Ga naar inhoud


[DM800HD] Hoe zijn de de Instellingen voor een "vast"-IPadres ?


Gast DreamSat06

Aanbevolen berichten

Gast DreamSat06

Een kennis van mij heeft een vast IPadres gekregen van zijn Internet Provider en zijn PC's werken na het inbrenngen van de nieuwe gegevens (zie onder)daarna weer prima.

 

Helaas krijgt zijn DM800 geen contact meer met het Internet. Wel krijg ik het ingesteld dat we wel contact krijgen tussen de Dreamboxen en de andere PC's ( dus wel Intranet hebben we contact). Maar dus niet met het internet.

 

 

De instellingen zolas van de Inetrnet provider gekregen zijn:

IP nr 88.xxx.xx.x82

Sub net mask: 255.xxx.xxx.0

gate way: 88.xxx.xx.xxx

 

DNS server1: xx.xxx,x,xxx

DNS server: 2.x.x.x

 

Ik krijg de zaak niet werkend.

 

wie kan ons helpen?

 

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: DreamSat06
Een kennis van mij heeft een vast IPadres gekregen van zijn Internet Provider en zijn PC's werken na het inbrenngen van de nieuwe gegevens (zie onder)daarna weer prima.

Helaas krijgt zijn DM800 geen contact meer met het Internet. Wel krijg ik het ingesteld dat we wel contact krijgen tussen de Dreamboxen en de andere PC's ( dus wel Intranet hebben we contact). Maar dus niet met het internet.


De instellingen zolas van de Inetrnet provider gekregen zijn:
IP nr 88.xxx.xx.x82
Sub net mask: 255.xxx.xxx.0
gate way: 88.xxx.xx.xxx

DNS server1: xx.xxx,x,xxx
DNS server: 2.x.x.x

Ik krijg de zaak niet werkend.

wie kan ons helpen?

Bedankt


Als intranet werkt, zou internet ook moeten werken. Is er geen conflict, bijvoorbeeld dat de router een fixed IP voor de box heeft, of heeft de box een vast IP, dat niet in de range van de router ligt.
Firewall misschien, het kan zoveel zijn.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is die 88.xx etc. ook daadwerkelijk je ip ?

want dit is een zeer merkwaardige ip range. enfin eens kijken.

Dat je een vast ip krijgt van je provider doet feitelijk niets ter zake . je dns daar entegen wel.

Pak eens even een pc die aan het internet hangt en kijk eens even bij de eigenschappen van je netwerkkaart hierin kun je de gegevens terugvinden oa in welke range je ip zit etc

 

Weet je welk ip je router heeft waar het internet op binnen komt? dat is je gateway

en kijk eens welke dns gegevens bij die provider horen

En wat doet de dreambox als je deze op DHCP zet ?

Wat voor image draai je ???

Al gereboot nadat je de netwerksetings veranderd had? (image afhankelijk)

 

En wat werkt er niet ...downloaden van software of psssssttttt cardsharen extern (let op dat mag hier niet worden besproken)

Kortom hier wat handvatten omweer even mee verder te kunnen.

 

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky
wat begrijp je niet mijn uitleg of de zin die Milo plaatst?


Ik snap niet wat dreamsat zijn probleem is en wat hij met zo'n vreemd IP adres moet bij zijn box en wat het externe IP er mee te maken heeft.....

Ik neem aan dat Milo een grapje maakt.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DreamSat06

IP nr 88.xxx.xx.x82


Dit lijkt mij het externe ip nummer die je internet provider toewijst, deze moet je dus niet intern gebruiken.
Meer in de range van bijvoorbeeld 192.168.1.enz lijkt mij logicher.

Groet
Daskie

Dreambox DM500 & DM800 PLI Jade

EPG powered by MiLo en Rytec :-)

Technisat Multytenne twin (19E, 13E, 23E & 28E)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chablis
Ik neem aan dat Milo een grapje maakt.


Eigenlijk niet, als je provider's IP adres gevolgen heeft voor je interne netwerk, dan kan dat volgens mij alleen maar betekenen dat je geen (NAT) router gebruikt.

