Ga naar inhoud


Topfield nu al kapot, wat is een ander goed merk?


TheLastHero

Aanbevolen berichten

Na veel ellende te hebben gehad met mijn TF, heeft deze het nu echt begeven. Het is een TF 5510 twin ontvanger met PVR. Heeft me zo'n 800 euro gekost en is nu al kapot (ongeveer 4 jaar oud).

 

Nu ben ik dus op zoek naar een beter merk. Een die geen last heeft van zappen, en telkens de melding geeft "geen kaart". Als er bij ons iets kapot gaat in de vriendenkring zeggen we al voor de grap "geen kaart". Zo erg is dit al ingeburgerd.

 

Opnemen van het ene kanaal en kijken naar een ander kanaal was er de laatste tijd ook niet meer bij. Tijdens het opnemen kreeg je dan het juiste beeld maar het geluid van de zender waar je naar aan het kijken was. Of als we een programma hadden opgenomen en we wilden direct als het was afgelopen er naar kijken dan ging dit niet omdat je dan dus de bekende melding "geen kaart" kreeg.

 

Al met al geen goede ervaring met TF. Daar er hier veel mensen rondlopen die ervaring hebben met verschillende merken hoop ik dat ik goed geadviseerd kan worden welk ander merk wel doet wat ik verwacht van een twin ontvanger met pvr mogelijkheid net als bij de TF 5510.

 

Ik verwcht dus een aannemelijke zaptijd, programma's die zijn opgenomen zijn gewoon te zien en te beluisteren de volgende dag en het verschijnsel "geen kaart" is weg. Bestaat dit?

 

Alvast bednakt voor jullie advies.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Henri Aalten

Nadelen, heb ik eigenlijk niet met deze ontvanger.

eentje dan, de afstandsbediening had beter gekund, kleine knopjes, maar werkt verder wel goed.

 

Wel is het van belang, dat je EMU software in de ontvanger zet, het voordeel is, dat je dan geen module nodig hebt, dus de Canal Digital, kan direct ik de ontvanger.

 

Hij heeft natuurlijk buiten de scart, en de andere bekende aansluitingen ook HDMI, dit is ook aan te bevelen.

 

Menu structuur, is wel even wennen, maar verder wel duidelijk

Zowel zenderlijst, en firmware worden met behulp van een USB stic in de ontvanger gezet.

 

Meestal is de handleiding niet in het Nederlands, maar ik vond dat geen probleem

 

Als er meer vragen zijn, hoor ik het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een aantal vragen:

1) Kan je op het display zien naar welke zender je aan het kijken bent? Ofwel staat er bij Nederland 1 Ned 1 of iets dergelijks?

2) Hoe is de zap snelheid bij gedecodeerde zenders?

3) Kan je bij het instellen van een programma opnamen zelf de naam bepalen hoe het opgenomen programma zou moeten heten?

4) Maakt de interne HDD veel herie

5) Wordt de interne HDD erg warm?

6) Kan je 2 programma's opnemen en naar een 3de kijken?

7) Hoe is het beeld vergeleken met bijvoorbeeld een Topfield? als je dit uiteraard weet.

8)Komt het probleem "geen kaart" (of dergelijke opmerking) bij het zappen of afspelen van opgenomen programma's erg veel voor of juist niet?

9) Gaat het vooruit en achteruit spoelen van opgenomen programma's makkelijk?

10) Je zei al dat de programma's gedecodeerd worden opgenomen, betekent dit dat je deze programma's ook na een week of 2 nog kan bekijken?

11) Gaat dit decoderen automatisch of moet er aparte software voor worden neergezet?

12) Is de emu software makelijk om neer te zetten en moet dit regelmatig worden bijgehouden?

13) Werkt de ontvanger ook goed indien ik de CI sloten gebruik met bijvoorbeeld een Aston cam en een Matrix revolutions cam?

14) alvast bedankt voor de antwoorden.

15) Lees net dat het opnemen niet zo makkelijk gaat klopt dit? Vooral zal het moeilijk zijn als je een programma zou willen opnemen als je deze wilt opnemen, ofwel het one-touch recording.

16) Is het menu ook in het NL of is deze net als de handleiding in een andere taal? Indien andere taal, welke?

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

HDD zat er al in, bij mijn dealer, weet ik helaas niet.

 

Ik heb wel een aantal vragen:

1) Kan je op het display zien naar welke zender je aan het kijken bent? Ofwel staat er bij Nederland 1 Ned 1 of iets dergelijks? Gewoon af te lezen voorbeeld Nederland 1

2) Hoe is de zap snelheid bij gedecodeerde zenders? 2 a 3 seconden

3) Kan je bij het instellen van een programma opnamen zelf de naam bepalen hoe het opgenomen programma zou moeten heten? dacht ik niet, maar weet het niet zeker

4) Maakt de interne HDD veel herie? NEE

5) Wordt de interne HDD erg warm? wel warm maar is geen probleem

6) Kan je 2 programma's opnemen en naar een 3de kijken? NEE

7) Hoe is het beeld vergeleken met bijvoorbeeld een Topfield? als je dit uiteraard weet. Vergelijkbaar erg goed

8)Komt het probleem "geen kaart" (of dergelijke opmerking) bij het zappen of afspelen van opgenomen programma's erg veel voor of juist niet? Helemaal niet

9) Gaat het vooruit en achteruit spoelen van opgenomen programma's makkelijk? JA

10) Je zei al dat de programma's gedecodeerd worden opgenomen, betekent dit dat je deze programma's ook na een week of 2 nog kan bekijken? zelfs na jaren

11) Gaat dit decoderen automatisch of moet er aparte software voor worden neergezet? geheel automatich wordt gedecodeerd opgenomen

12) Is de emu software makelijk om neer te zetten en moet dit regelmatig worden bijgehouden? Gaat heel makkelijk via USB bijna elke 2 maanden firmware

13) Werkt de ontvanger ook goed indien ik de CI sloten gebruik met bijvoorbeeld een Aston cam en een Matrix revolutions cam? Weet ik niet, werkt zonder cam erg goed

14) alvast bedankt voor de antwoorden.

15) Lees net dat het opnemen niet zo makkelijk gaat klopt dit? Vooral zal het moeilijk zijn als je een programma zou willen opnemen als je deze wilt opnemen, ofwel het one-touch recording. Weet ik niet

16) Is het menu ook in het NL of is deze net als de handleiding in een andere taal? Indien andere taal, welke? In het Nederlands, enkele woorden Engels,handleiding in het Engels

 

Zie antwoorden vet gedrukt.

Het is wel even wennen aan het menu

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kan je 2 programma's opnemen en naar een 3de kijken? NEE

 

O dat is een heel groot nadeel voor mij. Ik neem namelijk heel veel programma's op terwijl ik naar een derde kijk. Is dit een software nadeel of heeft dit met de hardware te maken, de meeste twin pvr kunnen namelijk wel 2 programma's opnemen en een 3de kijken.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nadelen, heb ik eigenlijk niet met deze ontvanger.

 

Ik lees toch regelmatig in draadjes vreemden bevindingen die je hebt met deze ontvanger. Zijn deze bevindingen dan maar tijdelijk en lossen deze vanzelf op waardoor je positief blijft of heb je aandelen wink ?

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...