Ga naar inhoud


Lukt het met LNB's van 40 mm op een visio Big Bigsat?


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

Hi guys,

 

een tijdje geleden heb ik hier al een post gemaakt over het probleem van mijn huidige opstelling.

triax 88 cm met multi-feed houder : 4X quad lnb's (inverte met een kop van 40 mm)

nu is die arm zo zwaar belast doordat er toch 16 coax kabels aanhangen en dus naar mijn norm niet meer goed om het maximale uit de schotel te halen.

 

ik was van plan om een T90 wavefrontier te zetten maar na een pak leeswerk zeggen velen hier toch : de vijzen/bouten roesten en het is zeer moeilijk om die te regelen.

 

dan hebben we visio Big BigSat die de arm ook goed ondersteund.

nu is mijn vraag gewoon : kan je met hotbird, astra1,2,3 wel koppen gebruiken met een breede snuit?

 

de mijnen zijn plantinium quad en die kop is wel 40 mm breed.

dus voor de 19 en 23 slechts 4 graden verschil, is dat probleem ook zo op de visio Big BigSat?

en stel dat ik voor die 2 posities twee alps voorzie moet het lukken, maar ik lees dan weer dat alps een mindere signaalsterkte geven...heeft iemand dat probleem ook? of weet van dat?

 

nou ik hoor het wel, want ik ga nog voor 15 september beslissen, dus het komt dichterbij :-)

 

ps: de breedte van de big Bigsat kan je dat vergelijken met een schotel van 88 cm qua "ontvangstbreedte" of hoger?

 

thx

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Ventura
Ik heb voor een kennis met een Visiosat Big Bigsat icm Inverto Silver Tech LNB de Astra 1,2,3 en eurobird 9 geïnstalleerd.

met de standaard accessoires van visiosat, zonder de inverto multiconnect vleugel?

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoorde van een paar mensen zeggen dat dit een probleem is voor de 19 en 23 perfect te krijgen op die schotel.

 

omdat hij ook met lnb's werkt van 40mm diameter kop.

 

maar ik dacht net dat de ronding van de schotel minder sterk is als die van de triax dus dat je eigenlijk meer ruimte zou moeten hebben tussen die twee.

 

tes voor mij voor hotbird,astra1,2,3

 

ofwel moet ik alps kopen voor die 19/23 maar ik hoor toch dat het mindere ontvangst geeft, en net daarom zou ik van schotel veranderen.

 

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Ik zal eerst gewoon proberen wink. Die Alps LNB kunt u altijd later nog bij kopen.

ik moet die Alps nu kopen, de Smart titanium passen er niet in... :-(

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
@satsurfer,
hoe breed zijn je lnb koppen in diamater?
want als die 40 mm zijn dan heb ik het ook zitten en kan ik direct mij voorzien naar alps.Satmann

smart quatro lnb

Durchmesser Feedhalterung: 40 mm

maar een internetshop uit het noorden van Nederland zegt mij mogelijk met smart.
heb gekeken naar de foto hoe de houders zitten (naar links of naar rechts)

maar dan staan ze toch niet zoals vooropgesteld door visiosat alignment software

hij heeft de inverto liever

ik zal vanavond/morgen wat verder prutsen...

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...