Ga naar inhoud


11 Ledjes met maar 4 draden


RVP

Aanbevolen berichten


Gast Drs. IJzerbout

Ik snap van die schakeling geen moer...maar zet snel een diode over de spoel van het relais. Anders is de transistor binnen de kortste keren naar de eeuwige jachtvelden. Kathode aan de +

Bijvoorbeeld een 1N4148

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Drs.

Ik veronderstel dat je met de schakeling de K8023 kit van Velleman bedoelt. De ULN2003 die als outputdriver gebruikt wordt heeft de door jou genoemde diode ingebouwd. Deze driver is speciaal bedoeld voor het schakelen van inductieve lasten.

Het is dan wel noodzakelijk dat de + van de relaisspanning ook op de +Vext aansluiting van de K8023 aangesloten wordt.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik snap van die schakeling geen moer...maar zet snel een diode over de spoel van het relais. Anders is de transistor binnen de kortste keren naar de eeuwige jachtvelden. Kathode aan de +
Bijvoorbeeld een 1N4148


1N4148 is veel te traag om te blussen, daar schiet je weinig mee op. Koop een echte blusdiode, kost misschien 10 cent meer...

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik snap je opmerking niet echt.

De diode die ik aangaf is toch echt high speed. 5 nS snel.

Zo heb ik dat vroeger geleerd en toegepast. Dan doe ik het al mijn hele leven fout?

 

--KLIK--

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...