Ga naar inhoud


Ervaringen Humax 5050c


Gast eric5.1

Aanbevolen berichten

Zins kort heb ik mijn Samsung DCB-P859RS vervangen door de Humax 5050c. De reden was/is HD ontvangst en de ethernet aansluiting. Mijn doel is o.a files (DVD's) te rippen met de PC en naar de HD van de Humax te sturen waarna ik deze t.z.t. kan bekijken.

 

Maar zover ben ik nog niet. Het aansluiten op mijn netwerk is probleemloos verlopen. De Humax geeft zelf zijn netwerkadres op 192.168.xxx.xx en met programma FileZilla zijn de files te benaderen en over en weer te transporteren.

 

De Humax slaat video's op in een .ts formaat. Een formaat wat prima is af te spelen met bv. VLC op de PC. Een file naar de PC halen en daar bekijken levert geen probleem op ( met de Samsung gaat dat niet !).

 

Andersom is mij nog niet gelukt. Een mpeg filmpje uploaden lukt wel en komt ook aan (volgens FileZilla) maar is niet te zien in de media van de Humax en dus ook niet afspeelbaar.

 

Heeft iemand een idee ????

 

Wat op/aanmerkingen:

- het update van de software gebeurd automatisch. Ik heb nu binnen 3 dagen gezien dat als het apparaat standby staat er reeds 2x UPDATEN in de display staat. Binnen het menu kun je niet bij de optie software updaten.

- Uit de standby duurt het vrij lang (20s)tot dat je beeld hebt. Eerst LB, dan +* en dan BOOT (de Samsung is sneller).

- De display is veel te helder kan makkelijk op 50%

- de spaarstand inschakelen betekent dat bij standby er geen klok in de display is te zien ( zou dit veel schelen ?)

- Met de Samsung kun je gemakkelijk submappen aanmaken en files verplaatsen. Bij de Humax is er aleen Video, muziek en foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: eric5.1
Zins kort heb ik mijn Samsung DCB-P859RS vervangen door de Humax 5050c. De reden was/is HD ontvangst en de ethernet aansluiting. Mijn doel is o.a files (DVD's) te rippen met de PC en naar de HD van de Humax te sturen waarna ik deze t.z.t. kan bekijken.

Daarvoor heb je dan toch het verkeerde apparaat gekocht. smile
Met een echte (HD) mediaplayer/tank ben je dan beter uit natuurlijk.

Maar je kan eens kijken op het Ziggo-gebruikers forum, daar zijn ze met hetzelfde ook al een tijdje bezig:
Ziggo-Gebruikers Forum: Conversie van bestanden van en naar Humax 5050c
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Doman,

 

ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb het forum gelezen en begrijp (een beetje) het probleem. De Humax gebruikt naast de .ts files een tweetal eigen files .HMT en .NTS . Er wordt door Hillpet (goed werk) verricht om met een eigen gemaakt tool deze "eigen" files te genereren maar daar zitten nog veel "haken en ogen" aan.

 

Zoals het er nu voorstaat is de weg DVD naar Humax als volgt:

DVD via bv. VLC omzetten naar xxx.ts file. Via speciaal Hillpet tool ( in ontwikkeling ) de extra .hmt en .nts files aanmaken. Deze samen uploaden naar de Humax via bv. FileZilla en dan afspelen.

 

Ik heb mij een beetje verkeken op de specificaties van de Humax die niet maar zo div. mpeg bestanden af kan spelen. Heeft natuurlijk ook te maken met de functies van de speler ( vooruit,achteruit, snel, langzaam).

 

Ik denk nu (nu je goedkope mediaplayers als de Asus O!play hebt) dat de meest praktische weg als volgt wordt:

downloaden: Humax-FileZille-PC afspelen films met VLC

uploaden: DVD-VLC-film afspelen via netwerk met Asus O!play

 

Mooi van de Humax t.o.v. de Samsung is dat je opgenomen programma's van de HD te halen zijn en afspeelbaar op een ander medium.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: eric5.1

Wat op/aanmerkingen:
- het update van de software gebeurd automatisch. Ik heb nu binnen 3 dagen gezien dat als het apparaat standby staat er reeds 2x UPDATEN in de display staat. Binnen het menu kun je niet bij de optie software updaten.
Je ziet geen software-update maar een (poging tot) smartcard-update. Software updaten in het menu kan niet omdat er geen software-update beschikbaar is.
Citaat:

- de spaarstand inschakelen betekent dat bij standby er geen klok in de display is te zien ( zou dit veel schelen ?)
De antenne-doorvoer staat dan ook uit. Besparing schijnt niet veel uit te maken (niet zelf gemeten)
Citaat:

- Met de Samsung kun je gemakkelijk submappen aanmaken en files verplaatsen. Bij de Humax is er aleen Video, muziek en foto's.
Je kunt wel degelijk mappen aanmaken en files verplaatsen; wel even in de handleiding kijken want het is niet intuïtief duidelijk hoe het verplaatsen precies werkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Asmi,

 

dank voor je input.

-Dat van de standby ben ik met je eens, nu beide geprobeerd e.a. blijft ca. 20 sec.

-dat verplaatsen staat niet in de handleiding (gedownload) mogelijk moet ik de CD die er bij was eens bekijken.

 

een nieuwe probleempje is bij mij dat als je de GUIDE bekijkt er rechts zaken van het beeld "vallen"

bv de start en einde tijden van een programma zijn niet geheel te lezen. Ik heb met div. instellingen ( wide v-formaat ) zitten spelen maar e.a. maakt geen verschil

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geloof dat je mij niet helemaal begrijpt:

 

ik heb een 16:9 tv en zo is de Humax ook ingesteld

beeldvullend of auto maakt niet uit. We hebben het dus over

het Guide scherm waar de rechterkant buiten beeld valt.

 

T.a.v. het verplaatsen had Asmi gelijk.

eerste een doel map aanmaken ( rechts of links plaatsen ) daarna selecteren en dan is de VERPLAATSEN knop actief. Gaat prima met de twee lijsten ( gelijk Norton Commander ) werkt lekker.

 

Display opgelost door een huis/tuin/keuken aanpak. Donker blauwe doorzichtige folie voor de display (achter het klepje ) plakken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...