Ga naar inhoud


Dual boot enigma2 op ipbox9000hd lukt mij niet


plex

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik probeer de ghost van enigma 2 op mijn ipbox9000 via usb te installeren en gebruik daar de uitleg van ikbennico voor. Ik kom echter niet verder met de USB_update.img. Ik ftp deze file in /temp doe chmod755 en start opnieuw op. Nu probeer ik via toets 3 op de afstandbediening e2 op te starten maar hij blijft in booting hangen. Wat doe ik fout??

gr

Ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


de ghost is om op een stick te installeren.Niet op de box zelf.Gewoon opvolgen door op de stick te plaatsen.Dan via ftp naar de box gaan, de Uboot naar 1.3.3 zetten zoals een gewone img update over ftp.Dan cold start (switch achteraan) en 3 indrukken op remote (5 tal sec) voor E2 of 4 voor NLB.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo bellejt,

Ik installeer hem ook op de stick maar als ik hem dan wil rebooten zoals jij beschrijft dan blijft de box in het boot menu hangen. Ik denk dat de USB_update.img niet is geinstalleerd.Kun je dit controleren? De uboot1.3.3 is al geinstalleerd.(denk ik)

ps Wil jij eens beschrijven wat jij doet als je met ftp naar de box gaat en uboot naar 1.3.3 zetten want misschien gaat het daar wel fout.

gr

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

USB_update.img net zo update als alle img flash files.

Dus met flasher of met pcedit. Kan bijv. door de ontvanger aanzetten en aan/uit knop voorop ingedrukt houden. Hij geeft dan aan USB-UPDATE, img file erheen sturen. Wachten, Done.

Om van de stick te starten, op de rc 3 (5sek) ingerukt houden met booten. Stick lampje gaat flikkeren, de eerste keer blijft hij lang in BOOTING staan, gewoon wachten. Als toch flash wordt gestart,is USB_update.img niet goed geflashed, wanneer na 5 min niet wordt gestart, is je stick niet goed/goed gevuld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de E2 is heel mooi en makkelijk MAAR kan mijn diablo nog niet benaderen.Dus moet ik bij NLB blijven.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bellejet,

Ziet er mooi uit alleen incubus loopt af en toe vast. Weet jij of de laatste versie van incubus ook in var/bin geplaatst moet worden? Er zit nl nog een 0.83 in.

Ps over NLB was ik ook tevreden maar ik wil dit toch een keer uitproberen.

gr

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Belletj:

 

Even een wilde gok mbt je Diablo

Op NLB 9580 staat in "/lib/modules/2.6.17.14_stm22_0037-cuberevo/extra/sci" "sci.ko". Het kan heel wat anders zijn,

maar kan ook de kernelobject voor de CI zijn. Als je deze

in E2 (wel even de oude back up) /lib/modules zet, je weet maar nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb camd3 geinstalleerd en newcs opgestart.Werkt niet voor de C+ NL.Niet vergeten dat ik GEEN card heb hé.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist lib/modules geprobeerd maar geen resultaat.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ GeniusX,

Camd3 werkt ook wel maar met NLB gebruikte ik altijd incubus en wil ik het E2 ook proberen. Via ACT lukt het mij niet om een nieuwe versie incubus te downloaden ,doe waarschijnlijk iets fout want hij crashed telkens weer.

Ps wat mij opviel is dat channel up/down via de AB niet werkt. Heb geprobeerd de keymap van versie 0.4.2 er overheen gezet,zoals hier in een vorige post staat, maar dit heeft geen effect.Iemand??

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...