Mijn ouders gebruiken zo'n config - die hebben toch maar 1 PC en die staat zelden aan - maar ik snap niet hoe hij dan meer dan 1 apparaat kan aansluiten op zijn netwerk - providers geven in het algemeen maar een adres uit.

Overigens, IP adressen hoef je niet te ver-"xxx"-en, die zijn toch al publiek...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: chablis
Ik neem aan dat Milo een grapje maakt.


Eigenlijk niet, als je provider's IP adres gevolgen heeft voor je interne netwerk, dan kan dat volgens mij alleen maar betekenen dat je geen (NAT) router gebruikt.

Mijn ouders gebruiken zo'n config - die hebben toch maar 1 PC en die staat zelden aan - maar ik snap niet hoe hij dan meer dan 1 apparaat kan aansluiten op zijn netwerk - providers geven in het algemeen maar een adres uit.

Overigens, IP adressen hoef je niet te ver-"xxx"-en, die zijn toch al publiek...


Er wordt gesproken dat er meerdere PC's zijn, die wel op het internet kunnen, ik ga er toch vanuit dat hij een router net NAT en DHCP heeft. Natuurlijk is elk extern IP adres uniek, anders zou het een zooitje worden op het internet. Dat gaat niet werken. Feitelijk wordt het externe Ip toch vertaald en wel naar het interne....

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
providers geven in het algemeen maar een adres uit.

 

 

ja precies jouw internet adres en wat hun DNS adres is maar je internet ip heb je voor je interne netwerk niet nodig en is alleen maar nodig om je eigen netwerk van buiten af te benaderen.

Ik denk dat de topic starter iets meer gegevens moet geven om hem verder te helpen.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de topic starter iets meer gegevens moet geven om hem verder te helpen. [/quote

 

Merk en type router en de instellingen, bijvoorbeeld. En de netwerkinstellingen van de box, welk adres zie je daar, staat DHCP aan, enzo.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch is het heel simpel!

 

De gateway van je router moet je invullen op de Dreambox. Zoals eerder in dit topic is dit:

 

192.168.x.x

 

Je kunt deze heel makkelijk vinden door het Dos venster op te roepen

 

Start->Run->CMD en op <Enter> klappen (Engels) of

Start->Uitvoeren->CMD en op <Enter> klapen

 

Voor bij de prompt in: IPCONFIG /ALL

 

Ergens in het lijstje staat dan Default gateway: x.x.x.x

 

Die 88 reeks is je publieke IP van je provider. Hun Gateway kun je niet gebruiken tenzij je een goede hacker bent en die programma's met bijbehorende protocollen zitten niet in je Dreambox smile

 

Je eigen router verzorgt de NAT vertaling van jouw netwerk naar de hunne. En dan werkt je internet dus ook op je Dreambox!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06

Allemaal bedankt.

 

In principe had ik het goed maar heb de gehele keten (modem, zyxel n-router, homeplug kastjes en de DM800 allemaal (ongeveer tegelijk) van de spanning gehaald en daarmee reboot.

 

Toen ...TaTaa daar was hij dan..:-)

 

Inderdaad (in DM800) zijn nu de instellingen (evt voor anderen):

 

#Gebruik interface: Ja

#Automatisch een Ip adres verkrijgen (DHCP): Ja

- het primaire DNS: 192.168.X.X

- Secudaire DNS .0.0.0.0

 

 

Dit resulteerde in "de huidige instellingen":

- IP adres: 192.168.x.x (zoals door de router automatisch toegewezen aan de DM800)

- Netmask : 255.xxx.xxx.x (die van de router en niet die welke opgegeven door de ISP (INternet Service Provider)

- Gateway: 192.168.x.x ( dus die van de router)en niet de gateway van de provider (88.xxx.xx.xxx).

 

 

Dus Tip: indien het niet lukt: Reboot de gehele keten.

 

Nogmaals allemaal hartelijk bedankt voor de reactie

 

groet

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...