .En een te grote schotel is ook niet het beste voor de astra(meerdere sats op1 pos) wegens de scherpere focus . Dan is de ene zender wel goed bijv 1f en de andere van 1l minder

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Even reageren;

Inmiddels hebben wij al vele dingen uitgeprobeerd.

Nieuwe ontvanger

Nieuwe LNB kop

Nieuwe plaats voor de schotel

Maar we twijfelen nu over de schotel zelf.

Destijds aanbieding bij de (durf het bijna niet uitspreken) discounter L.dl

Misschien is het wel een slechte schotel..

Weer wat op uit te vogelen.

Snoeien is geen optie krijg ik met boswachter te maken want het ligt buiten mijn terrein.

Inderdaad de paraplu maakt niets uit maar je ik moest iets proberen

OF .... zou het goede plaats zijn op de lantaarnpaal?

 

groetjes BKJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mijzelf ook eens een schotel aan een mast gemaakt .6 meter hoog ,maar die mast moet extreem goed geschoord worden (door twee stalen pijpen zodat in alle richtingen de mast stabiel is) dan kan het . want de kleinste beweging is fataal ,als je met de ladder tegen de mast staat is het signaal goed (volgens je metertje) kom je naar beneden is het gewicht van je zelf eraf , en dan veerde de mast wat terug , en was het signaal weer waardeloos. PS Die schotel is waarschijnlijk de boosdoener . en koop ook een bekend merk lnb alps, inverto, sharp, enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Heb jij dit al eens bekeken (en gedaan):
Zie ik "mijn" satelliet
en kijk hier ook eens
Heb ik vrij zicht?
Misschien heb je er iets aan en kan je uitsluiten of iets het zicht belemmerd


Goeie tips, voordat je iets gaat doen moet je met zo'n driehoek eerst eens vast stellen of er uberhaupt wel voldoende vrij zicht is anders kan je aanschaffen wat je wilt maar dat wordt het nooit iets.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij regen heb ik dat ook , als er zwaar weer opkomst is beginnen ze eerst te blokken daarna een freeze ,

ik heb een 90 cm schotel,uitgericht met een satfinder , 10 mtr kabel ,dreambox 7020, vrij zicht schotel staat op plat dak vrij in de sky , nu las ik in de vorige reacties de skew .. maakt dat dan nog zoveel uit?? het kopje wat draaien ?ik heb nu snr 90 prct en agc 89 op de rlt4 zender

zal het gelijk proberen met slecht weer t dak op dan , dus mijn vraag .scheelt het de skew mijn freezes dan>?

mvgr. geert.

dreambox 7020 met nwste pli moteq1.2 disec 88 cm triax 00 6A**** g windhoos 7 pliek ,,geef gas derrrop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Allicht kan het wel het een en ander verbeteren, maar het kan best zijn dat het niet veel beter wordt.

Ik heb de laatste tijd ook wel wat uitval gehad tijdens zeer zware onweersbuien.

Het hoeft lokaal niet eens zoveel te onweren maar als er ergens tussen jou en de satelliet flink onweert kan je er dus ook last van hebben, zonder dat jij de indruk hebt dat het echt zwaar onweert. Er kan dus in de afstand van ongeveer 38746km nog wel wat storing hangen :D

 

Een wat groter schermpje kan je HIER vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caddydriver
Haal eerst die paraplu(troep)maar eens van de schotel bij regen of sneeuw schermt hij een groot deel van de reflectie van je schotel weg en dus een slechtere ontvangst.
Een paraplu heeft geen enkel verbeterend effect het signaal gaat al door kilometers regen zou dan de laatste Meter wat uitmaken???



@caddydriver,

In het geval van de topicstarter heeft de paraprot inderdaad
de verkeerde afmetingen en is verkeerd geplaatst.
Op deze manier zal waarschijnlijk (vaak) verslechtering van het signaal optreden.

Zoals ikzelf in de praktijk ondervindt bewijst in het algemeen gesproken
een paraprot (ook) bij regen en met name bij zwakke satellietsignalen zijn nut.
Het gaat inderdaad om de laatste meter.
De regendruppeltjes die dankzij de paraprot niet op de lnb komen
kunnen bij "zwakke" satellietzenders het verschil tussen
wel of geen ontvangst betekenen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

@bkj,

 

Een andere schotel en de skew eventueel bijstellen lijkt mij de oplossing.

 

Skew bijstellen is kort door de bocht het om de as draaien van de lnb.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caddydriver
Ik had het dus ook specifiek over die paraplu ,overigens verbazingwekkend dat bij jou de laatste meter telt, jij woont hoger in nederland dan wij en ik heb geen last van wegvallen van de zogenaamde zwakke zenders terwijl wij beneden zeenivo wonen wij hebben meer regen tussen de sat en de schotel en jij omdat je hoger woont minder. whistle



@caddydriver,

Met het (eventuele) wegvallen van zwakke zenders doel ik niet op de satelliet Astra 19,2 Oost.
Bij die satelliet ondervind ik (uiteraard) geen problemen.
Ik denk eerder aan satellieten als Nilesat 7 West en Amos 4 West.

Wat hoeveelheid regen te maken heeft met de hoogte waar je woont begrijp ik niet zo goed.
Als uit een bepaalde wolk 1000 liter water valt dan wordt die hoeveelheid
niet groter of kleiner naar gelang de hoogte waar de regendruppels neerkletteren.

Daarnaast heb je behalve een specifieke opmerking over de paraprot van de topicstarter
wel degelijk ook een algemene opmerking over de paraprot geplaatst.
Zie jouw citaat hieronder.

Origineel bericht van: caddydriver

Een paraplu heeft geen enkel verbeterend effect het signaal gaat al door kilometers regen zou dan de laatste Meter wat uitmaken???



Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schotel kijkt niet recht vooruit, maar schuin omhoog.

(ongeveer onder een hoek van 30 graden)

(per 2meter lengte 1meter hoogte)

 

Bij de 3de foto, gaat(komt) het signaal dus ruim over de huizen aan.

Bij de eerste foto, zie ik nog groene beplanting aan de bovenzijde, vermoed dat deze jouw signaal ontvangst beïnvloed.

 

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we zijn ook bang dat dat de boosdoener is...

Hoewel denken wij dat de schotel van L.dl niet helemaal goed is en dat het signaal niet goed op de LNB komt.

We gaan maar een goede schotel kopen.

In ieder geval iedereen allemaal bedankt voor het meedenken. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...