Ga naar inhoud


hdmi naar dvi


wopla

Aanbevolen berichten

beste medelezers,

 

ik zit met een vraag heb hier een lcd monitor staan met een dvi ingang mooi maatje voor de caravan nu dacht ik neem ik een hd ontvanger via de omruilactie van **** koop een verloop van hdmi naar dvi sluit het aan op de hd en heb beeld.maar is dat zo simpel weet van scart naar vga heb je een convertor nodig ivm. h en v sync signalen is dit ook nodig van hdmi naar dvi?alvast bedankt theo. crazy

80cm schotel ; topfield 4000pvr;

philips dsr 7121 (in de kast);sab titan 2 combo 1.3.42

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ja dat kan zondermeer, echter er kan een kinkje in de kabel komen als je monitor geen hdcp ondersteunt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Nowtv
Daar gaan we weer smirk
DVI naar HDMI werkt gewoon.
En ook het geluid gaat via deze DVI naar HDMI verbinding.

Dat zeg je nu wel, ik heb even gegoogeld en overal heeft men het erover dat als je van DVI naar HDMI gaat het geluid apart toegevoegt moet worden. shocked
Dus wat is nu de waarheid confused


Standaard zeker niet!! In DVI is geen rekening gehouden met geluid. Bij bijvoorbeeld ATI videokaarten werkt dit wél (DVI -> HDMI) met geluid MITS je de origineel bijgeleverde adapter erbij gebruikt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou heel goed kunnen.

Maar ik lees dat hij een hdmi monitor op een HD ontvanger wilt aansluiten die alleen dvi heeft.

Dus gelijk aan een dreambox.

En daar wordt ook gewoon het geluid via de dvi naar de hdmi ingang van de tv gestuurd.

Een pc met een videokaart daar zou het anders kunnen zijn, dat weet ik niet.

En of alle dvi uitgangen op ontvangers geluid hebben weet ik niet 100% maar het lijkt mij wel ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, DVI heeft nu eenmaal geen geluid!!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Wat een onzin dit is all tig keer besproken DVI is alleen een ander soort stekker verder zijn alle signalen het zelfde,ook het geluid,alleen sommige monitoren hebben de audio verbindingen niet aangesloten.


Niets onzin.... Het betekent niet voor niets Digital VISUAL Interface

Ga hier eens kijken... http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

Er zit GEEN geluidsoptie in. In sommige gevallen (zoals bij ATi) wordt het geluid er later bij gestopt maar dan kun je alleen met een speciale adapter (van ATi) naar HDMI


HDMI is High-Definition Multimedia Interface

http://nl.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Interface

En nou niet meer zeuren hè wink

Edit: He Sjaak we zijn het voor de verandering eens winkwink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...