Ga naar inhoud


Dilemma: xbox 360 of playstation 3 kopen ?


djpetit

Aanbevolen berichten

Ik zou graag weer een nieuw spele-dingetje willen kopen echter twijfel ik. Ik twijfel tussen een xbox360 of een playstation 3.

 

Ik wil graag zowiezo het apparaat gebruiken om hd te streamen. Eventueel ook blu-ray spelen (maar dit dacht ik niet op een xbox 360) !

 

Wie geeft tips, trucs en gebruikerservaring om mij te helpen om een goede keuze te maken ?

 

bvd,

 

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een ps3 gekocht omdat deze, toen, minder kapot gingen dan de 360 die, toen, 33% ervan stuk gingen. dit schijnt opgelost te zijn en dus ook niet meer zo vaak kapot gaan.

Ik ben happy met de ps3 en gebruik de bd player hiervan ook. Spelen zijn er voor beide genoeg ook al zijn er meer voor de 360.

Graphics zijn op beide zeer goed en er zit weinig verschil in de power van deze. Online gaming is op de ps3 gratis en moet worden betaald op de 360.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 'm vanaf de release 60G.

Ben er zeer tevreden over.

Stream veel naar de Ps3,daar is een apart

progje voor,werkt out of the box.

Dus ik zou zeggen ga voor de PS3

Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH,

PS4 1TB ,Samsung S7,Google Nexus 5x  , Google Nexus 7 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker voor de PS3 gaan.

Er is erg veel content om te streamen met de PS3.

Ook het AVCHD formaat wordt door de PS3 moeiteloos afgespeeld.

En natuurlijk de ingebouwde Blu-Ray speler

met 24 Hz movie weergave.

 

Daarbij komt dat er steeds weer nieuwere software voor de PS3 uitkomt,

ook voor wat betreft de Blu-Ray speler.

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het programma PS3 Media Server gebruik ik hier icm de ps3, werkt perfect wel met netwerkkabel aansluiten, met wifi stottert het beeld.

 

Al me avi's kijk ik hiermee op de ps3.

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2 centen: als je een fanatieke gamer bent ga je absoluut voor de xbox360. Dit vanwege het veel grotere aanbod en het Live netwerk dat echt veel beter is dan het ps3 netwerk.

 

Als je af en toe een game erbij wilt doen, en vooral de multimedia functionaliteit wilt gaan gebruiken is de ps3 de beste keuze. Zeker ook al omdat je er gewoon een goede blu ray speler "bij krijgt".

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ze allebij gehad. xbxo360 uiteindelijk weer verkocht omdat ik talloze vastlopers had. PS3 ben ik zeer zeer tevreden over.

 

Maar zonder die vastlopers was de xbox ook goed, zeker hun xbox live arcade en die xbox awawrds, leuke features.

 

Ik zou het van de spellen laten afhangen, welke je koopt. (ik speel bijna alleen maar sportspellen en die zijn altijd op beide te krijgen)

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je verwijst naar dat artikel en dat zelf ook goed gelezen zou hebben, wist je nu dat je een broodje aap aan het verkondigen bent.

Een PS3 koste in het (recente) verleden nog 800 euro in productie en ging voor minder dan 400 euro over de toonbank. ruim 400 euro verlies per verkochte PS3 voor sony dus. Er vanuitgaanden dat de winkelier en groothandel er dus niets aan heeft mogen verdienen.

Nu zou dan de productie 70% minder kosten. 240 euro dus. Daar moet dan Sony, de groothandel en de winkelier nog aan verdienen.

Ik denk dat Sony dus alleen nog maar kosten (eeder verlies en ontwikkelingskosten) aan het dekken is en dus wel gek zouden zijn als ze de verkoop prijs onder de 389,00 euro laten zakken.

Dat is die PS3 ook gewoon meer dan waard.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satters,

 

bedankt voor het meedenken. Uiteindelijk gisteren de knoop doorgehakt en is de keuze gevallen op de ps3. (mede omdat vrienden en familie ook een ps3 hebben en het daardoor gemakkelijk is om de spellen uit te wisselen)

Gisteren maar gelijk gekocht in de winkel voor € 399,- inclusief 2 spellen. Uiteraard gisteren gelijk aangesloten en al gebruikt om wat films te streamen en natuurlijk om de spellen te spelen. Ik moet zeggen gemakkelijk om aan te sluiten en gemakkelijk te configuren in mijn netwerk.

 

Nu nog verder experimenteren. Eerste indrukken geweldig apparaat !

 

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

super app die ps3 mediaserver, nu kan mijn apple tv weg. thanks

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...