Ga naar inhoud


[DST 5816/33 E] RayhTec9i firmware leest smartcard wel; maar decodeerd niet


paardengek

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een Philips DST 5816/33E, waar ik via Oslink ( OSLV400C ) de rayhTec9i firmwqare heb geladen.

 

De smardcard van canal digitaal ( seca 3 ) wordt netjes herkend met Management / canaldigitaal. Maar deze werkende smartcard decodeerd het nederlandse pakket, waarop ik een abonnement op hebt niet.

 

Fta zenders werken wel. Ook de zenderlijst wordt na het scannen in de goede canaldigitaal volgorde gezet.

 

Welke instelling heb ik niet goed staan, zo vraag ik mij af.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Met de CanalDigitaal lijst heb ik geen ervaring in combinatie met de RayhTec firmware.

Ik gebruik altijd mijn eigenlijsten en Eeprom9 en daar staan de instellingen goed in voor de seca3 kaart.

 

Maar kijk even of video ecm pid op 18** staat.

Auto systeem op GEEN

EMM blokker op UIT

 

Helpt dit niet probeer dan nog een harde reset.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het eeprom erasen / schrijven geeft OSLV4.00C een fout melding, dat de oslink niet goed contact maakt. Terwijl met read signature het wel goed gaat, flashen gaat ook goed.

 

Zet ik in OSLV400C de time out error uit, dan lijkt het wel goed te gaan.

 

Maar zet ik de 5816/33E weer aan, dan ziet hij de net ingebrachte settingslijst niet. Het lijkt alsof de Eeprom helemaal niet wordt overgeschreven.

 

Ik gebruik een OSlink met 4 pennentjes en een oudere Pentium 3 pc met XP SP3 erop.

 

Enig idee, waarom de Eeprom niet wordt overgeschreven ?

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Time out control moet je uit zetten.

 

Bij het eeprom erasen en writen krijg je een melding dat het goed is gegaan.

 

Neem altijd een eeprom en kanalenlijst die bij elkaar horen en die geschikt is voor de firm die je in de decoder hebt gezet.

 

Zelf gebruik ik OsLink 2.99a, maar dat mag volgens mij niet zoveel uitmaken.

 

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zijn de 4 pennen van de Oslink aan de korte kant en is er inderdaad een verbindings probleem zoals de oslink melding aangeeft.

Het moederboard met oslink aansluiting bij de 5816 modellen ligt iets verder weg van de bodem dan bij de 6073, 7071 en 7072 modellen.

Hierdoor kwam het bij mij ook regelmatig voor dat er flash problemen optraden met de 5816 decoders.

Met een beetje stevig aandrukken was het probleem dan wel op te lossen.

Om daar vanaf te zijn heb ik er langere pennen op gesoldeerd en doet het 'probleem' zich niet meer voor.

 

Ik flash zowel met 2.99a als met 4.00c dus daar zal het verschil denk ik niet in zitten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal dat eens gaan controleren en anders moet ik er ook wat langere pennen aan gaan solderen.

 

In ieder geval heb ik de laatste rayhtec er weer op staan via de oslink. De philips DST5816 is nu de zenders te scannen. Wel een erg langdurig proces... Nou ja , moet maar even geduld hebben.

 

Ik vind deze rayhtec firmware wel leuk in elkaar zitten.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Bij het eeprom erasen / schrijven geeft OSLV4.00C een fout melding, dat de oslink niet goed contact maakt. Terwijl met read signature het wel goed gaat, flashen gaat ook goed.

Zet ik in OSLV400C de time out error uit, dan lijkt het wel goed te gaan.


waneer het lezen wel goed gaat hoef je er ook geen langer pennen aan te solderen verbinding is goed
wat ook soms wel een probleempje kan geven is dat de pc het wat tedruk heeft meerdere programmas open ect ect dan wil er ook wel foutmelding optreden in de vorm van dat de verbinding is verbroken
fout met de eprom ? geen idee wel de goede eprom ?zoals RayhTec ook al zegt ?

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met lezen krijg je nooit een foutmelding, dat kan je alleen controleren door het uitgelezen bestand te openen en te kijken of er iets instaat.

 

Met een 'verkeerde' eeprom schrijven krijg je ook geen foutmelding, dan kom je alleen in het menu terecht met beperkte mogelijkheden omdat de decoder dan niet de juiste adressen heeft om de kanalenlijst te vinden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een DSX 6073/33a met Rayh tec 9i. Het vreemde is dat met de seca3 kaart alles prima wordt weergegeven, maar met een seca 2 kaart geen enkel kanaal van het cd pakket wordt weergegeven. De s2 kaart wordt wel herkent.

Met vriendelijke groeten:

Jan

 

Al sille de bern strie frette, de lytse man sil wille ha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Eindelijk, het is gelukt !! :Dlaugh

 

Wat ik fout deed, was dit:

 

Eerst firmware erin zetten

dan settingslijst en dan

pas de eeprom ( erasen / schrijven ),

En toen koppelde ik de philips los.

 

Dat moet zijn:

 

Eerst firmware erin zetten.

Dan eeprom erasen en schrijven.

Dan de settingslijst erin.

Daarna de philips uitschakelen ( aan / uit knop ).

Dan pas loskoppelen.

 

Maar het werkt !!

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...