Ga naar inhoud


Streamen naar iPhone (direct via Ubuntu enz.- Geen Airvideo berichten aub)


T-Rex

Aanbevolen berichten

Hmzz, op zich moet t werken op Ubuntu (heb t zelf werkend gehad op een vmware image). Er zal ongetwijeld iets lulligs fout gaan, kan zo echter moeilijk bekijken wat.

 

Misschien is t een optie dat ik via iets als 'teamviewer' een blikje werp? Stuur anders ff een pm.

 

Je had al geprobeerd met een nieuwe installatie van 'dreamstream' en alleen compileren + config.php aanpassen?? Of misschien ff je cache map leeggooien (streamer.log kan misschien niet worden overschreven ivm rechten)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 176
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Volgens mij is er geen teamviewer voor Linux. Ik had je al een PM gestuurd :D

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de auteur: ik ben met iets vergelijkbaars bezig geweest voor android (die dat wel out-of-the-box ondersteunt ;-)), maar het lukt mij niet, om de volgende reden: android vereist een "3gp" file/stream. Die kan ffmpeg wel maken, maar net niet helemaal volgens de specs, dus androidos (of de hardware) speelt het niet af. Als je wat er uit ffmpeg komt door gpac (MP4Box) haalt, dan speelt-ie het wel af, maar dat kan uiteraard niet tijdens het streamen. Daar houdt het dus op voor mij :-( Betere 3gp of mp4-support in ffmpeg zit er niet in aangezien de ontwikkelaars van ffmpeg niet enthousiast zijn over het file-formaat (om diverse redenen) en omdat de specs $$$ zijn.

 

Hoe los jij dat op? Of gebruikt de iphone een ander streaming formaat? Transport stream? De output van ffmpeg qua transport stream is ook niet 100% jofel :-/

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley
VLC4iphone in cydia speelt de stream nog wat schokkerig, maar een begin is er.


Was ff vergeten dat ik Ned1HD op de plek van ned1 had staan.

vlc4iphone speelt de overige zenders vlekkeloos af via local netwerk zonder tussenkomst van pc dus.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet dan toch een nieuwe versie van vlc4iphone zijn, want ik heb dit al verschillende keren geprobeerd.

Ik kreeg wel geluid, maar slechts om de paar seconden een beeld.

 

Ik ga het direct eens opnieuw proberen dan.

 

Hoe geef jij trouwens de zenderinformatie door in vlc4iphone ?

Want de manier die ik gevonden had is nogal omslachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je hiervan wat screenshots kunnen posten, ben wel benieuwd hoe dit er uitziet op de iPhone.

 

Alvast bedankt!

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

streamer gratis in itunes werkt ook. Volgens mij van dezelfde gozert.

m3u streamlink uit je webinterface knippen, en in je bookmarks plakken in vlc4iphone of streamer app.

 

alleen volbeeld wil hier nog niet lukken, maar speelt goed hier.

 

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, het werkt !

 

Wel jammer dat je het scherm niet kan draaien, maar het werkt in ieder geval wel.

 

Nog niet zo vloeiend als ik zou willen, maar stukken beter dan vroeger. Dit is echt wel bruikbaar zo.

 

Is er ergens een algemene stream met wat momenteel op TV gekeken wordt ? Want het is niet echt handig om op deze manier linkjes te gaan ingeven, telkens naar een individuele zender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GHP
Zou je hiervan wat screenshots kunnen posten, ben wel benieuwd hoe dit er uitziet op de iPhone.

Alvast bedankt!


Met dat programmatje in de (free)appstore gaat het inderdaad best goed. Alleen bij snelle beelden geeft hij op mijn 3G af en toe strepen.

Zappen en zo kan ook gewoon tussen door. (via de remote, stream loopt gewoon door).

Groot nadeel is wel dat hij niet in landscape mode kan.

img0313x.png

Dreambox 7000 (Pli Jade3) HenkSat user smile

Dreambox 800HD (Pli Jade3)

Hauppauge WinTV Nova HD S2 (DVBViewer Pro)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het programma gedownload, echter het probleem waar ik tegen aanloop is de bitrate... deze is veel te hoog voor de iPhone.

 

Maar daarvoor was dit project ook bedoeld wink

 

Ik ga het gewoon verder testen met Linux, al werkt het dan niet direct, maar ik heb de tijd wel.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Harley
nieuwe app openstreamer in cydia speelt volbeeld.



Zou je me een beetje op weg kunnen helpen om de settings goed te krijgen zodat ik mijn stream via openstreamer op de Iphone krijg.

Via VLC krijg ik de stream binnen via: http://192.168.1.6/video.m3u Daar vraagt hij echter naar de username en het wachtwoord. Bij openstreamer werkt deze link niet en kan ik ook geen wachtwoord ingeven...

Bij voorbaat dank !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FrenkY
Origineel bericht van: GHP
Zou je hiervan wat screenshots kunnen posten, ben wel benieuwd hoe dit er uitziet op de iPhone.

Alvast bedankt!


Met dat programmatje in de (free)appstore gaat het inderdaad best goed. Alleen bij snelle beelden geeft hij op mijn 3G af en toe strepen.

Zappen en zo kan ook gewoon tussen door. (via de remote, stream loopt gewoon door).

Groot nadeel is wel dat hij niet in landscape mode kan.

img0313x.png


Ik krijg maximum 4 frames/sec door.
Werkt het bij jullie vlotter?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...