Ga naar inhoud


afstel probleem 19.2 en 23.5


sander1977

Aanbevolen berichten

hi

 

ik een heb een 60 cm schotel. Ik heb bij canaldigitaal een block gekocht voor een 60 cm schotel om astra 19.2 en 23.5 te ontvangen. Het gaat me vooral om de HD kanalen op de 23.5.

 

Ik heb alles gedaan wat ik hier gelezen heb en wat de zeer slechte gebruiksaanwijzing aangeeft.

 

Ik heb goed ontvangst op de 19.5 (90%)

Nu heb ik op de 23.5 ontvangst op de transponder van de regionale kanalen (11914)een lock en ontvangst en de rest niet. Ik wordt er gek van. Ik heb alles 2 x gecontroleerd. Ik heb zelfs opnieuw de 19.2 gezocht en de proccedure nogmaals gedaan maar helaas. Het lukt niet om op de HD en de andere transponder van canaldigitaal (11739 en 11856) een lock te krijgen.

 

Ik weet dat deze vraag veel gesteld wordt maar alle aangedragen oplossingen werken niet.

 

ik hoop dat iemand me kan helpen om hem nu eens goed in te stellen, zodat mijn tv tot zijn recht komt smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze block werkt het beste op een triax schotel.

Normaal word de kop met de bevestiging vast gemaakt aan de 23.5 positie op de lnbf weergeven.

Maar dan moet je een meter hebben die de 23.5 oost kop aanspreek doormiddel van toneburst commando poort 2.

In geval van jou maak je de lnbf vast op de 19.2 positie weergegeven op de duo lnbf.

Nu heb je een mal van de kop in gebruiksaanwijzing staan, deze moet je tegen de kop aanhouden en de streek die in de mal getekens is waterpas zetten, de kop draai je natuurlijk mee.

De triax houder is hiernamelijk voor gemaakt.

Als je nu hem afsteld op de astra 19, dan moet je vanzelf ook de 23,5 goedkrijgen.Let wel op dat je vrij zicht moet hebben op de 23.5 oost.

namelijk komt de vanuit acher de schotel kijkend naar de duolnbf aan de linker kant binnen.

Recht voor je uit is de astra 19, links ervan dus de 23.5.

je zegt dat je ontvangst hebt van de regionalen, hoeveel signaal en kwaliteit heb je daar?

Welke ontvanger gebruik je?

 

Suc6

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

74125857.jpg

Op de foto: de installatie uitgericht op 19 oost.

Duidelijk is te zien dat de DUO-LNB hier met de feedhorn van de 19 oost in de

houder is bevestigd. De LNB hangt dus schuin, 23 oost moet ietwat hoger hangen en dat is op de foto de linkerhelft van de DUO.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...