Ga naar inhoud


sitecom wireless router instellen


Aanbevolen berichten

ik ben bezig met een sitecom wl 143 in te stellen ,voor m zwager draadloos internet op een laptop,kan wel inloggen op 192.168.1.1 keurig netjes admin admin opgeven ben erin ,nu wireless instellingen ,wepkey opgeven ,op de laptop exact de zelfde key ingeven ,geen internet ,wel verbonden maar met beperkte doorgang, nu heb ik nog een router een kpn experia box ,2 sec instellen en heb wel internet ,boekje al tig keer gelezen ,kom er niet uit met de sitecom ,wat vergeet ik ..

in elk geval bedankt ,\\groetn geert

 

dreambox 7020 met nwste pli moteq1.2 disec 88 cm triax 00 6A**** g windhoos 7 pliek ,,geef gas derrrop

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dan zal je toch echt wat meer info moeten geven over je instellingen.

 

Omdat je wel verbinding heb met de router en ik er van uit ga dat je dezelfde encryptie en key heb gebruikt op de router en laptop heb ik het vermoeden dat er iets niet klopt met je IP range DNS of gateway.

 

evt zou je de verkeerde key lengte gekozen kunnen hebben (64 of 128 bit).

 

Maar als je WEP gebruikt kan je net zo goed geen beveiliging gebruiken. Om die encryptie te breken heb je maar een paar seconden nodig.

 

Was merlin maar zo goed beveiligd smile

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan nu wel verbinding krijgen maar met beperkte doorgang dwz wel netwerk geen internet ,heb al gereset en ook geen beveiliging geprobeerd

.we knoeien wel eem weer an daar is de zondag ook voor smile heb nu op wpa2 staan ,kom der wel in de router via 192.168.1.1 ., en krijg wel ip toegewezen dhcp gedaan ,deedt niet nu zelf een range gekozen en nog 0,0

 

 

iig bedankt alvast.

groetn geert

dreambox 7020 met nwste pli moteq1.2 disec 88 cm triax 00 6A**** g windhoos 7 pliek ,,geef gas derrrop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...