Ga naar inhoud


Klachtendienst TV-Vlaanderen


Lithion

Aanbevolen berichten

Daarnet gevonden op de site van TVV: (hier)

Citaat:

Signaleer ons negatieve ervaringen of klachten. Er is steeds iemand die voor u tijd vrijmaakt om te luisteren: uw agent of adviseur, de dienst klachtenbeheer of de bemiddelaar van TV Vlaanderen staan te uwer beschikking.

 

U wilt een negatieve ervaring of een klacht signaleren? Dat kan!

 

Via Internet

 

Digitaal klachtenformulier

 

Per telefoon

 

Servicelijn: 02 / 790 2 790

We zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 10.00u tot 19.00u en zaterdag van 10.00u tot 17.00u.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb ik al allemaal geprobeerd met als resultaat een dikke nul.Vermits er geen communicatie met TVV mogelijk is heb ik een laatste email verzonden met de opzegging van het abonnement op 1/10/2009 en de mededeling dat de aangetekende brief volgt op het einde van deze maand als er alsnog geen antwoord komt. Misschien lezen ze toch maar een antwoord geven is schijnbaar teveel moeite.

TF7710HDPVR(HD Western digital Sata II 16MB 500GB)- Aston modue 2.26 met TVV - Astra 1/2/3/hotbird/eurobird 1/eurobird 9A

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook eens geklaagd over de vele vastlopers. En er bij gezet dat ze aub niet de klassieker moeten opsturen; kontakteer uw dealer voor nieuwe firmware.

Na een week antwoord gekregen : Kontakteer uw dealer voor nieuwe firmware.

 

Ha ha ha.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SatellietJan

Maar wat moeten ze dan zeggen ??

Als jouw niet erkende ontvanger vast loopt door slechte firmware valt dit toch niet onder hun verantwoordelijkheid.

De fout ligt toch voor 100% bij de dealer die je niet geschikte apparatuur heeft verkocht ?

 

Wordt een beetje moe van deze houding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als jouw niet erkende ontvanger vast loopt door slechte firmware valt dit toch niet onder hun verantwoordelijkheid.
De fout ligt toch voor 100% bij de dealer die je niet geschikte apparatuur heeft verkocht ?

Wordt een beetje moe van deze houding.


Waarmee je dan wel vergeet er bij te zeggen dat bij de opstart van TVVlaanderen geen enkel bezwaar werd geuit tegen eigen hardware en er zelfs op de website werd verwezen naar bepaalde firmwares van de Dreambox die de toenmalige kaart zonder problemen lieten draaien.

Achteraf komen er slecht voorbereide wijzigingen en dan is het ineens de fout van de dealer natuurlijk.

Misschien een hint voor TVVlaanderen, lever niet meer aan die verduivelde dealers en verkoop alles via de doe-het-zelf zaken of je eigen website.

We zullen snel zien wie er je dan gaat helpen als er nog eens iets misloopt.

Veel succes met je probleem bij de jobstudent aan de infobalie van zo'n winkel.

Dan pas zal je moe worden ...

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch is de dreambox nooit gecertificeerd geweest dacht ik. Dus iemand helpen met een dreambox is dan gewoon een stukje extra service. Zonder verbintenissen naar later toe. Tvvlaanderen kan niet verantwoordelijk zijn voor alle soorten firmware die de fabrikanten en hobbyisten in hun tuner steken.

De moraal is heel simpel, wil je ongestoord tv kijken, koop dan een tvvlaanderen goedgekeurde tuner. Dan kan je wel bij hen gaan zeuren als het al dan niet werkt. Als je er een hobby van maakt, dan moet je ermee leren leven dat het ineens om een bepaalde reden niet meer helemaal werkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SatellietJan

Volledig akkoord Frankb1

 

En wat Paullo betreft, er stond denk ik inderdaad ooit wel ergens op de website een verwijzing naar "ontvangers" of "firmware" waar het mee zou werken, maar ik heb nooit ergens gezien dat men het ook zou aanraden of zo.

 

Integendeel, stond er niet dat men niet kon garanderen dat het zou blijven werken of zo....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nooit beweerd dat de Dreambox gecertificeerd zou zijn geweest. Ik stel alléén maar vast dat bij aanvang - en ongetwijfeld met het oog op het winnen van klanten die al een bestaande installatie hadden - er totale vrijheid was.

 

Als het daar later mee misloopt, dan is het plots de schuld van de dealers, daar waar alles laat uitschijnen dat als die kaartwissel beter was voorbereid, heel veel problemen hadden kunnen worden vermeden.

 

Als een kaartwissel wordt doorgevoerd in een ontvangerpark waarvan geweten is dat het zeer divers is, kan men zich misschien de moeite getroosten technisch één en ander na te gaan en beter samen te werken met de importeurs van de meest verkochte merken. Zo zou men veel ongenoegen en wrevel vermeden hebben, maar blijkbaar heeft men klanten teveel...

 

Het melding maken van een klachtendienst (die blijkbaar ook niet steeds een antwoord geeft) lijkt mij dan ook niet meer dan een pleister op een houten been.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op die dreambox werkt het nog steeds, zoals op de meeste niet-gecertificeerde ontvangers ten andere waarvoor de fabrikanten nieuwe aangepaste software hebben gemaakt.

 

Stelt zich dan toch de vraag waarom het zo moeilijk is om met deze fabrikanten de technische kant van de kaartwissel vooraf te bespreken, nu het blijkbaar achteraf wel lukt. Maar dan is de imagoschade natuurlijk al geleden en rest er niets anders meer dan de schuld op de dealers te schuiven en een aantal sympathisanten te vinden die die stelling op diverse plaatsen posten.

 

Greets

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een dreambox werkte het ook niet meer. Het is uiteindelijk CCCam die de encryptie verwerkt. Deze software heb je op zowel een oud als nieuw model nodig. Bij sommige fabrikanten zit de encryptie volledig vast verwerkt in software en doen ze bij oude modellen geen moeite meer om die software aan te passen. Het is niet de taak van TVV of CDS om de fabrikanten te vragen om hun software aan te passen. Als fabrikanten een contract hebben met de fabrikant van SECA voor de implementatie ervan in hun producten, dan zullen de nodige documenten ter beschikking gesteld om een goede implementatie te kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het is niet de taak van TVV of CDS om de fabrikanten te vragen om hun software aan te passen.


Bij TVVlaanderen zouden ze het niet beter kunnen zeggen ...

En zo win je natuurlijk veel klanten en behouden je bestaande klanten hun vertrouwen ...

Maar hoe denk je dat het kwam dat bijvoorbeeld bij Hubtech of Rebox er binnen de vijf dagen een oplossing voor het probleem uit de bus kwam. Je gelooft toch zelf niet dat ze plotseling een contract hebben afgesloten met de fabrikant van Seca zodanig dat deze laatste hen de nodige documenten ter beschikking stelde om een goede implementatie te maken. Is het misschien niet eerder een satelliettelevisie-aanbieder geweest die hen na de problemen met massale beelduitval een aantal gegevens heeft verschaft om een firmware-update mogelijk te maken, kwestie van de druk op de helpdesk wat te verlichten.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo is het altijd de schuld van TVV en zeker niet van die dealer die een niet gecertificeerde ontvanger heeft verkocht. Als Microsoft een nieuw OS maakt en je oude drivers werken daarop niet meer, dan is het blijkbaar ook de schuld van Microsoft?

 

Trouwens: die software van Rebox is maar beperkt gebleven tot enkel hun nieuwere ontvangers. Dat ze zo snel een oplossing boden was gewoon om hun ontvangers niet allemaal in de containter te zien belanden. Denk dat weinig klanten nog een Rebox zouden kopen in de toekomst. Zeker niet als de helpdesk u erop wijst dat uw dealer u een niet gecertificeerde ontvanger heeft verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne philips dsx 6073 heeft helemaal geen problemen met de seca 3 kaart. Ik dacht dat deze tuner ongeveer 10 jaar oud is. Meerdere fabrikanten van tuners die heel wat jonger zijn, hebben last met deze kaart. Dan lijkt het mij duidelijk dat deze hun huiswerk niet goed gemaakt hebben en een onvolledige implementatie van het seca gebeuren in hun tuners hebben gestoken. Daar kan tvvlaanderen niets aan doen.

Nu nog eigenaardiger. Ik had ook een opticum 7100 tuner. Bij de seca2 kaart gaf deze regelmatig card error. De winkel wou hem niet terugnemen omdat hij dat blijkbaar alleen met mijn kaart zou doen. Met de seca3 kaart heb ik geen problemen gehad alleen dat af en toe het beeld schokte en het geluid wegviel(was ook met seca2). Toch maar deze tuner omgeruild voor de hd tuner van tvvlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...